Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Contactcenter Vakbeurs: contact center groeit uit tot multimediaal interactiecentrum Tevens uitreiking Nationale Contact Center Award op 22 april

Woerden, 3 maart 2009 - Contact centers worden multimediale ontmoetingsplaatsen voor bedrijven en consumenten. Dit is de boodschap van de Contactcenter Vakbeurs 2009.

Consumenten bepalen steeds vaker zelf wanneer ze contact willen hebben met bedrijven. Ze realiseren zich dat een contact center voor hen het aangewezen kanaal is om de dialoog met een bedrijf aan te gaan. Spraakherkenning, chat en sms brengen consumenten sneller op de juiste plek. Het contact center groeit uit tot een multimediaal interactie center waar bedrijven en klanten elkaar ontmoeten. Organisaties en relaties komen zo steeds dichter bij elkaar en de kwaliteit van het contact wordt verhoogd.

Martijn de Weerd, marcommanger van BBP: 'Deze toenadering werkt in het voordeel van beide partijen. Door meer te voldoen aan de wensen van consumenten kan enerzijds veel irritatie over contactcentra worden weggenomen. Anderzijds bezitten klanten een schat aan waardevolle informatie. Als je daar als bedrijf door middel van een contactcenter voor open staat, heb je een grote streep voor op de concurrentie.'

Tijdens de Contactcenter Vakbeurs van TCD kunnen vakgenoten elkaar ontmoeten, discussiëren met opinieleiders, relaties en experts en ideeën op doen tijdens de seminars.

NCCA
In het Beatrix Theater in Utrecht wordt op woensdag 22 april tijdens het Telecommerce Gala, onderdeel van de Contactcenter Vakbeurs van TCD, de Nationale Contact Center Award (NCCA) uitgedeeld. Contactcenters uit zeven categorieën, HRM, Innovatie, Customer Experience, Partnership, Sales, Social Responsibility en Change Management dingen naar deze felbegeerde award. Voorbeelden van deelnemende Contactcenters zijn: ABN Amro, T-Mobile en Outbound Callcenter Nederland. Op 12 maart 2009 worden de genomineerden per categorie bekend gemaakt. In 2008 was het Nutricia die met de NCCA naar huis ging.

Programma
Op 21, 22 en 23 april vindt de Contactcenter Vakbeurs plaats in de Jaarbeurs Utrecht. TCD omvat drie vakbeurzen: de Thuiswinkel Vakbeurs, de Contactcenter Vakbeurs en de Dialoog Marketing Vakbeurs. Klik hier voor het volledige programma van TCD.

Woensdag 22 april Telecommerce Gala: uitreiking NCCA en Plantronics Telesales Team Trophy PTTT.

Persvertegenwoordigers kunnen zich aanmelden voor de vakbeurzen via het e-mailadres: margreet@l-dj.nl

Locatie
Jaarbeurs Utrecht
Hal 3 en 4

Jaarbeursplein 6

3521 AL Utrecht
Route

Over TCD
TCD bestaat uit drie vakbeurzen voor de segmenten thuiswinkelen ofwel online verkoop, customer care & contact en dialoog marketing. Door deze unieke combinatie van vakgebieden kunnen marketeers, webwinkeliers, contactcentermanagers, inkopers en CRM-verantwoordelijken de juiste oplossingen voor hun klanten vinden. Kennissessies, award-avonden en netwerkborrels zijn onderdeel van iedere vakbeurs. Jaarlijks trekken de beurzen meer dan 10.000 bezoekers en 200 leveranciers. Hiermee is TCD een van de grootste evenementen op het gebied van e-commerce in de Benelux. www.tcd.nl

Het thema van de TCD2009 is "OPEN voor de klant":
Op verzoek; de klant bepaalt wanneer en hoe hij de dialoog wil aangaan. Persoonlijk; de klant wil behandeld worden als een individu en geen deel uitmaken van de massa. Ervaren; de klant wil gevraagd en ongevraagd zijn mening geven over producten en diensten, hij wil ervaren dat bedrijven openstaan voor zijn ideeën en hij wil daadwerkelijk invloed hebben en betrokken zijn bij de ontwikkeling van producten en diensten. Netwerk; om succesvol te zijn moeten bedrijven weten waar de (potentiële) klanten zich bewegen en moeten ze deel uit maken van hun omgeving.

Meer informatie voor de pers
Lubbers & De Jong
Margreet Poolman
T 020 421 0565
E margreet@l-dj.nl