nummer 31 / Ede, 3 maart 2009
Werkbedrijf stelt klant centraal
Werkzoekende krijgt één aanspreekpunt
Wie op zoek is naar werk in de gemeente Ede of Wageningen, krijgt
vanaf nu te maken met één vaste contactpersoon bij het Werkplaza.
Iedereen uit Wageningen die op zoek is naar werk, kan nu al terecht op
Werkplaza Ede-Wageningen in Ede. Daar hangen vacatures uit de regio,
kan een adviesgesprek plaatsvinden met de onafhankelijk
arbeidsadviseur en/of kan de klant een uitkering aanvragen. Werkplaza
wil de klant echter nog meer centraal gaan stellen. De gemeenten Ede
en Wageningen hebben daarom een dienstverleningconcept vastgesteld.
Dit betekent dat bij alle activiteiten de klant en zijn of haar
zoektocht naar werk centraal staat. Als het dienstverleningsconcept
volledig is doorgevoerd, krijgt elke klant in principe een vaste
contactpersoon. Ongeacht of hij gaandeweg het proces van een WW- naar
een bijstandsuitkering overgaat, of dat hij verhuist van Ede naar
Wageningen of andersom: de klant houdt zijn contactpersoon die hem
begeleidt en ondersteunt bij zijn weg naar de arbeidsmarkt.
In Werkplaza Ede-Wageningen werken de gemeenten Ede en Wageningen
samen met de nieuwe organisatie UWV Werkbedrijf (voorheen UWV en CWI).
Wageningen, Ede en UWV Werkbedrijf hebben een gezamenlijk ideaal: zo
veel mogelijk werkzoekenden aan een baan helpen. Voor wie dat nog niet
mogelijk is, worden re-integratievoorzieningen ingezet. De
organisaties kunnen hierbij gebruik maken van elkaars voorzieningen.
Wethouder Kremers is enthousiast over het nieuwe
dienstverleningsconcept. "Ik vind het belangrijk dat iedereen meedoet
aan de samenleving", vertelt hij, "en werk is de beste manier om mee
te doen. Een vaste contactpersoon geeft mensen houvast bij het zoeken
naar werk en zal zeker helpen om mensen snel op de juiste plek te
krijgen".
---
Gemeente Ede