Invasief? Niet invasief? My New Look brengt het debat op gang

03/03/2009 19:04

AriesPR

Op zaterdag 7 en zondag 8 maart 2009 zal MY NEW LOOK voor de tweede keer plaatsvinden in Kortrijk Xpo. Dit evenement dat bestemd is voor het grote publiek, heeft zich tot doel gesteld om informatie te bieden over alle aspecten van esthetische behandelingen, anti-aging en afslanking. Mét of zonder chirurgische ingrepen. Allemaal onderwerpen die aanleiding kunnen geven tot controverse, vooral in professionele en politieke middens. Daar staat tegenover dat de belangstelling van het publiek voor alles wat te maken heeft met welzijn en verjonging, gaandeweg groeit. Dat verklaart het belang van MY NEW LOOK, een initiatief dat vooral een kwaliteitsforum wil zijn dat opgeluisterd wordt met interessante informatiestands en een programma van lezingen. Deze beurs staat open voor consumenten die op zoek zijn naar betrouwbare informatie inzake behandelingen en producten maar ook naar realistische resultaten.

De vraag groeit. De trends tekenen zich steeds duidelijker af.

Chirurgie, injecties, correcties, transplantaties, verzorgingen, behandelingen- er komen steeds meer onderwerpen aan bod die een steeds groter deel van de bevolking interesseren. De taboes zijn aan het verdwijnen en vrouwen aarzelen minder lang om naar hun arts te gaan.

Het is een feit dat de borstvergroting heel populair blijft bij het vrouwelijk publiek en de trend gaat naar steeds grotere cupmaten. Bovendien doen steeds meer vrouwen beroep op de vagina- en labiaplastie. Ook de vraag naar wat de smile make-over genoemd wordt, neemt voortdurend toe. Het gaat hier om een odontologische methode die bedoeld is om een heel nieuw gebit te creëren, vooral door middel van laserbehandelingen met het oog op een stralend nieuwe glimlach. Ook de laser zit in de lift. Liposucties, dermabrasie tegen de veroudering van de huid, - wie het over lichaamscorrectie heeft, bedoelt niet perse een chirurgische behandeling.

Ook mannen zetten de stap

Nog niet zo lang geleden was de verhouding mannen/vrouwen die beroep deed op dit soort behandelingen 10/90. Vandaag ligt dit verschil op 30/70. Ook de heren geven zich vandaag de dag graag over aan allerlei anti-aging behandelingen. Zowel de injectables (botox, fillers) als de meer radicale ingrepen zoals de pectorale(borst) implantaten, winnen aan populariteit. Maar hét grootste succesverhaal blijft de haartransplantatie. Ook op dit gebied evolueren de technieken. Vandaag wordt een revolutionair alternatief geboden door de transplantatie van haarstamcellen. Een procedé dat u op de informatiedagen in Kortrijk zeker moet komen ontdekken.

Wanneer mogen we een duidelijke wetgeving verwachten?

De consument loopt het risico verloren te lopen in het steeds groter wordend aanbod. Wie is te vertrouwen? Welke ingreep kiezen voor welk resultaat? Wat zijn de voorzorgsmaatregelen die moeten worden genomen? Wat zegt de wetgeving? Heel wat vragen blijven onbeantwoord en zo komt de polemiek in deze sector terug op de proppen. Het is onder andere om dit gebrek aan informatie te overbruggen en om een bredere kijk te geven op wat deze sector tot op vandaag in ons land al dan niet te bieden heeft, dat My New Look in 2008 het levenslicht gezien heeft. Een initiatief dat gegarandeerd succes kent want verleden jaar kwamen er meer dan 4.000 bezoekers naar Kortrijk op zoek naar concrete antwoorden op hun vragen.

Invasief? Niet invasief? Dat is de vraag

De verbruiker kijkt met een heel kritisch oog naar esthetische chirurgie. De grote meerderheid van de vrouwen is geneigd om te kiezen voor een langere en minder spectaculaire behandeling dan het ondergaan van een ingreep met de scalpel. Net zoals bijvoorbeeld Nicole Kidman of Madonna. Kiezen voor botox, injecties of laser maakt het inderdaad mogelijk om een eventuele invasievere facelift uit te stellen. Daarom zijn de lasermethodes sterk in opmars : ze laten weinig of geen sporen meer achter, zijn minder radicaal, vragen weinig of geen herstelperiode en kunnen onder plaatselijke verdoving worden toegepast. Allemaal argumenten die bijzonder aantrekkelijk zijn.

Het zijn trouwens vooral deze "minder invasieve" technieken die op My New Look voorgesteld zullen worden. Met de nodige demonstraties om de werking duidelijk aan te tonen.

Véronique De Kock demonstreert hét schoonheidsgeheim van Madonna

Ter gelegenheid van de introductie van de O2 Intraceuticals gezichtsbehandeling op de Belgische markt zal ex-Miss België en tv-presentatrice Véronique De Kock op zaterdag 7 maart rond 13u30 deze verjongingskuur ondergaan op My New Look. Hierbij wordt zuurstof onder een osmotische druk van maar liefst 3,5 bar diep in de huid geperst. Aan de zuurstof werd een uniek serum toegevoegd met daarin hyaluronzuur - een stof die van nature uit voorkomt in de huid en bekend staat als perfect transportsysteem - groene thee, anti-oxidanten en vitamines A, C en E. Deze mix stimuleert de regeneratie van cellen en collageenproductie en zorgt voor een vernieuwde elasticiteit en een gevuld huidoppervlak waardoor lijntjes en rimpels al na één ontspannende behandeling zichtbaar verminderen.

De behandeling zal worden gegeven door niemand minder dan Kristina Evans, deze Amerikaanse Hollywood make-up artieste werkte mee aan kaskrakers als Sex and the City, Pirates of the Carribean, Coyote Ugly-

Willen informeren

De spectaculaire ontwikkeling van de sector, de groei van het aantal fans van tegelijkertijd invasieve en niet-invasieve behandelingen, de vermenigvuldiging van de cosmetische verzorgingen en van de niet-invasieve verzorgingen, de overvloed aan cosmetische verzorgingen en anti-aging formules, evenals de cruciale behoefte aan objectieve informatie onderstrepen nog maar eens de belangrijke plaats die MY NEW LOOK bij het grote publiek inneemt.

PRAKTISCHE INFORMATIE

MY NEW LOOK - Informatiedagen over esthetische behandelingen, anti-aging en afslanken. Met of zonder chirurgische ingrepen.

Zaterdag 7 & zondag 8 maart 2009

10.00u - 18.00u

Kortrijk Xpo (B)

Organisatie:

Kortrijk Xpo

Doorniksesteenweg 216 - B 8500 Kortrijk XPO

Tel. +32/56.24.11.11 - Fax. +32/56.20.44.33

E-mail: mynewlook@kortrijkxpo.com

Website: www.mynewlook.be

Contactpersonen:

Sales Promoter: Katrien Claeys

Exhibition Manager: Annick Pycarelle

Persrelaties:

ARIES * Martine Baetslé en Martine Van Rumst Kasteeldreef 76 * 9120 Beveren

Tel: 03-760 16 26 * fax: 03-760 16 27 * e-mail: martinevanrumst@ariespr.be

Voor eventuele hyperlinks en bijlagen: Zie het origineel