Ingezonden persbericht

Datum: 4 maart 2009

Yourscene gaat zelfstandig verder

- Lifestyle- en entertainment platform voor jongeren breidt zich snel uit -

Amsterdam, 4 maart 2009 - Het management van Yourscene BV heeft per 1 maart 2009 de aandelen van ilse media teruggekocht en gaat zelfstandig verder.

De huidige Yourscene directeur Georgios Petropoulos blijft algemeen directeur. Naast hem is Jorrit Kuipers benoemd tot commercieel directeur. Kuipers was voorheen 6 jaar lang commercieel directeur bij ID&T en 3 jaar managing director bij Golden Bytes.

Ilse media, dat in 2006 een belang nam in Yourscene BV, brengt focus aan in haar netwerk van internetsites en gaat zich primair richten op de volwassen internetgebruiker. In dat licht past het besluit om de jongerenportals los te laten en over te dragen aan Yourscene BV, waarbij naast Yourscene zelf tevens het merk newrulez overgaat naar Yourscene BV.

Joris van Heukelom, algemeen directeur ilse media: "Het afgelopen jaar hebben we bij ilse media focus aangebracht. We bereiken reeds 80% van alle mensen die internetten in Nederland. Yourscene is heel goed in jongeren. En jongeren goed bedienen is een specialisme. Daarom is deze doelgroep bij Yourscene ook in goede handen. Deze stap is erg goed voor zowel ilse media, als voor Yourscene."

Yourscene.nl is bekend van o.a. Partyscene.nl, Girlscene.nl (met ruim 600.000 unieke bezoekers per maand de grootste meiden/mode community van Nederland), Fashionscene.nl, Celebscene.nl, Moviescene.nl en special concepts als Paarsmagazine.nl (voor KPN/Hi). Het platform heeft de afgelopen jaren een sterke positie opgebouwd in de doelgroep 13-34 jaar en blijft zich richten op jongeren en vrouwen in deze leeftijdscategorie met een sterke interesse in lifestyle, entertainment en fashion.

In 2009 worden naast Yourscene.nl o.a. Ticketscene.nl, Travelscene.nl en Shopscene.nl gelanceerd. Voor 2010 staan een dagelijks tv-format, de Yourscene loyalitycard en Yourscene events gepland.

Naast Yourscene heeft het management, in nauwe samenwerking met Adfab, een nieuwe online verkooporganisatie opgezet onder de naam Fabmedia. Fabmedia opereert met een eigen verkoopteam en vertegenwoordigt een portfolio van websites gericht op jongeren en vrouwen (YoungFab en FemmeFab), waaronder Yourscene titels en sites van derden. Het totale portfolio van Fabmedia bereikt ruim 2,5 miljoen unieke bezoekers per maand.

Georgios Petropoulos: "De komende jaren bouwen we met onze crossmediale jongerenportalen verder aan wat het grootste lifestyle- en entertainment platform van Nederland voor jongeren en vrouwen tussen de 13 en 34 jaar moet gaan worden. Inmiddels bereikt Yourscene ruim 1 miljoen unieke bezoekers per maand en hebben meer dan 500.000 jongeren zich geregistreerd."

De groep van bedrijven vestigt zich in het huidige pand van Yourscene op Keizersgracht 424 in Amsterdam.