Meerderheid 50plussers kan niet meer zonder internet

04/03/2009 07:30

Vijftigplusser.nl

De zilveren revolutie op internet

Eindelijk wordt de commerciële potentie van de Babyboom generatie op waarde geschat. Er verschijnt dagelijks wel een nieuw product of dienstverlening speciaal voor de actieve 50plusser van nu.

Deze commerciële kracht, de vergrijzing van de samenleving en de enorme interesse vanuit de doelgroep , maken het dat deze generatie voor de 2e keer een revolutie in de samenleving teweeg brengt. De eerste voorboden van deze zilveren revolutie zijn al goed op internet waarneembaar.

78% van de 50plussers geeft zelfs aan niet meer dagelijks zonder internet te kunnen!

50plussers veroveren internet

Gisteren zijn de laatste cijfers over het internet gebruik van 50plussers door Stichting Internetreclame (STIR) gepubliceerd. De gemiddelde tijd dat Nederlanders op internet vertoeven is met 8 procent toegenomen tot 6,9 uur per week. De grootste groei zit in de groep Vijftigplussers die van 3, naar 3,5 uur per week op internet is geklommen.

Ook Vijftigplusser.nl ziet deze enorme groei terug in zijn statistieken. Het maandelijks unieke bereik is van 160.000 in december 2008, naar 215.000 in februari 2009 gestegen. Het aantal ingeschreven leden is 38.500 en dit aantal groeit maandelijks met 1500 'spontane' inschrijvingen.

Het eerste sociaal netwerk voor 50plussers in Nederland

Vijftigplusser.nl is het eerste sociaal netwerk voor 50plussers in Nederland en Vlaanderen. Leden kunnen samen digitale clubs beheren, een eigen profielpagina indelen, online discussiëren, een eigen weblog starten, dagelijks activiteiten ondernemen op de ...van de dag pagina en nog veel meer.

De beleving van de gemiddelde bezoeker toont aan dat deze doelgroep een ware tweede jeugd beleeft. De honger naar vernieuwing en de wil om te ontdekken is verbazingwekkend groot.

Uitdaging is de kern van het succes

De makers van deze website hebben als kerndoelstelling om de bezoeker uit te dagen. "Veel nieuwe bezoekers kunnen bij inschrijving, door digitale achterstand nog niet met alle onderdelen overweg. Het sociale effect van de website doet hier juist zijn werk . Andere leden laten zien hoe alles werkt. Wij zien bij 60% van alle nieuwe leden binnen 2 weken een aanzienlijke sprong in het aantal interactieve activiteiten dat met plezier ondernomen wordt.

Zo zie je maar dat je niet te veel rekening moet houden met een eventuele digitale achterstand. Respect hebben voor je doelgroep betekent ook dat je rekening houdt met de mate waarin de mens die je bereikt een achterstand in kan lopen.

We hebben een uniek concept en zijn momenteel het enige succesvolle sociale netwerk voor 50plussers in Nederland en Vlaanderen "

Aldus Thijs van Halteren, oprichter van Vijftigplusser.nl

Een aantal vragen naar het gebruik van internet

Ik kan niet meer zonder internet

78% ja

20% nee

2% geen mening

Ik ben verslaafd aan internet

19% ja

74% nee

7% geen mening

Bij de nee stemmers geeft het merendeel aan wel dagelijks van internet gebruik te maken, maar dat 'verslaafd' zo'n zwaar woord is.

Wat bekijkt u het meest op internet

65% actualiteiten

21% koopjes

14% overige

Ik vind reclames op internet net zo storend als voor tv

78% ja

17% nee

5% Geen mening





http://www.vijftigplusser.nl