Ingezonden persbericht


Persbericht

Consument regelt zijn vakantie zelf

~ zanox: losse ticketverkoop beduidend gestegen ten opzichte van pakketreizen ~

Amsterdam, 4 maart 2009 - De kredietcrisis zorgt er niet voor dat mensen minder op vakantie gaan. Het zorgt met name dat consumenten zelf hun vakanties samenstellen. Volgens zanox, toonaangevend aanbieder van performance based online marketing, groeide het aantal sales van losse tickets bij vliegmaatschappijen aanzienlijk. In het aantal verkochte pakketreizen is deze groei minder groot.

Consumenten zoeken sowieso hun heil meer op internet. Vergeleken met vorig jaar is het aantal sales van de verschillende afzonderlijke ticketsites beduidend gestegen. Het aantal bezoekers dat zijn weg vond naar websites waar pakketreizen worden aangeboden is verkleind. Met name goedkope vliegmaatschappijen en online prijsvechters varen wel bij de economische neergang.

zanox verzorgt de affiliate marketing voor Brussels Airlines, Cheaptickets.nl, Martinair, Meridiana, Transavia, Vliegtickets.nl, vliegwinkel.nl, Vueling. Door affiliate marketing verdienen websites door de online verkopen te vergroten van deze aanbieders. zanox houdt precies bij hoeveel mensen doorklikken naar de verschillende maatschappijen en hoeveel het de sites uiteindelijk oplevert aan ticketverkoop.

"Sinds er sprake is van een economische crisis, merken wij een duidelijke stijging in het aankoopverkeer via internet. Consumenten kijken in deze tijd kritischer naar prijzen. In de reisbranche is online een duidelijke verschuiving te zien van georganiseerde pakketvakanties naar losse tickets en losse boekingen op verblijfplaatsen", zegt Roger Kenbeek, country manager Benelux bij zanox. "Mensen zijn op zoek naar voordeeltjes en blijken die te vinden bij de afzonderlijke aanbieders."

(242 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Belangrijke links:
Zanox Web Services Landingpage
http://zanox.com/en/publisher/products/web_services.html zanox Web Services Blog: http://blog.zanox.com/en/webservices/ zanox Wiki Web Services Documentation:
http://wiki.zanox.com/en/en/index.php?title=Web_Services zanox Official Blog: http://blog.zanox.com zanox afflilate marketing: http://www.zanox.com/en/publisher/products/prm.html

Over zanox
zanox is wereldwijd marktleider in global performance based marketing. Via het internationale affiliate netwerk koppelt zanox meer dan tweeduizend advertisers aan meer dan een miljoen publishers, die gebruikmaken van alle vormen van online marketing channels: affiliate marketing, search marketing, e-mailmarketing, shopping- en loyaltyprogramma's. zanox werkt onder meer voor Martinair, KPN, Amazon, Esprit, Otto, Tommy Hilfiger en Citibank.

Sinds de oprichting in 2000, door bestuursleden Thomas Hessler, Heiko Rauch en Jens Hewald, is zanox uitgegroeid tot een bedrijf met meer dan 350 werknemers en veertien kantoren, verdeeld over Europa, Azië en Noord-Amerika. Vanuit Amsterdam is zanox Benelux sinds mei 2006 actief op de Nederlandse markt. Sinds mei 2007 maakt zanox deel uit van Axel Springer AG, Berlijn, en PubliGroupe AG, Lausanne.

Meer informatie vindt u op www.zanox.nl

Voor meer informatie kunt u kijken op http://www.lewiswire.com/nl/lewiswire/zanox/Consument-regelt-zijn-vakantie-zelf/c/457/n/3703 of contact opnemen met:

Ilona de Bok / Eveline Boom van LEWIS PR:
Tel: + 31 (0) 40 235 46 00 Fax: + 31 (0) 40 235 46 01 Email: zanox@lewispr.com Web: http://www.lewispr.com

Altijd als eerste de laatste persberichten van zanox via deze RSS-feed: http://www.lewiswire.com/nl/lewiswire/zanox/c/457

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com