Ingezonden persbericht


Stijlvol en vrouwelijk merk Ti-Mo uit Noorwegen verovert Nederland

Amsterdam, 4 maart 2009
Crisis in de branche? Ti-Mo uit Noorwegen, dat in 2008 door Damaris Vijzelman in Nederland is gelanceerd, heeft binnen een jaar 40 verkooppunten weten te realiseren. Ti-Mo staat voor comfortabele, stijlvolle vrouwelijke kleding met de typisch Scandinavische stijl, die de Nederlandse vrouw op het lijf geschreven is. De kracht van de collectie zit in het gebruik van kwaliteitsstoffen en originele, romantische details. Bovendien heeft de kleding een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Ti-Mo is al vier jaar een begrip in Scandinavië en is inmiddels ook succesvol in andere Europese landen.

Damaris Vijzelman, Fabulous-D is begonnen in de zomer 2008 met de zomercollectie van Ti-Mo en beleeft nu haar tweede seizoen. Zij was met succes aanwezig op de Modefabriek (25/26 januari) waarbij de positieve uitstraling van het merk goed aansloot bij de optimistische toon van de nieuwe modetrends van 2009. De najaarslijn heet 'You are beautiful' en is een eerbetoon aan de vrouw. Scandinavische labels beleven al jaren een enorme opmars in Nederland. Ze lijken een patent te hebben op simpele no-nonsense kleding in fijne stoffen die als must-haves in de kast van elke fashionista terechtkomen. De kleding uit het hoge Noorden ademt mooie eenvoud en puurheid uit en is tegelijkertijd van duurzame kwaliteit met een perfecte pasvorm. En dat alles voor een betaalbare prijs. Nederlandse modeliefhebbers worden daar heel blij van.

De collecties van Ti-Mo - met het kenmerkende hartje als logo - komen recht uit het hart van de Noorse oprichtster en designer Tine Mollatt. Tine werkte eerder voor labels als Diesel, Dressmann, Varner's en JC. "Ti-Mo is echt mijn kindje" zegt ze. Haar creaties zijn vrouwelijk en stijlvol met romantische details. Ze beschrijft zichzelf als een commerciële ontwerpster met veel gevoel voor marketing en succesvolle producten, voor de ene helft creatief en de andere helft zakenvrouw. "Ik ben op mijn best als ik voor 50% mijn hoofd en 50% mijn hart kan volgen. Uitdagingen geven me een kick. Als je echt iets wilt, dan kun je het ook bereiken," aldus Tine.

Ze haalt haar positieve instelling en inspiratie uit de zee, muziek, lekker eten en de kleine mooie dingen van het leven. Haar dochter Elisa en haar uitgebreide extended family vormen de basis van haar bestaan. Ook haar hond Ina, die haar elke dag vergezelt op kantoor, speelt een belangrijke rol. Tine is in haar leven altijd bezig met nieuwe mogelijkheden en stelt hoge eisen aan zichzelf. "Ik ben constant bezig om mezelf opnieuw uit te vinden. Ik heb altijd veel meer ideeën dan tijd, maar ik doe wat ik kan!"

Meer informatie over Ti-Mo vindt u op www.ti-mo.com Dijksman Communicatie (DC) verzorgt in Nederland de PR voor Ti-Mo. Voor stukken uit de collecties, promotie- of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met Karin Dijksman of Kiki Klumpes via e-mail karin@dijksmancommunicatie.nl , kiki@dijksmancommunicatie.nl of telefoon 020 33 76 076.