Ingezonden persbericht


Amadeus benadrukt time-to-market en verkleint afstand tot klanten door commerciële reorganisatie


· Nieuwe organisatiestructuur richt de commerciële dynamiek van Amadeus op belangrijke kansgebieden

Hoofddorp, 4 maart 2009 ­ Amadeus, wereldwijd leider in technologie- en distributiesystemen voor de reis- en toeristenindustrie, heeft haar commerciële organisatie gereorganiseerd in navolging van de benoeming van Philippe Chérèque tot Executive Vice President, Commercial op 1 januari 2009.

De Commerciële organisatie is opgesplitst in drie functionele gebieden die een afspiegeling vormen van Amadeus' primaire commerciële kansen en die de permanente inzet van Amadeus versterkt op het gebied van time-to-market en de behoeften van klanten.

Vanaf 1 maart wordt airline IT geleid door Julia Sattel, voorheen VP, Global Sales Department, EMEA en Latijns-Amerika. Door het afscheiden van deze divisie in één gebied onder toezicht van Julia Sattel, zal een grotere focus leggen op deze belangrijke groeisector van Amadeus. In haar nieuwe rol zal Julia luchtvaartmaatschappijen van prospects omzetten in klanten en het oplossingsportfolio in deze sector nog verder uitbreiden.

Vanaf 1 februari staat Ian Wheeler aan het hoofd van het distributiebedrijf van Amadeus. Door alle distributie-elementen ­ waaronder luchtvaartmaatschappijen, hotels, autoverhuur, spoorwegen, ferrymaatschappijen en verzekeringen ­ in een afdeling onder te brengen, wordt de focus op deze kernactiviteit van Amadeus versterkt. Ian behoudt ook de algehele verantwoordelijkheid voor de wereldwijde marketing en klantenservice van Amadeus.

Vanaf 1 februari is ook de divisie van Amadeus die IT oplossingen voor reisbureaus ontwikkelt samengevoegd met de Multinational Customer Group (MCG) tot een nieuwe business unit, die geleid wordt door Claude Giafferri, voormalig VP Travel Office Products & Solutions. Deze belangrijke nieuwe divisie biedt enorme kansen op diversificatie van de IT oplossingen portfolio van Amadeus en versterkt haar rol als een technologische partner op de lange termijn voor nationale en multinationale reisbureau klanten, en voor bedrijven.

Er is een nieuwe afdeling opgericht, onder leiding van Bertrand Kientz, VP, Product and Software Development Strategy, die dwars door de hele organisatie zal werken om ervoor te zorgen dat de product- en softwareontwikkeling een coherente strategie volgen die de behoeften van Amadeus' klanten beantwoordt maar tegelijkertijd ook de commerciële doelen van de drie beschreven business divisies ondersteunt.

Geografisch gezien wordt de commerciële organisatie van Amadeus verdeeld in drie regio's: elke regionale organisatie spiegelt de corporate structuur met speciale units voor Airline IT, Distributie, Travel IT & Multinational Customer Group en Regional Development, waardoor Amadeus snel kan reageren op de specifieke behoeften van lokale klanten en markten.


* De Azië-Pacific Regional organisatie zal worden geleid door David Brett. David werd benoemd tot Vice President, Amadeus Asia Pacific in januari 2000.


* De Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) Regional organisatie wordt vanaf 1 maart geleid door Frédéric Spagnou. Frédéric was voorheen VP, Airline Business Group.


* Vanaf 1 februari zijn Noord-, Zuid-en Centraal-Amerika gecombineerd in een enkele organisatie, interim geleid door Philippe Chérèque.


- einde -
Opmerkingen voor de redactie

Over Amadeus
Amadeus biedt een breed aanbod van technologische- en distributieoplossingen voor de hotelindustrie. Amadeus Revenue Management System kan de opbrengst van een hotel laten toenemen met 4 ­ 8 % en heeft momenteel 1.450 klanten in 35 landen. 6.700 hotels in 75 landen gebruiken Amadeus Property Management System en 80.000 hotels verkopen hun kamers wereldwijd via de distributieoplossingen van Amadeus.

Amadeus is voor aanbieders, verkopers en afnemers van reizen de favoriete technologiepartner in de branche. Amadeus levert distributie-, IT- en verkoopoplossingen waarmee de klant kan inspelen op, groeien binnen en succes hebben in de snel veranderende reisindustrie. Tot de groepen klanten behoren aanbieders van reizen (luchtvaartmaatschappijen, hotels, autoverhuurbedrijven, spoorwegmaatschappijen, veerbootbedrijven, cruiselijnen, verzekeringsmaatschappijen en touroperators), verkopers van reizen (reisbureaus) en afnemers van reizen (bedrijven en reizigers). De oplossingen zijn ingedeeld in vier categorieën: Distribution & Content, Sales & e-Commerce, Business Management en Services & Consulting.

De belangrijkste bedrijfslocaties van Amadeus bevinden zich in Madrid (hoofdkantoor en marketing), Nice (ontwikkeling) en Erding (operationele taken ­ centrum voor gegevensverwerking). Daarnaast heeft Amadeus regionale kantoren in Miami, Buenos Aires en Bangkok. Op klantniveau is Amadeus actief in 76 landen en op meer dan 217 markten. Amadeus heeft wereldwijd meer dan 8.600 werknemers met 105 verschillende nationaliteiten in dienst.

Meer informatie over Amadeus vindt u op: www.benelux.amadeus.com

Contactgegevens:
Amadeus Benelux Improve Communication Network Luc Pannecoeck Ocky Wiemeyer Tel: +32 2 257 99 11 / +31 23 554 1430 Tel: +31 20 7155330 Fax: +32 2 460 03 84 / +31 23 562 4272 Fax: +31 20 7155339 E-mail: infobe@benelux.amadeus.com/ E-mail: ocky@improve-network.com infonl@benelux.amadeus.com

=============================================
Improve Communication Network
'Pand Noord'
Meeuwenlaan 98-100
1021 JL Amsterdam
Phone: +31 (0)20 715 53 30
Fax: +31 (0)20 715 53 39
E-mail: ilse@improve-network.com
Website: www.improve-network.com
=============================================