Zuivelproducent Arla `Closer to Nature'


Arla accentueert nieuwe bedrijfsfilosofie met nieuw logo

LELYSTAD, 20090304 -- Zuivelproducent Arla introduceert haar nieuwe bedrijfsfilosofie Closer to Nature(TM). Met deze nieuwe filosofie richt Arla zich op een toekomst die nóg dichter bij de natuur ligt. Kort gezegd houdt dit in dat de kaasproducten van Arla volgens natuurlijke principes van boerderij tot consument worden gebracht. Om dit te accentueren heeft ook het logo een mooie, natuurlijke uitstraling gekregen.

Closer to Nature(TM) houdt in dat Arla in alle fasen van het proces zo dicht mogelijk bij de natuur wil staan. Ze maakt gezonde producten en controleert kwaliteit, voedselveiligheid, dier- en milieuvriendelijkheid bij de boerderij, de zuivelfabrieken en het transport. Arla boekt hiermee reeds veel goede resultaten. Met onder andere biologisch boeren, flexibel melken, waterbesparing en flexibel vervoer. Verder wil Arla de consument inspireren met gezonde producten en lekkere recepten.

Biologisch boeren
Arla houdt naast haar normale producten ook de focus op uitbreiding van biologische producten. Daarom moedigt ze, daar waar mogelijk, de coöperatieleden aan over te gaan op biologisch boeren. Koeien moeten biologisch voer eten en er mag geen kunstmest of pesticide gebruikt worden op de weilanden.

Flexibel melken
In het meest ideale geval worden melkkoeien 2 à 3 keer per dag gemolken om de beste melkproductie te geven. Door middel van melkrobots kunnen koeien nu zelf regelen wanneer en hoe vaak ze gemolken willen worden. Dit voorkomt dat de koeien moeten wachten en geeft de boer meer vrijheid in zijn dagindeling.

Waterbesparing
Sinds 2006 is Arla in haar zuivelfabrieken in staat geweest om meer dan 280.000 m³ water te besparen. Dit komt neer op een waterbesparing van 22% op elke liter melk.

Milieuvriendelijk melkvervoer
Omdat Arla haar producten per vrachtwagen vervoert, blijft ze verantwoording dragen om de impact op het milieu tot een minimum te beperken. Haar doel is om in het jaar 2020 de CO2-uitstoot met 25 procent verminderd te hebben.

Inspiratie met gezonde recepten
Natuurlijke producten geven maaltijden een heerlijke smaak. Daarom is op www.Arla.nl een reeks aan gezonde recepten te vinden. Arla wil consumenten dagelijks natuurlijke inspiratie, vertrouwen en welzijn geven.

Over Arla
Zuivelproducent Arla richt zich met haar zuivelassortiment op de internationale markt, waaronder Nederland. Arla heeft haar wortels in de allereerste Scandinavische coöperatieve zuivelfabrieken, die meer dan 120 jaar geleden werden opgericht. Daardoor heeft ze nu nog steeds de hele voorzieningsketen, "van koe tot consument", onder controle.