Landliebe toont duurzaamheidsinitiatief aan het grote publiek

Sinds de herfst van 2008 is Landliebe melk uitsluitend afkomstig van koeien die traditionele diervoeders eten die niet genetisch gemodificeerd zijn. Landliebe is daarmee het eerste Duitse nationale zuivelmerk dat dit belangrijke duurzaamheidsinitiatief heeft genomen. Dat er op de boerderij en in de veevoeding iets is veranderd, wordt nu in heel Duitsland zichtbaar. In een reclamespot spreken echte Landliebe-boeren en -boerinnen zich uit voor dit duurzaamheidsinitiatief.

"Het merk Landliebe staat voor regionale herkomst en authenticiteit", zegt Michael Feller, Managing Director van FrieslandCampina Deutschland. "Wie anders dan onze melkveehouders kunnende consumenten overtuigen van de duurzaamheid van onze traditionele veevoeding?" Landliebe-boeren voeren hun koeien alleen nog met zogenaamde traditionele gewassen, zoals gras, maïs en koolzaad. Deze gewassen kwamen oorspronkelijk ook voor in Duitsland. Boeren die met hun eigen teelt de behoefte niet kunnen dekken, kunnen traditionele voeders bijkopen bij speciaal geselecteerde leveranciers. Op deze manier neemt Landliebe afstand van geïmporteerde diervoeders van overzee en daarmee ook van soja en genetisch gemodificeerde gewassen.

TV-spot draagt bij aan zelfbewustzijn boeren
Landliebe is een merk van FrieslandCampina. Onder meer melkveehouders in Duitsland zijn lid van de zuivelcoöperatie FrieslandCampina. Onder hen vele Landliebe-boeren. Volgens Feller draagt de TV-spot bij aan het zelfbewustzijn van melkveehouders: "Melk is een hoogwaardig levensmiddel, dat een goede prijs verdient. Daar draagt ons initiatief aan bij en dus ook aan de toekomst van melkveehouders."