Ingezonden persbericht


Joost bereikt 40 miljoen jongeren door samenwerking met Netlog

Leden van sociale netwerksite krijgen toegang tot Joost video's

Londen - 5 Maart 2009 - Joost, de wereldwijde videowebdienst, heeft een samenwerkingsovereenkomst gesloten met Netlog, een toonaangevend online sociaal netwerk in Europa. Dankzij de overeenkomst krijgen de 40 miljoen gebruikers van Netlog direct toegang tot de videobibliotheek van Joost.

De samenwerking met Joost geeft de leden van Netlog de mogelijkheid om direct vanuit hun profiel films, TV shows, muziekvideo's en nog veel meer te bekijken. Bovendien kunnen zij met hun vrienden video's delen en commentaar geven op clips via de reeds bestaande functies van Netlog.

'Het blijkt dat onderlinge aanbevelingen tussen leden grote invloed hebben, zeker als het gaat om de films en TV-shows die bekeken worden,' aldus Toon Coppens, CTO en mede-oprichter van Netlog.

'Wij zijn enthousiast over de samenwerking met Joost en de extra mogelijkheden voor onze leden op entertainmentgebied,' vervolgt Coppens. 'Joost biedt net als Netlog hoogstaande, gelokaliseerde content. 60 Procent van onze leden is tussen de 14 en 24 jaar oud en het is voor ons zaak om hen de content te bieden die zij zoeken.

'De innovatie van Netlog in sociale interacties maakt ze tot de juiste partner voor Joost,' aldus Stacey Seltzer, Sr. Vice-President Business Development voor Joost. 'Sociale interactie en saamhorigheid zijn in de offline wereld altijd belangrijk geweest voor het bekijken van video en Joost wil die ervaring online brengen.'

In de Benelux krijgen de Netlog gebruikers de keuze uit een gevarieerd aanbod, waaronder ook de Nederlandse versies. Een greep uit het aanbod: hoofdfilms die door Dutch Film Works worden gedistribueerd (b.v. The Shawshank Redemption, Austin Powers: International Man of Mystery, Ace Ventura: Pet Detective, en Robin Hood: Prince of Thieves); distributies van Three Lines Pictures (bv actiefilms als The Eliminator, Blackpoint, en Tripfall); Nederlandse TV talkshows zoals Het Gesprek, (inclusief interviews met Dries van Agt, Filip Dewinter en Ruud Gullit); Het Submarine Kanaal (inclusief Victor en Rolf: Because We're Worth It, Annecy Internationale Animatie, Film Festival winnaar Naked, en de prijswinnende documentaire Jungle Rudy).

De VPRO experimenteert met content online en zal binnenkort muziekconcerten van het populaire muziekplatform 3VOOR12 beschikbaar stellen op Joost.

Wereldwijd zijn er meer dan 57.000 video's beschikbaar op Joost. Joost zal blijven bouwen aan lokaal aanbod in elk van Netlog's belangrijkste regio's.

Over Joost

Opgericht door Janus Friis en Niklas Zennström, brengt Joost video gecombineerd met sociale interactie. Alle video's op Joost worden professioneel geproduceerd en kosteloos in een formaat van hoge kwaliteit aan kijkers wereldwijd aangeboden. Momenteel heeft Joost meer dan 57.000 programma's, waaronder 18.000 muziekvideo's, 1.200 films en meer dan 400 televisieseries. Voor meer informatie, bezoek www.joost.com.

Over Netlog

Netlog is een online platform waar iedereen z'n sociale netwerk kan onderhouden of uitbreiden. De sociale netwerksite is gericht op Europese jongeren. Netlog wordt ontwikkeld door Netlog nv, en is gevestigd in Gent. Meer dan 40 miljoen leden verspreid over 30 landen surfen regelmatig op Netlog. Het aantal communityleden stijgt nog elke dag. Per maand komen ruim 50 miljoen bezoekers langs, goed voor meer dan vijf miljard bekeken pagina's. Voor meer informatie, bezoek http://nl.netlog.com/go/about.

Joost Pers contact:

UK/ EU

Kate Larkin

UK Mobile: +44 (0)791 788 2921

US Mobile: +1 917 488 7852

Email: kate.larkin@joost.com

US

Kerry Vance

Mobile: +1 646 330 0737

Office: +1 212 295 5866

Email: kerry.vance@joost.com

Netlog Pers contact:

Ana ADI

Office: +32 2 400 43 21

Email: ana@netlog.com