Ingezonden persbericht

PERSBERICHT

BP viert 100-jarig bestaan met vrijkaartjes en expositie Zoektocht naar herinneringen autorijden

Rotterdam, 6 maart 2009 - BP lanceert deze week de campagne '100 jaar BP'. Met diverse feestelijke activiteiten viert de oliemaatschappij, die in 1909 is opgericht, haar 100-jarig bestaan. Zo krijgen tankende klanten van BP een tweede kaartje gratis voor diverse attracties en activiteiten en wordt er een tentoonstelling gehouden tijdens de Wereldhavendagen.

Met vrienden naar de sauna, indoor skydiven of naar de Dinnershow of Dreams. Met de kinderen naar de Apenheul, bowlen of Movie Park Germany. Of een rondvaart door de Amsterdamse grachten, karten, skiën of een diner bij Humphrey's Restaurants. Vanaf 4 maart tot en met 5 mei krijgen klanten het tweede toegangskaartje gratis voor verschillende activiteiten, voor iedereen die minimaal twintig liter tankt bij een van de 320 bemande Nederlandse BP-tankstations. Op www.bp.nl/feestje is meer informatie te vinden.

"Op je verjaardag trakteer je. In plaats van een groot feest willen we onze klanten hun eigen feestje laten vieren," zegt Anneke Scholtes, Brand & Communication Manager bij BP Nederland. "Klanten kunnen ruim twee maanden kiezen uit uiteenlopende attracties en activiteiten, die het best bij hen passen."

Be Part of BP History
In de afgelopen 100 jaar is er veel veranderd op het gebied van mobiliteit. Daarom houdt BP tijdens de Wereldhavendagen van 4 tot 6 september een feestelijke expositie over 100 jaar mobiliteit in het algemeen en 100 jaar BP in het bijzonder. De eerste auto in de straat, de eerste file, de autoloze zondagen, met het gezin in de auto naar Frankrijk of de vriendelijke pompbediende in het dorp... Voor deze BP History expositie is het bedrijf op zoek naar materialen, foto's, documenten en leuke anekdotes over 100 jaar mobiliteit. Aanmelden kan via de site www.bp.nl/100jaar.

Bovenstaande afbeeldingen zijn in hoge resolutie te downloaden via onderstaande links. Afbeelding 1 Afbeelding 2

Over BP
BP is het resultaat van een samengaan van het voormalige British Petroleum, Amoco, Atlantic Richfield Company (ARCO), Castrol en Aral. Het bedrijf bevindt zich in de top drie van de grootste, geïntegreerde energiebedrijven in de wereld, telt wereldwijd zo'n 96.000 medewerkers en is actief in meer dan 100 landen. BP heeft een vooraanstaande positie binnen belangrijke olie en gas producerende gebieden, retail markten, petrochemie en regio's van de wereld die sterk in ontwikkeling zijn.

In Nederland houden de 2.000 medewerkers van BP zich voornamelijk bezig met de raffinage en marketing van brandstoffen en smeermiddelen (downstream). De afnemers van het bedrijf in Nederland bevinden zich in vrijwel alle sectoren, waaronder de lucht- en scheepvaart, de landbouw en de grote industriële bedrijven. De automobilist in Nederland kan terecht bij zo'n 380 BP benzinestations, waarmee BP een van de grotere spelers op de Nederlandse brandstoffenmarkt is.



Ingezonden persbericht