Cap Gemini Nederland



NIEUWSBERICHT

Utrecht, 6 maart 2009

Capgemini lanceert uitbreiding op technologieplatform BPOpenTM

Capgemini heeft het wereldwijd toegepaste technologieplatform BPOpenTM uitgebreid met een nieuw framework gebaseerd op Teamworks® BPM-software van Lombardi. Dit framework omvat innovatieve tools voor procesbewaking en performance management, waarmee gebruikers van BPOpenTM hun bestaande Business Process Outsourcing-activiteiten verder kunnen verbeteren.

Het nieuwe pakket met tools geeft klanten van Capgemini onder meer de beschikking over best practices, waardoor de meest innovatieve technologieën bij het toepassen van outsourcingmodellen beschikbaar komen. De nieuwe versie van het wereldwijde geïntegreerde serviceplatform BPOpenTM zal in de loop van 2009 geleidelijk worden uitgerold bij klanten in alle sectoren.

"Capgemini gaat wereldwijd voorop in de innovatie op het gebied van outsourcing. Met deze nieuwe uitbreidingen van ons technologieplatform BPOpenTM krijgen onze klanten toegang tot de beste technologie die beschikbaar is voor het versnellen van het outsourcingproces en het optimaliseren van de voordelen", aldus Hubert Giraud, hoofd BPO bij Capgemini.

Alle pakketten met tools binnen het technologieplatform BPOpenTM zijn snel en probleemloos inzetbaar, zonder dat het nodig is om voor elke klant een nieuw systeem te bouwen. Dit is de eerste keer dat Capgemini samenwerkt met Lombardi om het bestaande workflow-platform uit te breiden.

"We werken al geruime tijd nauw samen met het team van Capgemini aan het opzetten van een standaardmodel voor klantprocessen voor hun outsourcingklanten waarmee zij hun workflow- en procesmanagement kunnen verbeteren. Deze stap onderstreept het streven van Capgemini om met innovatieve oplossingen te blijven komen voor de steeds grotere financiële druk en tijdsdruk die hun klanten ervaren", aldus Rod Favaron, CEO van Lombardi.




NIEUWSBERICHT

Meer informatie, rapporten en cijfers over BPO: www.capgemini.com/services/outsourcing/bpo/

EINDE NIEUWSBERICHT

Over Capgemini
Capgemini levert aantoonbaar toegevoegde waarde aan de prestaties en veranderingsprocessen van zijn klanten in een groot aantal branches. Dit gebeurt met een compleet en innovatief aanbod van consulting-, technology- en outsourcingdiensten, die vrijheid creëren in het ondernemerschap van de klanten. Daarbij werkt Capgemini op een onderscheidende manier - the Collaborative Business ExperienceTM - samen met zijn klanten aan het behalen van snellere en betere resultaten. Bovendien wordt gebruikgemaakt van het eigen wereldwijde leveringsmodel Rightshore®, met als doel de juiste resources op de juiste locatie tegen concurrerende prijzen te kunnen leveren. Capgemini heeft vestigingen in 36 landen en heeft wereldwijd meer dan 88.000 medewerkers in dienst. De organisatie realiseerde in 2007 een omzet van 8,7 miljard euro. Meer informatie is beschikbaar op www.nl.capgemini.com.