Gemeente Epe


Ondertekening samenwerking belastingen, invordering en WOZ

Op 6 maart jl. tekende wethouder R. de Vries van de gemeente Epe het contract met de gemeente Apeldoorn voor de overname van taken op het gebied van belastingen, invordering en WOZ. Namens de gemeente
Apeldoorn tekende wethouder F. Spoelstra.

De gemeente Epe heeft besloten de bovenstaande taken te laten
uitvoeren door de gemeente Apeldoorn. Het gaat hier om taken zoals het opleggen van gemeentelijke belastingen en het bepalen van de
WOZ-waarden van woningen. De gemeente Apeldoorn neemt ook het complete betalingsverkeer (incl. invordering en kwijtschelding van
gemeentelijke belastingen) en de afhandeling van bezwaarschriften
tegen de belastingaanslag en WOZ-waarde over.

Voor inwoners van de gemeente Epe verandert er niets. Zij blijven hun belastingaanslag ontvangen van de gemeente Epe. Ook kunnen inwoners via het telefoonnummer, de e-mail en de website van de gemeente Epe contact zoeken over de gemeentelijke belastingen. Wie persoonlijk aan het loket geholpen wil worden kan vanaf 1 april 2009 terecht bij de gemeente Apeldoorn. Als extra service kan men wel elk jaar vanaf eind februari 2010 twee weken terecht in het gemeentehuis in Epe met vragen over de gemeentelijke belastingaanslag.