TenneT


TenneT werkt aan klantfocus

09-03-2009 Eind vorig jaar heeft TenneT een onderzoek naar de tevredenheid van klanten over de dienstverlening van TenneT gehouden. Meer dan 54 procent van de klanten heeft aan dit onderzoek meegewerkt. Het onderzoek toont een aantal aspecten waarop TenneT haar klanttevredenheid kan verhogen.

Verwachtingen klant
In het onderzoek zijn de verwachtingen van klanten en de tevredenheid op algemeen niveau en binnen de contactmomenten gemeten. De relatiemanagers onderhouden alle contacten, maar met inmiddels een verviervoudiging van onze klanten, is ons klantenbestand enorm gegroeid. Uit het onderzoek blijkt dat klanten erg tevreden zijn over hun contact met de relatiemanager. Dat is en blijft waardevol. Maar er zijn ook een aantal belangrijke verbeterpunten.

Niet genoeg klantfocus
Volgens het onderzoek is TenneT beduidend minder goed in proactieve en transparante communicatie, klantgericht werken en belangenbehartiging van de klant. Dit heeft alles te maken met de 'klantfocus' die TenneT mist. Dit betekent echter dat we concreet moeten maken wat we kunnen verbeteren. Daarom hebben we dit onderzoek ook laten doen. De zogenoemde klantfocus moet meer centraal staan binnen de gehele organisatie.

Bekijk de uitkomsten van het klanttevredenheidsonderzoek

Processen die de klant raken
Om de verbeterpunten aan te pakken zijn wij bezig met een plan van aanpak. Daaruit worden acties gedefinieerd en in het najaar zal er een vervolgonderzoek komen. Het is al duidelijk dat als het gaat om communicatie, we meer proactief moeten werken. Uit het onderzoek blijkt dat driekwart van onze klanten hun informatie van onze website afhalen. Zo hebben we inmiddels een aparte klantentab op de website geplaatst en gaat er vier keer per jaar een nieuwsbrief uit. Dit zijn onderdelen van het communicatiepakket dat we willen aanbieden.

U zult in de komende tijd de gevolgen merken van de doorgevoerde verbeteringen, wij zullen u hierover ook berichten in de volgende nieuwsbrief. Als u naar aanleiding van het onderzoek vragen of tips heeft dan stellen wij het op prijs als u die aan uw relatiemanager doorgeeft of mailt naarservicecentrum@tennet.org, zodat wij u zo goed mogelijk van dienst kunnen zijn.