Ingezonden persbericht


Persbericht
Eerste themaweek Idealize.nl over Augmented reality

Amsterdam, 9 maart 2009 - Deze week staat Idealize.nl, het platform over creativiteit en vernieuwing, in het teken van augmented reality. Het thema wordt uitgelicht aan de hand van branchebrede toepassingen van augmented reality in onder andere marketing, retail, games, mobiel en voorlichting. Het is de eerste in de reeks van themaweken die elke maand op Idealize te vinden zijn. Themaweken op Idealize
In een themaweek belicht Idealize actuele, trendgevoelige onderwerpen. Kim Swagemakers, hoofdredacteur Idealize.nl: 'Elke themaweek benadrukt het belang en de lol van kruisbestuiving; je laten inspireren door nieuwe ontwikkelingen en personen uit verschillende vakgebieden.' Augmented reality
Deze week staat geheel in het teken van augmented reality. Swagemakers: 'De techniek en daarmee de mogelijkheden en toepassingen van virtuele beelden in je eigen omgeving vernieuwen zich razendsnel. Marketeers en product- en conceptontwikkelaars staan aan de vooravond van een hype die onze belevingswereld voor altijd gaat veranderen. Met Idealize willen we hierover branchebreed inspireren en informeren.' Goed voorbeeld is de overheidscampagne donorregistratie met een interactief registratieformulier dat voor de webcam 'tot leven' komt. En natuurlijk de ING Wegwijzer die pinautomaten in je omgeving toont op de Google Android. Experts
Swagemakers: 'We laten binnen een themaweek dagelijks specialisten aan het woord. Voor augmented reality zijn dat Jeroen Mol (Touching Media), Menno van Doorn (Verkenningsinstituut Nieuwe Technologie Sogeti), Yolande Kolstee (AR+RFID LAB, Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten) en Mark de Jong (Cybermind).' Andere onderwerpen voor komende themaweken zijn o.a. 3-D printing, automotive 2.0, 'led there be light' en open workspaces. BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over Idealize
Idealize.nl is een branche overstijgend platform dat de Nederlandse creatieve klasse inspireert, portretteert en met elkaar verbindt. Idealize.nl brengt vernieuwers bij elkaar vanuit meerdere interessegebieden: design, media, technologie, wetenschap, cultuur en lifestyle. Idealize.nl bericht dagelijks over vernieuwende producten, projecten en ideeën in Nederland en over relevante trends in het buitenland. Idealize.nl werkt daarbij samen met content partners als Architectenweb.nl, Design.nl en Blueshots.tv.

Over ilse media groep
Ilse media is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste digitale uitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van 140 websites, waaronder Kieskeurig.nl, Startpagina.nl, NU.nl, SchoolBANK.nl en web-log.nl bereikt ilse media ca. 80 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland. Ilse media exploiteert tevens de vrouwensites van Sanoma Uitgevers, de Jonge Gezinnen sites en TVGids.nl. Sinds 2006 is ilse media ook actief op mobiel internet. Het mobiele netwerk van ilse media bestaat inmiddels uit 15 websites, waaronder Startpagina.mobi, mobiel.NU.nl, web-log.mobi en mobiel.Kieskeurig.nl. Het hele ilse media netwerk heeft per maand meer dan een miljard pageviews.

Ilse media is onderdeel van Sanoma Uitgevers. Met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en ruim 200 websites is Sanoma Uitgevers de grootste multimediale uitgever in Nederland.

Meer informatie over de ilse media groep: www.ilsemedia.nl