Ingezonden persbericht


Deloitte kiest voor Sony Ericsson
5000 medewerkers Deloitte Nederland voorzien van Sony Ericsson Xperia X1

Badhoevedorp, 9 maart 2009 - Deloitte Nederland zegt in Sony Ericsson de geschikte partner gevonden te hebben. De mobiele telefoonfabrikant is door Deloitte gekozen op basis van de kwaliteit van haar producten en diensten. 5.000 medewerkers zijn voorzien van de nieuwste Sony Ericsson smartphone, de XperiaTM X1. Deze multimedia telefoon is sinds november 2008 op de markt en kwam naar voren als de telefoon die aan alle verwachtingen van Deloitte voldoet. Daarnaast biedt Sony Ericsson complete klantondersteuning aan de medewerkers van het bedrijf in de vorm van een uitgebreid Support package.

Deloitte is één van de grootste financieel dienstverleners ter wereld, waar professionaliteit een belangrijke waarde is. Het bedrijf streeft naar een wereldwijd vastgelegde 'standard of excellence' en alleen door het continu bieden van de beste kwaliteit, kan het bedrijf haar klanten goed bedienen en deze standaard behalen. Op die manier wordt optimalisatie en continuïteit van de bedrijfsvoering gewaarborgd. Van haar leveranciers verwacht Deloitte ditzelfde hoge niveau.

Mobiele telefoons zijn een integraal onderdeel van de organisatie en haar IT-omgeving. Deloitte heeft daarom diverse fabrikanten van mobiele telefoons uitgenodigd voor een pilotproject om op die manier een nieuwe smartphone te vinden voor de medewerkers in Nederland, die aansluit bij de wensen en behoeften van deze mensen.

Alles is mogelijk
Uit de pilot kwam naar voren dat de XperiaTM X1 aan alle verwachtingen voldoet en Sony Ericsson liet hiermee de concurrentie achter zich. Deloitte was in de eerste plaats onder de indruk van de functionaliteiten van het toestel. De interface met negen panels, bekend als 'Panel World', is helemaal afgestemd op de gebruiker en draait op Windows Mobile® 6.1. De eenvoudige toegang tot zakelijke e-mails en Microsoft® Office Mobile-toepassingen zoals Excel, Word en PowerPoint maken werken onderweg heel makkelijk, een must voor de medewerkers van Deloitte. De interface geeft de gebruiker de controle over hun eigen content en door de panels te personaliseren kunnen de medewerkers moeiteloos werkgerelateerde applicaties gebruiken. Het toestel synchroniseert met Microsoft Outlook op de werkcomputer, waardoor contact gehouden kan worden met collega's en afspraken direct in de agenda kunnen worden gezet.

Klantondersteuning
Erik Ubels, Chief Technology Officer van Deloitte Nederland is blij met de keuze voor Sony Ericsson en de XperiaTM X1. Ubels: "Voor onze medewerkers is het erg belangrijk dat hun toestel perfect samenwerkt met onder andere Outlook in een sterk beveiligde IT-omgeving. Ook het grote touch screen van de X1, snel internet, wifi-ondersteuning en het uitstekende qwerty-toestenbord spraken ons erg aan. Het toestel faciliteert de werkzaamheden van de mensen en maakt het voor hen heel makkelijk om continu toegang te krijgen tot de informatie die ze nodig hebben. Behalve dat de kwaliteit van de Xperia X1 uitstekend is, hebben wij ook een bewuste keuze voor Sony Ericsson gemaakt. Zij bieden een uitgebreid Support package. Bij eventuele problemen of vragen is het zaak dat onze medewerkers snel en goed geholpen worden." Deloitte was tevens onder de indruk van de Traveler's Service en de toewijding van het Sony Ericsson team om de medewerkers een geavanceerd aanbod te doen. Met de Traveler's Service kan overal ter wereld een beroep worden gedaan op de kennis van een deskundige, die bij alle vragen over het toestel klaar staat om advies en oplossingen te geven. Ook biedt Sony Ericsson bijna overal ter wereld een vervangend toestel. "Lokale service dus door een wereldwijde speler", aldus Ubels. De Service Desk medewerkers van Deloitte krijgen naast de uitgebreide klantondersteuning ook nog een extra training over de uitgebreide gebruiksmogelijkheden van de XperiaTM X1.

Business to business
Sony Ericsson is voornamelijk bekend in de consumentenmarkt, met een focus op muziek en imaging. Max van den Berg, General Manager bij Sony Ericsson Benelux zegt hierover: "De zakelijke markt heeft behoefte aan andere functionaliteiten en diensten. De overeenkomst die wij nu met Deloitte hebben gesloten, is een belangrijke stap voor Sony Ericsson in de zakelijke markt. We krijgen nog meer inzage in de eisen en wensen van de grootzakelijke klant en zullen daardoor in staat zijn om in de toekomst nog beter in te kunnen spelen op de behoeften van de zakelijke gebruiker."

Meer informatie over de Sony Ericsson XperiaTM X1 is te vinden op www.sonyericsson.com/x1.

Over Sony Ericsson
Sony Ericsson is een topspeler op de wereldmarkt met circa 97 miljoen verkochte telefoons in 2008. Diversiteit is een van de kernkwaliteiten van de onderneming, die in meer dan tachtig landen actief is, waaronder productielocaties in China en R&D-locaties in China, Europa, India, Japan en Noord-Amerika. Sony Ericsson werd in oktober 2001 door Sony en Ericsson opgericht als een 50-50 joint venture en heeft haar internationale hoofdkantoor in London.

Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar de volgende internetsite (www.SonyEricsson.com/nl) of u kunt contact opnemen met het Call Center (0900-8998318). Dit nummer is bereikbaar van maandag t/m vrijdag, van 08.30 uur tot 18.00 uur en kost 10 cent per minuut. Alle Sony Ericsson persberichten en hoge resolutiebeelden zijn te vinden op http://www.sonyericsson.nl/persbronnen

NOOT VOOR DE REDACTIE (

Ingezonden persbericht