Ingezonden persbericht


Persbericht

Regiojury Best Managed Companies enthousiast over Eurofiber

Utrecht, 9 maart 2009 - Eurofiber dringt door tot de groep 75 best geleide bedrijven van Nederland in het Best Managed Companies programma. In deze competitie zoekt Deloitte samen met haar partners Nyenrode Business Universiteit, de KvK, VNO-NCW en Management Team naar de 50 best geleide ondernemingen van Nederland binnen het groot- en middenbedrijf.

De jaarlijkse competitie bestaat uit een aantal fasen. Na inschrijving volgt een stuk coaching en consulting van Deloitte waarbij de bedrijfsvoering uitgebreid doorgelicht wordt. Niet alleen financiële resultaten staan centraal, ook wordt aandachtig bekeken hoe de strategie, HR, risicomanagement, de interne organisatie en marketing & sales van Eurofiber ingericht zijn. In de volgende fase presenteert de ondernemer zich aan de onafhankelijke regiojury bestaande uit de KvK, VNO-NCW en Deloitte. Deze kritische test vond voor Eurofiber op 26 januari jl. plaats. Eurofiber viel met name op door haar unieke strategische propositie naar de markt en de sterke ontwikkeling die de organisatie binnen een korte periode heeft doorgemaakt.

Titel binnen handbereik
De titel Best Managed Companies 2009 ligt nu binnen handbereik. De ontknoping van de competitie volgt in april; dan maakt Deloitte bekend of Eurofiber tot de 50 uitblinkers hoort en de titel 'Best Managed Company 2009' een jaar mag dragen. Bernard Wientjes (voorzitter VNO-NCW), Frans van Steenis (voorzitter KvK Nederland), Willem Burggraaf (Hoogleraar Ondernemerschap en DGA bedrijven Nyenrode), Ewald Smits (Hoofdredactie Management Team) en Jan Dalhuisen (Deloitte) vormen samen de hoofdjury en staan voor de uitdaging om tot de uiteindelijke selectie te komen.


- Einde persbericht -

Over Eurofiber
Eurofiber is een gespecialiseerde aanbieder van managed dark fiber-verbindingen en Ethernetdiensten vanaf 10 Mbps. Het fijnmazige glasvezelnetwerk heeft momenteel een omvang van ongeveer 9.000 kilometer en wordt continu uitgebreid. Ruim 25% van het internetverkeer in Nederland gaat over het netwerk van Eurofiber. Van het mobiele communicatieverkeer is dat ruim 50%.

Eurofiber staat voor vrijheid om te kiezen en ruimte om te groeien. Het onafhankelijke netwerk geeft organisaties een vrije keuze uit de diensten die zij op hun glasvezelverbinding willen inzetten en uit de dienstenleveranciers. Het wijdvertakte netwerk, het diverse productaanbod en de mogelijkheid om de bandbreedte op ieder moment te verhogen, bieden ruimte om te innoveren en te groeien. Voor meer informatie: www.eurofiber.com

Noot voor de redactie

Voor meer informatie (