Gemeente Utrecht


| |
|26 februari 2009                                                      |
|                                                                      |
|'Evenementen en festivals: het is altijd feest in de binnenstad!'     |
|Raadsleden in gesprek met bewoners uit de binnenstad.                 |
|                                                                      |
|De gemeenteraad brengt op dinsdag 10 maart 2009 weer een bezoek aan de|
|binnenstad. Het thema is dit keer 'Evenementen en festivals: het is   |
|altijd feest in de binnenstad!'. De wijkbijeenkomst vindt plaats van  |
|20.00-22.00 uur in de grote hal van het stadhuis, Minrebroederstraat  |
|2.                                                                    |
|                                                                      |
|Het college van burgemeester en wethouders heeft de gemeenteraad      |
|onlangs een voorstel gedaan voor een nieuw evenementenbeleid in       |
|Utrecht. De drie voornaamste doelstellingen van het college zijn: de  |
|positie als evenementenstad in Nederland behouden, de stad            |
|internationaal beter op de kaart zetten en maatregelen nemen om het   |
|draagvlak voor evenementen te vergroten. De gemeenteraad neemt op     |
|26 maart a.s. een definitief besluit. Daarvoor staat het onderwerp op |
|de agenda van de Raadsinformatieavond (donderdag 12 maart).           |
|Omdat de druk van evenementen en festivals vooral groot is op de      |
|binnenstad, willen de raadsleden ook graag specifiek met              |
|binnenstadsbewoners en -ondernemers in gesprek. Wat is er positief en |
|leuk aan de evenementen in de binnenstad? Wat is vervelend en moet    |
|echt anders? Hoe zou het gemeentebestuur dat kunnen oplossen?         |
|Op dinsdagavond 10 maart ontmoeten raadsleden en bewoners/ondernemers |
|elkaar in het stadhuis.                                               |
|                                                                      |
|Programma                                                             |
|19.45 uur Zaal open, ontvangst met koffie en thee                     |
|20.00 uur Welkom door Wim Rietkerk, raadslid en contactpersoon van de |
|gemeenteraad voor de binnenstad                                       |
|20.05 uur Vraaggesprek met beleidsmakers van de gemeente en leden van |
|de wijkraad Binnenstad, onder leiding van Ton van Vlimmeren, directeur|
|Dienst Wijken                                                         |
|20.30 uur In groepjes uiteen: wat moet er op de 'klaagmuur' en        |
|'jubelmuur'?                                                          |
|21.00 uur Pauze                                                       |
|21.15 uur Plenair op zoek naar oplossingen                            |
|22.00 uur Afsluiting door Wim Rietkerk en napraten met een drankje    |
|                                                                      |
|Meer informatie vindt u op www.utrecht.nl/binnenstad. Vanaf woensdag  |
|25 februari 2009 kunt u hier ook de nieuwe evenementennota, waarover  |
|de gemeenteraad eind maart een definitief besluit neemt, downloaden.  |
|                                                                      |
|



Gemeente Utrecht