Ingezonden persbericht


A-merken en de gamesindustrie bundelen krachten

Brands and Games Summit geeft een kijkje in de keuken bij grote adverteerders

AMSTERDAM, 4 maart 2009 - Hoe gebruiken A-merken games in hun marketing campagnes? Een zeer interessant onderwerp voor veel adverteerders die zelf overwegen om iets met games te doen. Op 10 maart in Utrecht delen verschillende grote Nederlandse adverteerders tijdens de Brands and Games Summit de kennis die zij hebben opgedaan bij het gebruiken van games in hun marketingmix. Onder andere Nuon, KWF Kankerbestrijding, Universal Music, Ola/Unilever, ColgatePalmolive en Domino's Pizza presenteren samen met hun gamepartner hun meest recente cases.

De gehele middag van het event staat in het teken van samenwerking tussen gamebedrijven en A-merken, in diverse sessies delen ze hun ervaringen en lichten deze toe. Deze parallel sessies zijn onderverdeeld in drie groepen: Marketing strategie, Campagne concept en Media mix. Binnen iedere groep worden er drie presentaties gegeven.

Daarnaast is het ook voor adverteerders en bureaus mogelijk om door middel van speeddating één-op-één gesprekken aan te gaan met game ontwikkelaars, uitgevers en portals om te kijken wat er binnen de eigen marketing strategie mogelijk is met games. Over de middag verdeeld zijn er speeddating sessies, waarvoor de deelnemers zich van tevoren aan kunnen melden. Onder andere Grolsch, Wehkamp en Nuon hebben al aangegeven hier gebruik van te willen maken.

Peter Warman, IAB taskforce voorzitter, en dagvoorzitter van de Brands and Games Summit over het evenement: "Ik denk dat we met dit programma de hoge verwachtingen na een mooi eerste event vorig jaar waar gaan maken en op een heel concrete manier bijdragen aan het koppelen van merken en de gamewereld."

Het volledige programma van de Brands and Games Summit 2009 is te vinden op www.brandsandgames.org

Brands and Games Summit 2009 is mede tot standgekomen door de bijdragen van Gamepoint (o.a. spelpunt.nl), Spil Games (o.a. spelletjes.nl), Tibaco (o.a. funnygames.nl), IlseMedia (o.a. startgames.nl), I-med (spele.nl), LittleChicken (littlechicken.nl) en game publisher Codemasters (codemasters.nl).

Contact

NLGD, Alessandra van Otterlo, +31 (0)6 12426884, alessandra@nlgd.nl IAB, Peter Warman, +31 (0)6 15855037, gamevertising@iab.nl

Voor meer informatie over het evenement en tickets: www.brandsandgames.org.

Voor het persbericht in Word of PDF formaat en voor bijpassend beeldmateriaal kunt u terecht in het online Brands and Games Summit Press Center: http://www.nlgd.nl/fog/content/view/359/1/lang,en/