Ingezonden persbericht


Persbericht

Affiliate wint één miljoen euro aan groeikapitaal in zanox Web Services Contest ~ Webtrekk Q3 winnaar van eerste competitie gesponsord door zanox, Mountain Partners en Corporate Finance Partners ~

Amsterdam, 10 maart 2009 - zanox, toonaangevend aanbieder van performance based online marketing, heeft het Duitse internetbedrijf Webtrekk gekozen als winnaar van de zanox Web Services Contest. Het bedrijf heeft daarmee één miljoen euro aan groeikapitaal gewonnen. "We gaan het kapitaal gebruiken om onze producten verder te verbeteren. Daarbij willen we vooral ons belangrijkste product Webtrekk Q3 wereldwijd uitbreiden", zegt oprichter en Chief Executive Christian Sauer. Webtrekk helpt bedrijven zoals Esprit of de Duitse krant 'Die Zeit' om het verkeer op hun websites te monitoren en dit transparanter te maken. Dankzij realtime webanalyse kunnen klanten van Webtrekk hun conversie verhogen en daardoor hun verkeer beter in geld omzetten. Webtrekk is in 2004 opgericht en heeft nu 18 mensen in dienst.

zanox organiseerde de wedstrijd samen met investeringsmaatschappij Mountain Partners en Corporate Finance Partners, een organisatie voor fusies en overnames. De drie organisaties kozen in oktober 2008 drie finalisten. "Wij gebruiken de innovatieve tool van Webtrekk nu ook bij zanox. Dit laat zien dat we overtuigd zijn van de kwaliteit van deze tool voor realtime web-analyse", zegt Jens Hewald, CTO bij zanox en jurylid. "Daarnaast werken we met Webtrekk samen aan een nieuw, innovatief project." Tegen september vorig jaar deden 125 bedrijven mee met de zanox Web Services Contest. De opdracht was om innovatieve verdienmodellen te ontwerpen die succesvolle transacties mogelijk maken die gebaseerd zijn op zanox Web Services.

Met zanox Web Services kunnen publishers hun eigen creatieve oplossingen gebruiken voor hun eigen verdienmodellen op internet zoals internet- of mobiele applicaties, widgets, gadgets of in-game advertising. Publishers kunnen met zanox Web Services verder ook product-search, geo-targetting en contextuele advertising toepassen op hun eigen websites. Professionele publishers kunnen hun eigen zakelijke idee ontwikkelen of kiezen uit een brede selectie kant-en-klare applicaties.

( 348 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Belangrijke links:
Zanox Web Services Landingpage
http://zanox.com/en/publisher/products/web_services.html zanox Web Services Blog: http://blog.zanox.com/en/webservices/ zanox Wiki Web Services Documentation:
http://wiki.zanox.com/en/en/index.php?title=Web_Services zanox Official Blog: http://blog.zanox.com
zanox afflilate marketing: http://www.zanox.com/en/publisher/products/prm.html RSS-feed persberichten: http://www.lewiswire.com/nl/rss.php?client=457

Over zanox
zanox is wereldwijd marktleider in global performance based marketing. Via het internationale affiliate netwerk koppelt zanox meer dan tweeduizend advertisers aan meer dan een miljoen publishers, die gebruikmaken van alle vormen van online marketing channels: affiliate marketing, search marketing, e-mailmarketing, shopping- en loyaltyprogramma's. zanox werkt onder meer voor Martinair, KPN, Amazon, Esprit, Otto, Tommy Hilfiger en Citibank.

Sinds de oprichting in 2000, door bestuursleden Thomas Hessler, Heiko Rauch en Jens Hewald, is zanox uitgegroeid tot een bedrijf met meer dan 350 werknemers en veertien kantoren, verdeeld over Europa, Azië en Noord-Amerika. Vanuit Amsterdam is zanox Benelux sinds mei 2006 actief op de Nederlandse markt. Sinds mei 2007 maakt zanox deel uit van Axel Springer AG, Berlijn, en PubliGroupe AG, Lausanne.

Meer informatie vindt u op www.zanox.nl

Voor verder persinformatie of fotografie kunt u contact opnemen met: Ilona de Bok / Eveline Boom van LEWIS PR:
Tel: + 31 (0) 40 235 46 00 Fax: + 31 (0) 40 235 46 01 Email: zanox@lewispr.com Web: http://www.lewispr.com