Moving Target Nederland genomineerd voor Gouden Roos

10/03/2009 21:00

Moving Target Media B.V.

Moving Target Media is met de pilot voor het interactieve TV-format Breakout! genomineerd voor een Rose d'Or in de categorie 'Pitch pilot'. Zo is vanavond in Londen, tijdens een bijeenkomst bij de BAFTA (British Academy of Film and Television) door Rose d'Or festivaldirecteur Urban Frye bekend gemaakt.

Het TV-format Breakout! van Moving Target Media is een interactieve reality gameshow, waarin twaalf kandidaten worden opgesloten in een gevangenis. Zij hebben allen maar een doel: ontsnappen binnen 18 weken!

De Rose d'Ors (Gouden Rozen) zijn de meest prestigieuze Europese prijzen voor amusementprogramma's op televisie. Doel van het festival is 'het belonen van originaliteit, kwaliteit en creativiteit in amusementsprogramma's en het erkennen van uitmuntendheid in televisie en nieuwe media'.

Op 5 mei worden de winnaars bekend gemaakt tijdens het Rose d'Or festival in Luzern.

Voor Moving Target Media betekent deze nominatie een erkenning van de kracht van het format. Voor het format is nationaal en internationaal al veel interesse getoond.

Moving Target Media heeft naast Breakout! diverse interactieve TV-formats in haar portfolio.

Moving Target Media ontwikkelt interactieve communicatieconcepten en TV-formats, is gevestigd in Amsterdam en opgericht door Patrick Dierdorp en Bart Overes.

Dierdorp was drama-regisseur en creatief/uitvoerend producent bij Endemol Nederland.

Overes was o.a. creatief directeur & partner bij internetbureau @msterdam.

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl





http://www.movingtarget.nl