Gemeente Elburg

houdt enqute onder bezoekers

110309 Elburgse loket doe`th houdt enquête onder bezoekers

Persbericht

Elburg, 11 maart 2009

Elburgse loket doe`th houdt enquête onder bezoekers

Bent u voor u zelf of voor iemand anders naar loket doe`th gekomen? Wie heeft u naar het loket voor zorg en welzijn verwezen? Is uw vraag naar tevredenheid afgehandeld? Deze en andere vragen treffen bezoekers van het Elburgse zorg- en welzijnloket doe`th aan in een enquête. Aan alle bezoekers wordt vanaf 1 april tot 15 juni gevraagd om deze vragenlijst in te vullen. Op die manier werken zij mee aan het onderzoek van het loket naar de tevredenheid over zijn dienstverlening.

Meerkeuzevragen over informatievoorziening en bejegening

Bij het onderzoek gaat het om fysieke kenmerken van het loket en om de effectiviteit van de vraagopvolging. Maar ook de bejegening door de loketmedewerkers komt via vragen aan de orde. De enquête met zo`n 35 meerkeuzevragen kan anoniem worden ingevuld. Bovendien is de vragenlijst op meerdere manieren beschikbaar. Zo kan hij ter plekke bij het loket worden ingevuld en ingeleverd. Maar de enquête mag ook meegenomen worden naar huis om deze vervolgens ingevuld per post terug te sturen. Ook is de vragenlijst digitaal beschikbaar en op de computer in te vullen. Belangstellenden voor deze manier krijgen een link mee van de loketmedewerker.

Alles vragen mag

Het loket is een samenwerkingsverband van Maatschappelijke Dienstverlening Veluwe, MEE Veluwe, Stichting WIEL en de gemeente Elburg. Het loket is in november 2006 gestart. Sindsdien hebben meer dan 1500 inwoners van Elburg en mantelzorgers van Elburgers hun vragen rondom zorg en welzijn gesteld. Deze vragen hebben betrekking op zeer verschillende situaties. Niet alleen voor hulp bij het huishouden kan men terecht bij doe`th, ook voor het inventariseren van de mogelijkheden voor voorzieningen zoals een scootmobiel of woningaanpassingen is het loket hét informatiepunt binnen de gemeente. Verder kunnen mensen vragen stellen over activiteiten om eenzaamheid te voorkomen en krijgen ze desgewenst hulp bij het invullen van aanvraagformulieren van zorgverleners en welzijnorganisaties.

Loket doe`th werkt aan bekendheid

In 2008 is er ook een evaluatie geweest. De mensen waren tevreden, maar lieten weten dat het loket nog niet bij iedereen bekend is. `Omdat wij altijd voor verbetering zijn en tevreden klanten willen hebben, geven we gehoor aan deze feedback. Binnenkort horen mensen zeer regelmatig van het loket. Op verschillende manieren. Ook rondom de enquête. Maar hoe, dat is nog een verrassing. Dus houd de ogen open voor doe`th!", aldus coördinator Elisabeth Rot.

Loket doe'th is op werkdagen zonder afspraak te bezoeken tussen 9.00 en 12.00 uur aan de Lange Wijden 33a (in het Huiken), te Elburg. Het loket is tijdens openingsuren telefonisch bereikbaar via (0525) 68 22 11. Mailen kan ook via doeth@elburg.nl.
laatst gewijzigd: 11-03-2009 | print deze pagina print deze pagina | download document: 110309 Elburgse loket doe`th houdt enquête onder bezoekers |