KLM

» Air France en KLM lanceren afkl.biz de interactieve website voor reisagenten

Air France en KLM lanceren afkl.biz de interactieve website voor reisagenten

Amstelveen - woensdag, 11 maart 2009

Vandaag lanceren Air France en KLM « afkl.biz », de nieuwe algemene website speciaal voor reisagenten. Dit interactieve communicatiesysteem biedt reisagenten alle middelen die nodig zijn hun klanten 24 uur per dag, 7 dagen per week van dienst te zijn.

De website afkl.biz, die wereldwijd tegelijkertijd in vijfendertig landen wordt gelanceerd en in vijf talen beschikbaar is, zal airfrance.biz (Air France) en agent.net (KLM) vervangen en geleidelijk worden ingezet in andere landen. Dit uiterst efficiënte interactieve systeem biedt eenvoudig toegankelijke algemene informatie en specifieke gegevens over elke markt. Het zal de reisagenten tijd besparen dankzij de snellere responsetijd, waardoor de service naar de klant geoptimaliseerd kan worden.

Afkl.biz biedt reisagenten de mogelijkheid om met slechts een paar klikken en in een volledig beveiligde omgeving te kiezen uit verschillende zakelijke functionaliteiten:

* Homepage
Deze pagina is uiterst praktisch en geeft directe toegang tot de laatste commerciële en operationele gegevens van Air France en KLM en een directe link naar populaire pagina's en favorieten. Gebruikers kunnen de verschillende secties op de homepage snel herkennen, zodat ze efficiënter kunnen zoeken.
* U & AFKL
Deze sectie is bestemd voor de persoonlijke relatie tussen de reisagent en de twee luchtvaartmaatschappijen. De reisagent heeft toegang tot zijn profiel, kan favorieten creëren en lopende promoties bekijken, nuttige contacten zoeken of deelnemen aan vraag- en antwoordspelletjes of andere evenementen.
* Promoties & Nieuws
Deze sectie bevat het recente zakelijke nieuws en de lopende promoties, wijzigingen in vertrek- en aankomsttijden van Air France en KLM vluchten, en daarnaast de meest gestelde zakelijke vragen.

* Uw tools
Deze sectie bevat alle belangrijke zakelijke ondersteunende diensten die ontwikkeld zijn om het dagelijkse werk van een reisagent te optimaliseren. Via `Trade E-services' heeft men toegang tot boekingsbestanden, tot Tigre Web voor boekingen en groepsmanagement en tot informatie over zakelijke contracten. Deze functies worden momenteel geleidelijk ingevoerd.

`Online services' bestaat uit online boekingen, tracing van bagage, de vluchtstatus en codes van steden en luchthavens.
* Voorschriften
Deze sectie bevat de procedures van Air France en KLM en hun implementatie op de lokale markten.

* Producten & Services
Deze sectie toont alle beschikbare producten en services van beide luchtvaartmaatschappijen en omvat bestemmingen, reisklassen, ground services en inflight services, het beleid ten aanzien van duurzame ontwikkeling, etcetera

De online informatie die via de afkl.biz website beschikbaar wordt gesteld aan reisagenten leidt tot een aanzienlijke afname van het gebruik van papier, een ontwikkeling die in overeenstemming is met het beleid van de Groep op het gebied van duurzame ontwikkeling. Door realtime toegang tot data te garanderen, helpen Air France en KLM professionals in het toerisme autonomer te opereren ten behoeve van de klanten.

Over KLM

De Koninklijke Luchtvaart Maatschappij is in 1919 opgericht en de oudste, nog onder haar oorspronkelijke naam opererende, luchtvaartmaatschappij ter wereld. In 2004 fuseerden Air France en KLM tot AIR FRANCE KLM. Zo ontstond de sterkste Europese luchtvaartgroep, gebaseerd op twee krachtige merken en hubs, Amsterdam Airport Schiphol en Parijs Charles de Gaulle. Met behoud van eigen identiteit worden drie kernactiviteiten gecoördineerd: vervoer van passagiers, vracht en vliegtuigonderhoud.
In Nederland vormt KLM de kern van de KLM Groep waar ook KLM cityhopper en transavia.com deel van uitmaken. KLM bedient 137 bestemmingen met een moderne vloot van 114 vliegtuigen en is met ruim 33.000 medewerkers wereldwijd actief. Een speler die voorop staat in de luchtvaartindustrie, met een betrouwbare operatie, die met bezieling en op een duurzame manier innoveert in klantgerichte producten.
KLM is lid van SkyTeam, de luchtvaartalliantie die een netwerk biedt van 905 bestemmingen in ruim 169 landen op zes continenten. Het netwerk van KLM verbindt alle belangrijke economische regio's in de wereld met Nederland en is daarmee een stimulans voor de economie. De KLM Groep behaalde in het boekjaar 2007/2008 een omzet van 8.0 miljard euro. Het positief bedrijfsresultaat bedroeg 553 miljoen euro en het netto resultaat 291 miljoen euro.

Publicatie datum: 11 maart 2009