Ingezonden persbericht


Hilversum, 11 maart 2009

Hunkemöller schenkt 125.000 euro aan KWF Kankerbestrijding

Lingerieketen steunt strijd tegen borstkanker

Amsterdam - Dinsdagmiddag 10 maart jl. reikte Hunkemöller een cheque uit van 125.000 euro aan KWF Kankerbestrijding ten bate van de strijd tegen borstkanker. Zangeres Do, het gezicht van de lingerieketen, overhandigde de cheque op het hoofdkantoor van KWF Kankerbestrijding aan Ton Hanselaar, Algemeen Directeur. Deze donatie is het resultaat van verschillende acties van Hunkemöller in 2008. KWF Kankerbestrijding zet de donatie in voor het financieren van wetenschappelijk onderzoek naar borstkanker, voorlichting en ondersteuning van patiënten.

Donateurs
Hunkemöller steunt KWF Kankerbestrijding al sinds 2004. Met verschillende acties wordt geld ingezameld. Zo liggen er in alle winkels van Hunkemöller formulieren waarmee je donateur kunt worden. In totaal zijn er nu 786 donateurs. Elke donateur stort per maand vier euro, wat neer komt op ongeveer 37.728 euro per jaar.

Acties opbrengsten
Naast de werving van donateurs heeft Hunkemöller jaarlijks terugkerende acties waarvan de omzet voor KWF Kankerbestrijding is bestemd. Een van de acties is het salarisdonatieprogramma: medewerkers van Hunkemöller dragen een deel van hun salaris af voor dit doel. Het gedoneerde bedrag werd ook dit jaar door de directie van Hunkemöller verdubbeld. Andere acties die bijdroegen aan de opbrengst zijn de '3e bh gratis'- promotie in de maand oktober en de verkoop van een speciale gadget, de roze Hunny Bunny. Ook leveranciers droegen bij aan het uiteindelijke bedrag van 125.000 euro. Behalve een financiële bijdrage draagt de lingerieketen ook bij aan kankerbestrijding door het uitbrengen van een eigen flyer 'fabels en feiten'. In deze flyer wordt uitgelegd welke fabels er in de wereld zijn over borstkanker, en wat de feiten zijn.

Het armbandje van Daniëlle Oerlemans
Met de bestaande acties wil Hunkemöller nog meer geld ophalen en donateurs werven. In oktober van dit jaar, de borstkankermaand, kunnen consumenten een armbandje kopen. Deze wordt ontworpen door Daniëlle Oerlemans. Daarmee volgt zij Estelle Gullit op, die het afgelopen jaar het sieraad ontwierp. Ook in economisch mindere tijden blijft Hunkemöller zich inzetten voor KWF Kankerbestrijding, met hopelijk volgend jaar een nog beter resultaat.

Hunkemöller en Maxeda
Hunkemöller, opgericht in 1886, is onderdeel van Maxeda, de grootste non-foodketen van Nederland. Hunkemöller telt circa 2.600 medewerkers en 431 winkels in Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Denemarken, Saoedi-Arabië, Egypte, Spanje, Aruba, Curaçao, Sint Maarten, Polen en Rusland. Hunkemöller is een van de grootste lingeriespeciaalzaken in Europa en marktleider in de Benelux-landen en Duitsland. Hunkemöller blijft vooruit kijken en gaat door met de internationale expansie ook in de vorm van International Franchise.

KWF Kankerbestrijding

KWF Kankerbestrijding maakt zich sterk voor kankerpatiënten en hun omgeving. Door ondersteuning van patiëntenverenigingen, het geven van voorlichting en het vragen van aandacht voor kankerpatiënten, kanker en kankerbestrijding. KWF Kankerbestrijding gaat al 60 jaar voorop in de strijd tegen kanker. Dat doen we niet alleen. Maar samen met patiënten, artsen, wetenschappers, collectanten, donateurs, bedrijven en veel... heel veel vrijwilligers. Samen strijden we voor minder kanker, meer genezing en een betere kwaliteit van leven.


---

Noot voor redacties: