Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

NIEUWE ONLINE VERKOOPORGANISATIE GESPECIALISEERD IN JONGEREN EN VROUWEN


- Fabmedia richt zich op jongeren (m/v) en vrouwen -

AMSTERDAM, 10 maart 2009 - per 1 maart 2009 starten Georgios Petropoulos en Jorrit Kuipers, in nauwe samenwerking met Adfab (Rob Molenaar), een nieuwe online verkooporganisatie op onder de naam Fabmedia, met een eigen team van online specialisten. Fabmedia specialiseert zich in de commerciële exploitatie van jongeren- en vrouwen websites. Deze websites richten zich op bezoekers in de leeftijd van 13-34 jaar met een interesse in lifestyle, entertainment en fashion. Hiertoe gaat Fabmedia krachten bundelen met Adfab - de online verkoopspecialist op het gebied van Automotive, Sport, Business en Gezondheid. Fabmedia gaat onder de noemer Adfab opereren waardoor de clusters YoungFab, FemmeFab, CarFab, SportFab, BizzFab en HealthFab met bijbehorende websites ontstaan.

YoungFab en FemmeFab
De clusters YoungFab en FemmeFab omvatten alle titels van Yourscene.nl, waaronder Partyscene.nl, Fashionscene.nl en Girlscene.nl (met ruim 600.000 unieke bezoekers per maand Nederlands grootste mode- en meidencommunity) als mede de websites Ze.nl, Fashionchick.nl, Modeblog.nl, Partypeeps2000.com, Funkybabes.nl, Kaboem.nl en CU2.nl. Deze titels hebben een gezamenlijk uniek bereik van ruim 2 miljoen bezoekers per maand. In de komende weken worden daar nog een aantal op jongeren, vrouwen en mode gerichte websites aan toegevoegd.

De kracht van YoungFab en FemmeFab ligt in de bundeling van een groot aantal doelgroepspecifieke titels die samen een substantieel bereik genereren onder jongeren en jonge vrouwen. De websites zijn ieder voor zich een autoriteit op hun gebied en kennen en spreken de taal van de bezoekers. Hierdoor is het gebruik van de websites intensief, de geboden content relevant en zijn de bezoekers nauw betrokken.

Special Concepts
Daarnaast denkt Fabmedia graag met merken en adverteerders mee. Door jarenlange ervaring weet Fabmedia uitstekend op welke wijze de doelgroep het beste bereikt kan worden. Advies, special concepts, maar ook creatie van speciale actie- of themasites vormen een belangrijk onderdeel binnen Fabmedia.

Huidige special concepts van Fabmedia zijn onder meer Paarsmagazine.nl - het tweemaandelijkse online magazine voor Hi! - en SpionMagazine.nl.

Noot voor redacties:

Over Adfab
Adfab verzorgt de verkoop van online advertentieruimte voor website eigenaren. Adfab verkoopt de online reclameruimte van populaire websites, zoals o.a. Ajax, Feyenoord, PSV, Eredivisie, Sport1, BBC.com, 925, Ode, Topgear, Consumed, Dokter, Catherine en eBay. Adfab heeft deze websites onderverdeeld in SportFab, BizzFab, CarFab en HealthFab.

Over FabMedia
Het nieuwe portfolio van Fabmedia omvat alle titels van Yourscene, waaronder Partyscene.nl, Girlscene.nl (met ruim 600.000 unieke bezoekers per maand Nederlands grootste mode- en meidencommunity), Fashionscene.nl, Celebscene.nl en Moviescene.nl als mede de websites Ze.nl, Fashionchick.nl, Modeblog.nl, Partypeeps2000.com, Funkybabes.nl, Kaboem.nl en CU2.nl. die complementair aan elkaar zijn. Het totale portfolio van Fabmedia, onderverdeeld in de channels YoungFab - gericht op jongeren m/v - en FemmeFab - vrouwen - heeft hiermee een uniek bereik van ruim 2 miljoen unieke bezoekers per maand.


---