Ingezonden persbericht


STIP roept op tot snelle benoeming van Kennisambassadeurs

DELFT, 11 maart 2009 Studenten, onderzoekers en ondernemers zijn de ruggengraat van de Delftse kenniseconomie. En om de economische visie goed uit te dragen, zijn aansprekende voorbeelden nodig. Combineer deze twee, en je komt uit op de "Kennisambassadeurs van Delft". De Delftse gemeenteraadspartij Studenten Techniek In Politiek (STIP) stelt in schriftelijke vragen aan het college van B&W dat het hoog tijd wordt om de eerste kennisambassadeurs te benoemen. De position paper van Delft - hét promotiemiddel van de economische visie van Delft - zit vol met aansprekende voorbeelden van technische innovaties uit Delft. En in de stadsmarketingnota staat dat de Delftse kernwaarden 'technologie' en 'innovatie' beter verkocht moeten worden. Om de Delftse kennisstad goed op de kaart te zetten, zijn er dus goede en aansprekende voorbeelden nodig. STIP is daarom groot voorstander van het idee van 'kennisambassadeurs'. Benoem een aantal studenten, onderzoekers en ondernemers die de visie van Delft Center of Technology goed uitdragen tot kennisambassadeur, en de meest aansprekende voorbeelden van Delftse vindingrijkheid worden het gezicht van de kennisstad die Delft is. Al in 2007 schreef de wethouder Economische Zaken over een dergelijk ambassadeurschap, maar tot nu toe is daar weinig van terecht gekomen. STIP roept nu op tot een snelle benoeming van de eerste ambassadeurs, en pleit ervoor om dit luister bij te zetten met een feestelijke inauguratie. Wat STIP betreft worden nog voor de zomer de eerste Kennisambassadeurs van Delft officieel benoemd.

Gemeenteraad Delft
Contact
Markt 87, 2611 GS Delft
Tel.: 015-2602820
Fax: 015-2197184
stip@delft.nl
www.stipdelft.nl
Datum
11 maart 2009
Opsteller
Bas Bennebroek
Nadere informatie
Bas Bennebroek
06-18471299
b.j.j.bennebroek@stipdelft.nl
Bijlage(n)
Schriftelijke vragen
Bron(nen)
Aantrekken van Investeringen
Position Paper gemeente Delft
Stadsmarketing 2008-2011


---- --
Onderwerp:
Kennisambassadeurs van Delft

Geacht college,

Het uitdragen van de economische visie van Delft begint met het noemen van goede en aansprekende voorbeelden. De slogan Delft Center of

Technology moet gelijkstaan aan de zonnewagen Nuna, de Senz Umbrella en de dijkbewaking van Alert Solutions. Daarom is de position paper ­ hét promotiemiddel van de economische visie ­ gelardeerd met aansprekende voorbeelden van technische innovaties uit Delft. Dit wordt onderschreven in de nota Stadsmarketing 2008-2011, waarin staat dat de

kernwaarden `technologie' en `innovatie' beter verkocht moeten worden.

De STIP-fractie is van mening dat Delftse studenten en onderzoekers, technostarters én gevestigde ondernemers die zich hebben bewezen op het gebied van kennis, technologie en innovatie, zeer goede en

aansprekende voorbeelden vormen. STIP was dan ook voorstander van het voorstel, gedaan in de nota Aantrekken van Investeringen van januari 2007, om een aantal ondernemers, onderzoekers en studenten te benoemen tot Ambassadeur van Delft Center of Technology, oftewel `kennisambassadeurs'. Tot op heden is er echter nog geen kennisambassadeur benoemd.

De STIP-fractie stelt in dit kader het college van B&W de volgende vragen:

Vraag 1
Is het college het met de STIP-fractie eens dat kennisambassadeurs een goede aanvulling zijn op de economische strategie en het stadsmarketingbeleid van Delft?

Vraag 2
Staat het college nog steeds achter haar voorstel om een aantal ondernemers, onderzoekers en studenten die de economische visie van Delft Center of Technology sterk uitdragen, te benoemen tot Kennisambassadeur van Delft?

Vraag 3
Is het college bereid om de eerste kennisambassadeurs voor het zomerreces 2009 te benoemen?

Vraag 4
Is het college bereid om de benoeming van deze kennisambassadeurs op te luisteren met een feestelijke inauguratie, bijvoorbeeld op Science Port Holland?


---- --