Ingezonden persbericht


Persbericht

Eric Fischer, voorzitter Klantenservice Federatie

Ede, 11 maart 2009. Eric Fischer is benoemd tot voorzitter van de Klantenservice Federatie. Het wordt zijn taak om de Klantenservice Federatie, een initiatief van de brancheverenigingen WGCC (facilitaire callcenters) en VCN (inhouse contactcenters) in de markt te zetten als hét aanspreekpunt voor media, politiek en consument waar het klantcontact betreft.

Eric Fischer is aangetrokken door WGCC en VCN op basis van zijn ruime ervaring bij verschillende profit en non profit organisaties als inspirerend leider van veranderingsprocessen. Daarnaast heeft Eric een groot zakelijk en politiek netwerk. "De ervaring die Fischer als algemeen directeur van het Verbond van Verzekeraars heeft opgedaan (reorganisatie van het Verbond en het samenvoegen van vijftien onafhankelijke verenigingen tot één verbond) komt de Klantenservice Federatie alleen maar ten goede", aldus Marco Vianen, voorzitter van VCN.

Fischer bekleedde eerder directiefuncties bij culturele en wetenschappelijke instellingen en was veertien jaar algemeen directeur van het Verbond van Verzekeraars en van het Europees Verbond van Verzekeraars. Thans is hij actief als bijzonder hoogleraar. Onlangs voerde hij nog opdrachten uit op verzoek van de Koninklijke Nederlandse Academie van Wetenschappen, het Interuniversitair Cardiologisch Centrum Nederland, ING, en het Rode Kruis. Verder was Fischer lid van het bestuur van werkgeversorganisatie VNO-NCW en van de Sociaal Economische Raad (SER).

Over de Klantenservice Federatie
De Klantenservice Federatie is gevormd uit de twee grootste brancheverenigingen op het gebied van klantcontact - WGCC en VCN - en is een professioneel orgaan die de sector ondersteunt en vertegenwoordigt op tal van terreinen. WGCC en VCN willen hiermee versnippering in de branche en het vak over vele verenigingen tegen gaan. De toenemende professionalisering en kwaliteitsborging van de dienstverlening zijn van wezenlijk belang voor het economisch groeipotentieel. De Klantenservice Federatie heeft de volgende onderwerpen opgevoerd als speerpunten:

§ arbeidsmarkt
§ opleiding
§ wet & regelgeving

----------