Ingezonden persbericht


Vandaag maakt het Nederlandse bedrijf SPIL GAMES bekend dat het wereldwijd de grootste gamepartij is geworden binnen de online game industrie, hiermee laat het giganten als Yahoo Games en MSN Games achter zich. Hieronder vindt u het persbericht, voor eventueel commentaar of het opzetten van een afspraak kunt u mij ten alle tijden bereiken op: 0610333203.

NEDERLANDSE SPIL GAMES NU OFFICIEEL GROOTSTE NETWERK IN CASUAL GAMEPORTALS TER WERELD

Groeicijfers 2008: 75% meer bezoekers, 125% meer omzet

Hilversum, 10 maart 2009 - SPIL GAMES, het Nederlandse bedrijf gespecialiseerd in casual gameportals, heeft vandaag bevestigd dat zij het grootste netwerk ter wereld heeft. Deze resultaten zijn gebaseerd op gegevens van comScore Media Metrix, een bedrijf gespecialiseerd in het meten van online bereik. Volgens de laatste cijfers zijn de internationale bezoekersaantallen van SPIL GAMES het afgelopen jaar met 75% toegenomen. Dit betekent dat het bedrijf in de lijst met grootste online gamebedrijven in één jaar tijd van de vijfde naar de eerste plaats is geklommen en nu andere vooraanstaande online gameportals achter zich laat. De meest opmerkelijke cijfers zijn de bezoekersaantallen voor de Verenigde Staten, die dit jaar met 269% zijn toegenomen, en de omzet die wereldwijd gezien met 125% is toegenomen.

"We zijn er trots op nu het belangrijkste netwerk voor casual gameportals en marktleider op het gebied van casual games te zijn. Niet alleen voor gameportals die zich alleen op die tak van sport hebben toegelegd, maar ook voor concurrenten als Yahoo! Games en MSN Games die een aparte gamesectie op hun portals hebben. In 2008 hebben we ons met name gefocust op een toename in onze bezoekersaantallen door hoogwaardige, gelokaliseerde portals aan te bieden die zich elk richten op een specifieke doelgroep," aldus Peter Driessen, CEO van SPIL GAMES. De groei in de Verenigde Staten van het afgelopen jaar staat niet op zichzelf; ook andere belangrijke regio's waar het bedrijf actief is namen exponentieel toe. De groei in Engeland bedroeg 113% en 52% meer Fransen bezochten de sites.

De doelgroepen waarop SPIL GAMES zich richt met haar gameportals zijn families (bestaande uit vrouwen van 20 jaar en ouder en hun kinderen van onder de 8), jonge tieners (de zogenaamde tweens, in de leeftijd van 8-15 jaar), en meisjes (van 8-12 jaar). De belangrijkste regio's waar SPIL GAMES op mikt zijn de VS, Engeland, Frankrijk, Duitsland, en Nederland, omdat daar het grootste deel van de inkomsten wordt gegenereerd. Hiertoe werkt SPIL GAMES samen met adverteerders uit de hele wereld, door verschillende advertentiemogelijk­heden te bieden en advergames te plaatsen. Zo wordt op een interactieve manier een internationale doelgroep bereikt op een manier die ook SPIL GAMES aanspreekt.

Meer informatie over SPIL GAMES

Dit Nederlandse bedrijf, gevestigd in Hilversum, biedt meer dan 50 gelokaliseerde gameportals aan in bijna 20 talen, elk gericht op hun specifieke doelgroep. SPIL GAMES heeft een diepgaande kennis van de online casual gamemarkt, waardoor ze hun publiek dagelijks nieuwe casual games kunnen aanbieden die gratis zijn te spelen op websites als Spelletjes.nl (families), Spel.nl (jonge tieners) en Girlsgogames.nl (meisjes). Het huidige portfolio van SPIL GAMES bestaat uit meer dan 4.000 spellen en is ontstaan uit partnerships met de beste game developers en -studio's.

Met meer dan 100 miljoen unieke bezoekers per jaar op haar wereldwijde netwerk (bron: Google Analytics), heeft SPIL GAMES zich binnen korte tijd gevestigd als de belangrijkste speler in de casual gamemarkt, zoals ook blijkt uit de cijfers van comScore. Voor meer informatie, zie www.spilgames.com.

Groeten,
Jim Kruijer
Marketing & PR Executive
Phone: +31 (0) 35 646 6375 | Mobile: +31 (0) 610332303| Fax: +31 (0) 35 646 6301 Email: jim.kruijer@spilgames.com

Check out the brand new SPIL GAMES at www.spilgames.com !