Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters

WGCC-leden kiezen voor kwaliteit in customer contact

Leidschendam, 11 maart 2008

De WGCC moet een werkgeversvereniging blijven met een eigen CAO, belangenbehartiging, kwaliteitsbeleid en een actieve bijdrage aan de Klantenservicefederatie. Dat heeft de ALV gisteren besloten aan de hand van enkele toekomstscenario's. Tevens werd een voorstel aangenomen om het kwaliteitsbeleid verder aan te scherpen, door nieuwe auditregels voor 2009 vast te stellen.

Verdere uitbouw van de WGCC als kwaliteitslabel - het WGCC Quality Membership - wordt door de leden gezien als een absolute topprioriteit. Negatieve berichtgeving over klantcontact in het Nederlands bedrijfsleven vraagt om duidelijke standpunten van de WGCC over praktijken die niet door de beugel kunnen. De WGCC moet ervoor zorgen dat dergelijke praktijken via kwaliteitsbeleid en audits uitgesloten worden. `Gerenommeerde opdrachtgevers moeten alleen nog met WGCC-leden zaken willen doen omdat customer contact bij ons in goede handen is', aldus WGCC-voorzitter Dick Bakker.

Contributieverlaging
Naar aanleiding van federatievorming met VCN en interne discussie over de hoogte van de contributies werd binnen de WGCC al enige tijd gekeken naar het optimale toekomstmodel. Dat mondde uit in een bestuursvoorstel voor handhaving van het uitgebreide takenpakket, maar wel met een gewijzigde contributiestructuur. Dit voorstel werd unaniem aangenomen.

ANW-hiaat
Tenslotte werd in de ledenvergadering definitief ingestemd met de collectieve verzekering van alle callcenteragents tegen het ANW-hiaat. Conform de afspraken in de lopende CAO krijgen met ingang van 1 maart 2009 alle medewerkers een nabestaandenpensioen, ongeacht of ze nu full- of parttime werken.

Nadere informatie:
WGCC
Herman Nieuwenhuis
06 53 58 60 57