FloraHolland



1-denensaldo, 1 week na invoering

FLORAHOLLAND (12 maart 2009) - Vrijdag 6 maart is het nieuwe concernbrede systeem voor Deense containers in gebruik genomen. Samengevat is dit tot nu toe goed verlopen.

We praten immers over een groot automatiseringssysteem dat wordt geïmplementeerd over 7 vestigingen en heel veel klanten. Alle commerciële en depottransacties worden dagelijks automatisch in dit systeem gezet en uw innamen en uitgiftes worden centraal vastgelegd.

Kleine tegenvallers
Helaas zijn een aantal onderdelen niet geheel vlekkeloos gegaan. De eerste dagen heeft de dienst `Logistieke Middelen online' qua snelheid delen van de dag niet naar behoren gewerkt. Met name in de loop van de dag, als veel gebruikers in het systeem actief waren, was de bereikbaarheid slecht. Eén van de maatregelen die we genomen hebben, is het verwijderen van de demonstratie filmpjes. Deze zijn verplaatst naar de site van FloraHolland. Momenteel is de snelheid van de dienst goed.

Daarnaast was de bereikbaarheid van onze medewerkers niet altijd 100%. In combinatie met het wennen aan een nieuw systeem, andere inlogmethoden, klantnummers, plafonds en koppelingsvraagstukken voor zowel saldo's als internet was de belasting bij de diverse klantenservice en administratieve afdelingen erg hoog (en soms te hoog).

Het vroegtijdig en volledig informeren van u als klant heeft zeer veel aandacht gehad vanuit de projectgroep, maar heeft helaas niet altijd het gewenste effect gehad. De brochures zijn niet door iedereen op tijd ontvangen en vragen zijn niet altijd tijdig bij de juiste personen terecht gekomen.

Wij bieden u hier onze excuses aan en hopen op uw begrip. Met een grote groep mensen is geprobeerd om u zo goed en snel mogelijk te woord te staan.

Informatievoorziening op internet
Wij willen u bij deze wijzen op het informatiemedium Internet. Op de site van FloraHolland staat het onderwerp 1-denensaldo. Via deze link komt u op een aparte pagina met alle informatie die u nodig heeft om te kunnen werken met de nieuwe dienst, inclusief een lijst met meest gestelde vragen. Wij raden u aan eerst deze informatie te raadplegen. Staat uw vraag hier niet bij, neem dan pas contact op met de daarvoor bedoelde afdelingen.

Klik hier om naar de informatiepagina te gaan.

Op dit moment neemt het aantal vragen af en lijkt het nieuw systeem zijn weg te vinden. Deze vrijdag vindt de eerste facturatie plaats en is de in gebruik name definitief afgerond.