Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

GVR start Het Communicatie Genootschap en GVR*Tribune

Het Genootschap Voor Reclame (GVR) heeft voor 2009 een aantal nieuwe intiatieven voor de communicatiebranche ontwikkeld, waaronder Het Communicatie Genootschap voor een selecte groep vakgenoten. Ook introduceert het GVR in samenwerking met Lenthe Publishers een media-dienstenpakket onder de naam GVR*Tribune. Nieuw is ook het Jaarlijkse Reclame Gala.

In 'Het Communicatie Genootschap' brengt het GVR een aantal gerenommeerde marketingcommunicatie-professionals samen. Het doel is om een hoogwaardig netwerk te bieden voor inspiratie en uitwisseling van kennis. Daarnaast blijft het GVR het Slagzinnenregister voeren. Met deze initiatieven komt een einde aan de verenigingsstructuur.

GVR*Tribune
Het GVR en Lenthe Publishers (uitgever van o.a. MarketingTribune, Marketingfacts en SponsorTribune) gaan een samenwerkingsverband aan onder de naam GVR*Tribune. GVR*Tribune biedt de leden een compleet media-dienstenpakket, met een o.a. abonnement op MarketingTribune (inclusief MediaTribune en CommunicatieTribune) en deelname aan een viertal discussiebijeenkomsten gewijd aan de hot issues in het marketingcommunicatievak. De leden van GVR*Tribune bepalen mede de longlist voor de Reclameman van het Jaar en de Coq d' Honneurs.

Reclame Gala
Een nieuw initiatief van Lenthe Publishers is ook het Jaarlijkse Reclame Gala. Op het Reclamegala wordt bekendgemaakt aan wie de prijs voor Reclameman van het Jaar en aan wie de "Coq d' Honneurs" worden toegekend. De eerste editie van de nieuwe opzet van het Reclame Gala is op donderdag 18 februari 2010.

Bundeling
Ruud Polman, voorzitter van het GVR over de verschillende initiatieven: "We kijken er naar uit om een belangrijke groep vakgenoten bij elkaar te brengen binnen Het Communicatie Genootschap en we zijn trots op de samenwerking met Lenthe. Hierdoor krijgt een brede groep marketingcommunicatie-professionals de kans om regelmatig te discussiëren over actuele onderwerpen".

Omvangrijker pakket
Maarten Timmers Verhoeven, directeur van Lenthe Publishers: "Voor de GVR-leden bieden we nu een veel omvangrijker informatiepakket en netwerkmogelijkheden dan tot nu toe het geval is geweest, zowel in print, online als live. O.a. met de combinatie GVR en MarketingTribune, en ons toonaangevende evenement Reclameman van het Jaar bieden wij kennis, inspiratie en netwerkcontact aan iedereen die werkzaam is in de reclame- en communicatiesector. "