FUN OPENT ZIJN NIEUWSTE WINKEL IN MARCHE-EN-FAMENNE

12/03/2009 13:00

FUN BELGIUM NV

Terwijl de crisis wild om zich heen slaat, blijft Fun investeren in groei. Deze 100 % Belgische keten van vrijetijdswinkels heeft een paar jaar geleden zijn eerste stappen gezet in het Franstalige landsgedeelte. Toen al beloofde Fun stap voor stap de Waalse markt te veroveren. Deze maand tart Fun het lot door op vrijdag 13 maart zijn 29ste winkel te openen in Marche-en-Famenne, op de drempel van de Ardennen. Het is na Wavre en Waterloo de derde Fun winkel in Wallonië.

Fun profileert zich als de meest eigentijdse en creatieve keten voor speelgoed en vrijetijdsartikelen. Het bijzondere concept maakt van elk winkelpunt een unieke beleefwereld voor jong en oud. Je vindt bij Fun immers een zeer uitgebreid aanbod speelgoed, maar ook tal van andere productgroepen krijgen er een plaats. Terwijl de kinderen hun hart ophalen aan de nieuwste speelgoedcollecties of in pluche zetels naar tekenfilms kijken, kunnen mama en papa zich verliezen in de babyhoek, in de boekenshop of op het seizoensplein.

De winkel in Marche-en-Famenne in het nieuwe commercieel centrum 'Le Carmel de Marche' stelt acht mensen te werk en heeft een verkoopoppervlakte van 1.400m² over twee verdiepingen. Shopmanager is Charles Leberger, die eerder al de succesvolle winkels in Wavre en Waterloo heeft opgestart. "We zijn helemaal klaar om ons diep in het Waalse land te vestigen", zegt Charles Leberger. "Het assortiment wordt waar nodig aangepast aan de behoeften van de Waalse speelgoedmarkt. Fun is immers een op en top Belgische winkelketen."

Bart Coeman, Voorzitter van de Raad van Bestuur, gelooft in het verdere groeipotentieel van de groep. "Sinds 2000 hebben wij een groeiritme van 2 tot 3 nieuwe winkels per jaar, waarvan sinds twee jaar ook telkens één winkel in Wallonië. Wij streven ernaar dit groeiritme aan te houden."

De nieuwe winkel omvat alle bijzondere shop-in-de-shopconcepten die Fun zo uniek maken. Fun is er immers in geslaagd om een aantal exclusieve corners te ontwikkelen.

De Disney Plaza is uniek in zijn genre. Fun heeft het alleenrecht om een ware Disney corner te bouwen in de winkels. Je vindt hier alles van Disney's klassieke tekenfilmfiguren zoals Mickey, Winnie, Donald Duck, Cars en Wall.E, maar ook High School Musical en Hannah Montana en producten die je anders alleen in Disneyland Parijs kunt kopen.

De Plopsa-shop biedt een ruim aanbod aan producten van Studio 100, van dvd's tot verkleedkostuums en een waaier aan merchandisingproducten met de bekende helden als Bumba, Mega Mindy, Lutin Plop en Fred & Samson.

In de Standaard Bookshop vind je naast een ruim assortiment jeugdboeken en stripverhalen ook de bestsellers uit het aanbod van Standaard Boekhandel. Standaard Boekhandel is de belangrijkste boekenwinkelketen in Vlaanderen. Speciaal voor Fun stelt Standaard Boekhandel een Franstalig assortiment samen.

In de ruime babyafdeling vind je een groot aanbod babyverzorgingsproducten, rollend materieel en autostoelen. Fun heeft een eigen babycatalogus, het Fun Babyboek, dat jonge ouders en ouders in spe op een overzichtelijke manier met het gamma laat kennismaken. Je kunt bij Fun ook je geboortelijst leggen en die meteen online opvolgen.

In de Mexx-shop vind je de meest trendy kinderkleding van het succesvolle merk Mexx. Sinds kort is er ook het eigentijdse label van Fun, C'est Fun.

In de Multimediahoek vind je de nieuwste games en consoles, samen met een aantrekkelijk aanbod aan dvd's.

Op het ruime seizoensplein leeft Fun mee met de seizoenen, van Valentijn en carnaval, over het voorjaar en het tuinseizoen, het buitenspelen en de vakantie tot Terug naar School, Halloween en natuurlijk de Sint-, Kerst- en eindejaarsperiode. Op dit moment staan overal de nieuwste tuinsets uitgestald.

Fun is in eerste instantie bekend om zijn ruime speelgoed aanbod. Het assortiment omvat alle gangbare grote en kleine merken met toppers als Lego, Playmobil en V.tech, poppen, bouwstenen en de hit van 2009: gezelschapsspellen. Er is ook een ruim assortiment sporttoestellen en groot buitenspeelgoed zoals fietsen, speelhuisjes, trampolines en zwembaden. Bij Fun kun je ook terecht voor papierwaren en schoolgerief, schooltassen en een breed assortiment knutselgerief.

Fun communiceert met de regelmaat van de klok en verspreidt folders met zeer interessante aanbiedingen en acties. Het nieuwste fenomeen is de Gouden Funnies. Deze superinteressante aanbiedingen werden gelanceerd in de krokusfolder en zullen voortaan regelmatig opduiken in de winkels en in de folders.

Onze bekendste actie is "Jij kleeft, Fun geeft", waarbij de klant zelf bepaalt op welke producten hij de meeste korting krijgt. De tuinfolder is een begrip in de sector en naar de Fun Sinterklaasfolder wordt elk jaar opnieuw reikhalzend uitgekeken.

*****

Over FUN

Fun is één van de grootste spelers in de vrijetijdsmarkt in België. Fun brengt vernieuwing in het segment van de vrijetijdsbesteding voor kinderen, jongeren én volwassenen met een ruim assortiment speelgoed, babyartikelen, multimedia, tuinmeubelen en zomerartikelen, school en seizoensproducten waaronder Halloween en Kerstdecoratie.

In de Fun winkels zijn de herkenbare shop-in-the-shop concepten terug te vinden: Disney Plaza, PlopsaShop, Standaard Bookshop en Mexx-shop.

Fun werd opgericht door de familie Coeman en groeide via een snelle expansie en een partnership met de beursgenoteerde investeringsgroep Mitiska uit tot één van de grootste winkelketens in de markt van de vrijetijdsbesteding.

Fun telt momenteel 29 vestigingen en plant elk jaar 2 tot 3 bijkomende winkels te openen. De winkels hebben een gemiddelde oppervlakte van 2.000m². Fun stelt meer dan 400 mensen tewerk. Fun is op weg naar een jaaromzet van 80 miljoen euro.

Fun, daar begint de pret.

Voor eventuele hyperlinks en bijlagen: Zie het origineel