uitspraak College van Beroep: Reclame Kring-apotheek niet misleidend

13/03/2009 15:55

kring-apotheek B.V.

College van Beroep stelt Kring-apotheek in het gelijk:

'S-HERTOGENBOSCH 11 MAART 2009 - Kring-apotheek mag in haar reclame-uitingen gebruik maken van de claim: 'Alleen bij Kring-apotheek: het Digitaal Medicatie Dossier.' In december vorig jaar achtte de Reclame Code Commissie deze uiting in strijd met artikel 7 van de Nederlandse Reclame Code. Kring-apotheek ging tegen deze uitspraak in beroep en heeft gelijk gekregen. Het College van Beroep oordeelt dat Kring-apotheek de juistheid van de claim voldoende aannemelijk heeft gemaakt en vernietigt daarmee de beslissing van de Reclame Code Commissie.

Peter de Jong, directeur van Kring-apotheek BV, is blij met deze uitspraak van het College. Hij stelt in een reactie: "Deze uitspraak van het College bevestigt dat wij ons huiswerk goed gedaan hebben. Wij hebben met het Digitaal Medicatie Dossier een uniek product ontwikkeld, waarmee we onze klanten optimaal kunnen laten profiteren van het gemak van internet in combinatie met de vertrouwde zorg van hun eigen Kring-apotheek. En dat gemak wordt alleen nog maar groter als we eind deze maand een aantal belangrijke nieuwe functionaliteiten aan het Digitaal Medicatie Dossier gaan toevoegen. Vanaf dat moment kunnen onze klanten vanuit het Digitaal Medicatie Dossier direct online hun herhaalmedicatie bestellen. Uit onderzoek weten we dat onze klanten een dergelijke vorm van dienstverlening bijzonder op prijs stellen en dat is uiteindelijk toch waar we het allemaal voor doen."

Digitaal Medicatie Dossier

Met het Digitaal Medicatie Dossier kunnen klanten van Kring-apotheek 24 uur per dag en 7 dagen per week beschikken over hun actuele medicatiegegevens, waar ook ter wereld. Bovendien kunnen zij, wanneer het hen uitkomt, hun herhaalmedicatie online bestellen en tenslotte kunnen zij per geneesmiddel een herinnering instellen, zodat zij automatisch bericht krijgen als hun geneesmiddelen bijna op zijn. Om er zeker van te zijn dat de gegevens bij de juiste persoon terecht komen, dienen klanten zich eenmalig te legitimeren bij hun Kring-apotheek. Pas daarna wordt het Digitaal Medicatie Dossier voor hen geactiveerd. Om daadwerkelijk toegang te krijgen tot het Digitaal Medicatie Dossier loggen klanten eerst in op een persoonlijke omgeving. Vervolgens moet een unieke sessiecode worden ingevoerd, die zij per sms krijgen toegezonden.

Nieuwe reclamecampagne

Om de nieuwe functionaliteiten van het Digitaal Medicatie Dossier bij het grote publiek te introduceren, zal eind maart een nieuwe reclamecampagne starten. Peter de Jong: "En daarmee zijn we er nog niet. Voorlopig gaan we nog wel even door met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten, die er uiteraard allemaal op gericht zijn om onze klanten nog beter van dienst te zijn. Later dit jaar staat bijvoorbeeld de introductie van onze webshop gepland."





http://www.kring-apotheek.nl


Noot voor de redactie:


Noot voor de redactie (