NeuroFocus breidt activiteiten uit naar Verenigd Koninkrijk en de rest van Europa door middel van overname van Neuroco

13/03/2009 01:55

PR Newswire

BERKELEY, Californië, March 13 /PRNewswire/ --


- Wereldleider op het gebied van neurologisch onderzoek neemt

vooraanstaand Engels bedrijf over op het snelgroeiende veld van

marktonderzoek op basis van hersengolven

NeuroFocus, wereldleider binnen de snelgroeiende neuromarketingbranche,

heeft bekendgemaakt een overeenkomst te hebben gesloten tot overname van

Neuroco. Met de overname zet NeuroFocus de volgende stap in het kader van

haar internationale uitbreidingsactiviteiten, aansluitend op de snelle groei

van het bedrijf in de Verenigde Staten en de ontwikkeling van haar

activiteiten in Azië, waar het bedrijf enkele grote klanten heeft

binnengehaald in belangrijke landen als Japan en Korea.

NeuroFocus en Neuroco zijn beide bedrijven in particulier bezit. De

voorwaarden van de overname zijn niet bekendgemaakt. Neuroco wordt nu

NeuroFocus Europe.

NeuroFocus heeft haar hoofdkantoor in Berkeley, California, en geldt als

het grootste bedrijf dat marktonderzoek op basis van hersengolven uitvoert

voor klanten van over de hele wereld, met inbegrip van vele Fortune

100-bedrijven uit diverse categorieën. The Nielsen Company is een

strategische belegger in NeuroFocus.

Neuroco, gevestigd in Surrey, Engeland, gaat nu fungeren als de basis

voor de activiteiten van NeuroFocus in het Verenigd Koninkrijk. Van daaruit

zal de toepassing van marktonderzoek op basis van EEG's verder worden

uitgebreid binnen het Verenigd Koninkrijk en in de rest van Europa. Tot de

klanten van Neuroco behoren Sky Broadcasting en 20th Century Fox, en andere

bedrijven in de automobielbranche, verpakte consumentengoederen, dranken,

vrije tijd en detailhandel.

Tijdens neurologisch onderzoek op basis van EEG, zoals uitgevoerd door

NeuroFocus en Neuroco, worden hersengolven gemeten om het aandachtsniveau, de

emotionele betrokkenheid en het herinneringsvermogen van de consument te

meten. Daarnaast worden van deze gegevens meetwaarden afgeleid voor

overtuigingskracht, bewustzijn en originaliteit. Het veld van de

neuromarketing is de laatste jaren explosief gegroeid, nu grote bedrijven de

unieke strategische voordelen hebben ontdekt die door authentiek neurologisch

onderzoek worden geboden.

"Deze combinatie is de volgende stap in het kader van onze internationale

groei-inspanningen, en vormt een weerspiegeling van de erkenning binnen de

mondiale zakelijke gemeenschap dat neurologisch onderzoek op basis van EEG's

de enige authentieke vorm van marktonderzoek op wetenschappelijke basis is

die kosteffectieve resultaten oplevert op basis waarvan stappen kunnen worden

ondernomen, en dat met een ongeëvenaarde nauwkeurigheid en relevatie," aldus

Dr. A. K. Pradeep, oprichter en algemeen directeur van NeuroFocus. "We hebben

over de hele wereld gezocht naar een bedrijf met dezelfde klantgerichte

benadering als de onze; en met dezelfde wetenschappelijke grondigheid, op EEG

gebaseerde technologie voor het testen van hersengolven, en uitgebreide

ervaring op marketinggebied als waarover NeuroFocus beschikt. Dit alles

troffen we aan bij Neuroco."

Neurologisch onderzoek is gebaseerd op recente ontwikkelingen in het

onderzoek naar hersenstoornissen en -aandoeningen in neurowetenschappelijke

laboratoria, en biedt bedrijven de meest nauwkeurige, betrouwbare en

praktische gegevens over de wijze waarop consumenten in werkelijkheid

reageren op stimuli, op het diepe, onderbewuste niveau van de geest.

Deze kennis van de klant is van levensbelang, aangezien

neurowetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat de aanvankelijke

belangstelling, de aankoopintentie, en merktrouw allemaal hun oorsprong

kennen op dit onderbewuste niveau. EEG-meting van de volledige hersenen

gevolgd door analyse van de meetgegevens is de meest nauwkeurige vorm van

neurologisch onderzoek, aangezien de EEG-sensoren hersengolven registreren in

maar liefst 128 afzonderlijke sectoren van de hersenen, en dat 2.000 maal per

seconde.

NeuroFocus en Neuroco volgen tevens oogbewegingen en voeren meting van de

galvanische huidreactie uit om tot een zo uitgebreid mogelijk inzicht te

komen van de wijze waarop consumenten reageren op de vormgeving en verpakking

van een product, merkonderscheid, marketing, en de wijze waarop merken worden

waargenomen in de winkel.

NeuroFocus heeft diverse patenten verkregen voor haar zelfontwikkelde

technologieën en methodologieën. Het bedrijf beschikt daarnaast over de

grootste normatieve database van alle neuromarketingbedrijven, bestaande uit

duizenden normen voor reclamecategorieën en producten.

Thom Noble, directeur van Neuroco, gaat de functie van uitvoerend

directeur vervullen bij NeuroFocus Europe, en gaat leiding geven aan de

uitbreiding van de activiteiten van NeuroFocus in het Verenigd Koninkrijk en

op de andere Europese markten. Darren Bridges, wetenschappelijk directeur van

Neuroco, krijgt de functie van directeur, Mab Operations, Europe en gaat de

wetenschappelijke activiteiten in de laboratoria van NeuroFocus in het

Verenigd Koninkrijk en de rest van Europa coördineren.

In reactie op de overname merkte Thom Noble op: "We zijn blij en vereerd

verder te mogen gaan als NeuroFocus Europe en de gouden wereldstandaard van

neuromarketing binnen het bereik te brengen van klanten in het Verenigd

Koninkrijk en de rest van Europa. Nu gaan we ons erop richten ons inzicht in

de unieke behoeften van de markten in het Verenigd Koninkrijk en de rest van

Europa te combineren met de kennis, technologie, deskundige medewerkers en

marktervaring van NeuroFocus om ongeëvenaarde producten en diensten te kunnen

leveren aan onze klanten, die grote behoefte hebben aan de economische

voordelen van neuromarketing in deze moeilijke economische tijden."

Peter Laybourne, die voorheen de functie van voorzitter vervulde bij

Neuroco, gaat samenwerken met NeuroFocus Europe en blijft aan in zijn functie

als hoofd van Fathom International Ltd., een van de meest vooraanstaande

bedrijven voor merkplanning en -research ter wereld.

David Lewis, de vroegste pionier op het gebied van neuromarketing in het

Verenigd Koninkrijk en directeur onderzoek en ontwikkeling bij Neuroco gaat

eveneens samenwerken met NeuroFocus Europe.

NeuroFocus en Neuroco werden allebei opgericht in 2005.

Over NeuroFocus

NeuroFocus Inc. loopt voorop bij de toepassing van neurowetenschappelijke

kennis en expertise in de wereld van reclame, marketing, productontwikkeling

en -verpakking, en ontspanning. Het bedrijf maakt gebruik van

wetenschappelijke expertise op het gebied van neurologie en marketing van

Berkeley, het MIT, Harvard en de Hebrew University, en koppelt deze aan

uitgebreide ervaring op het gebied van bedrijfsbeheer en -adviezen.

Tot de klanten van NeuroFocus behoren Fortune 100-bedrijven uit

tientallen categorieën, zoals de automobielbranche, verpakte

consumentengoederen, voeding en dranken, financiële diensten, internet,

detailhandel, en vele andere sectoren. Tot de klanten uit de amusementswereld

behoren grote bedrijven in de tv- en filmindustrie. The Nielsen Company is

een van de strategische beleggers in NeuroFocus.

Over Neuroco

Neuroco, een in Londen gevestigd bedrijf met vooraanstaande

multinationale klanten, staat bekend als het eerste neuromarketingbedrijf ter

wereld dat EEG-technologie toepaste. Het Neuroco-team heeft pionierswerk

verricht op het gebied van neurologische en biometrische

onderzoeksmethodologieën op een breed scala aan onderzoeksgebieden, zoals

reclame, NPD-concept en ontwerpactiviteiten, verpakkingsontwerp, zintuiglijk

onderzoek en onderzoek naar het gedrag van het winkelend publiek.

Tot de activiteiten van het bedrijf behoren onderzoek en ontwikkeling op

het gebied van productontwerp, marketingcommunicatie en de wisselwerking

tussen consument en handelaar, met ervaring op het gebied van snel

verhandelbare consumentengoederen, televisie en amusement, media en

voertuigen.

Tom Robbins van NeuroFocus Inc., +1-510-526-9882, Tom.robbins@neurofocus.com; of Thom Noble van Neuroco, +44-7768-861-374, thom.noble@neuroco.com






-