NeuroFocus breidt activiteiten uit naar Verenigd Koninkrijk en de rest van Europa door middel van overname van Neuroco
13/03/2009 01:55
PR Newswire
BERKELEY, Californië, March 13 /PRNewswire/ --
- Wereldleider op het gebied van neurologisch onderzoek neemt
vooraanstaand Engels bedrijf over op het snelgroeiende veld van
marktonderzoek op basis van hersengolven
NeuroFocus, wereldleider binnen de snelgroeiende neuromarketingbranche,
heeft bekendgemaakt een overeenkomst te hebben gesloten tot overname van
Neuroco. Met de overname zet NeuroFocus de volgende stap in het kader van
haar internationale uitbreidingsactiviteiten, aansluitend op de snelle groei
van het bedrijf in de Verenigde Staten en de ontwikkeling van haar
activiteiten in Azië, waar het bedrijf enkele grote klanten heeft
binnengehaald in belangrijke landen als Japan en Korea.
NeuroFocus en Neuroco zijn beide bedrijven in particulier bezit. De
voorwaarden van de overname zijn niet bekendgemaakt. Neuroco wordt nu
NeuroFocus Europe.
NeuroFocus heeft haar hoofdkantoor in Berkeley, California, en geldt als
het grootste bedrijf dat marktonderzoek op basis van hersengolven uitvoert
voor klanten van over de hele wereld, met inbegrip van vele Fortune
100-bedrijven uit diverse categorieën. The Nielsen Company is een
strategische belegger in NeuroFocus.
Neuroco, gevestigd in Surrey, Engeland, gaat nu fungeren als de basis
voor de activiteiten van NeuroFocus in het Verenigd Koninkrijk. Van daaruit
zal de toepassing van marktonderzoek op basis van EEG's verder worden
uitgebreid binnen het Verenigd Koninkrijk en in de rest van Europa. Tot de
klanten van Neuroco behoren Sky Broadcasting en 20th Century Fox, en andere
bedrijven in de automobielbranche, verpakte consumentengoederen, dranken,
vrije tijd en detailhandel.
Tijdens neurologisch onderzoek op basis van EEG, zoals uitgevoerd door
NeuroFocus en Neuroco, worden hersengolven gemeten om het aandachtsniveau, de
emotionele betrokkenheid en het herinneringsvermogen van de consument te
meten. Daarnaast worden van deze gegevens meetwaarden afgeleid voor
overtuigingskracht, bewustzijn en originaliteit. Het veld van de
neuromarketing is de laatste jaren explosief gegroeid, nu grote bedrijven de
unieke strategische voordelen hebben ontdekt die door authentiek neurologisch
onderzoek worden geboden.
"Deze combinatie is de volgende stap in het kader van onze internationale
groei-inspanningen, en vormt een weerspiegeling van de erkenning binnen de
mondiale zakelijke gemeenschap dat neurologisch onderzoek op basis van EEG's
de enige authentieke vorm van marktonderzoek op wetenschappelijke basis is
die kosteffectieve resultaten oplevert op basis waarvan stappen kunnen worden
ondernomen, en dat met een ongeëvenaarde nauwkeurigheid en relevatie," aldus
Dr. A. K. Pradeep, oprichter en algemeen directeur van NeuroFocus. "We hebben
over de hele wereld gezocht naar een bedrijf met dezelfde klantgerichte
benadering als de onze; en met dezelfde wetenschappelijke grondigheid, op EEG
gebaseerde technologie voor het testen van hersengolven, en uitgebreide
ervaring op marketinggebied als waarover NeuroFocus beschikt. Dit alles
troffen we aan bij Neuroco."
Neurologisch onderzoek is gebaseerd op recente ontwikkelingen in het
onderzoek naar hersenstoornissen en -aandoeningen in neurowetenschappelijke
laboratoria, en biedt bedrijven de meest nauwkeurige, betrouwbare en
praktische gegevens over de wijze waarop consumenten in werkelijkheid
reageren op stimuli, op het diepe, onderbewuste niveau van de geest.
Deze kennis van de klant is van levensbelang, aangezien
neurowetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat de aanvankelijke
belangstelling, de aankoopintentie, en merktrouw allemaal hun oorsprong
kennen op dit onderbewuste niveau. EEG-meting van de volledige hersenen
gevolgd door analyse van de meetgegevens is de meest nauwkeurige vorm van
neurologisch onderzoek, aangezien de EEG-sensoren hersengolven registreren in
maar liefst 128 afzonderlijke sectoren van de hersenen, en dat 2.000 maal per
seconde.
NeuroFocus en Neuroco volgen tevens oogbewegingen en voeren meting van de
galvanische huidreactie uit om tot een zo uitgebreid mogelijk inzicht te
komen van de wijze waarop consumenten reageren op de vormgeving en verpakking
van een product, merkonderscheid, marketing, en de wijze waarop merken worden
waargenomen in de winkel.
NeuroFocus heeft diverse patenten verkregen voor haar zelfontwikkelde
technologieën en methodologieën. Het bedrijf beschikt daarnaast over de
grootste normatieve database van alle neuromarketingbedrijven, bestaande uit
duizenden normen voor reclamecategorieën en producten.
Thom Noble, directeur van Neuroco, gaat de functie van uitvoerend
directeur vervullen bij NeuroFocus Europe, en gaat leiding geven aan de
uitbreiding van de activiteiten van NeuroFocus in het Verenigd Koninkrijk en
op de andere Europese markten. Darren Bridges, wetenschappelijk directeur van
Neuroco, krijgt de functie van directeur, Mab Operations, Europe en gaat de
wetenschappelijke activiteiten in de laboratoria van NeuroFocus in het
Verenigd Koninkrijk en de rest van Europa coördineren.
In reactie op de overname merkte Thom Noble op: "We zijn blij en vereerd
verder te mogen gaan als NeuroFocus Europe en de gouden wereldstandaard van
neuromarketing binnen het bereik te brengen van klanten in het Verenigd
Koninkrijk en de rest van Europa. Nu gaan we ons erop richten ons inzicht in
de unieke behoeften van de markten in het Verenigd Koninkrijk en de rest van
Europa te combineren met de kennis, technologie, deskundige medewerkers en
marktervaring van NeuroFocus om ongeëvenaarde producten en diensten te kunnen
leveren aan onze klanten, die grote behoefte hebben aan de economische
voordelen van neuromarketing in deze moeilijke economische tijden."
Peter Laybourne, die voorheen de functie van voorzitter vervulde bij
Neuroco, gaat samenwerken met NeuroFocus Europe en blijft aan in zijn functie
als hoofd van Fathom International Ltd., een van de meest vooraanstaande
bedrijven voor merkplanning en -research ter wereld.
David Lewis, de vroegste pionier op het gebied van neuromarketing in het
Verenigd Koninkrijk en directeur onderzoek en ontwikkeling bij Neuroco gaat
eveneens samenwerken met NeuroFocus Europe.
NeuroFocus en Neuroco werden allebei opgericht in 2005.
Over NeuroFocus
NeuroFocus Inc. loopt voorop bij de toepassing van neurowetenschappelijke
kennis en expertise in de wereld van reclame, marketing, productontwikkeling
en -verpakking, en ontspanning. Het bedrijf maakt gebruik van
wetenschappelijke expertise op het gebied van neurologie en marketing van
Berkeley, het MIT, Harvard en de Hebrew University, en koppelt deze aan
uitgebreide ervaring op het gebied van bedrijfsbeheer en -adviezen.
Tot de klanten van NeuroFocus behoren Fortune 100-bedrijven uit
tientallen categorieën, zoals de automobielbranche, verpakte
consumentengoederen, voeding en dranken, financiële diensten, internet,
detailhandel, en vele andere sectoren. Tot de klanten uit de amusementswereld
behoren grote bedrijven in de tv- en filmindustrie. The Nielsen Company is
een van de strategische beleggers in NeuroFocus.
Over Neuroco
Neuroco, een in Londen gevestigd bedrijf met vooraanstaande
multinationale klanten, staat bekend als het eerste neuromarketingbedrijf ter
wereld dat EEG-technologie toepaste. Het Neuroco-team heeft pionierswerk
verricht op het gebied van neurologische en biometrische
onderzoeksmethodologieën op een breed scala aan onderzoeksgebieden, zoals
reclame, NPD-concept en ontwerpactiviteiten, verpakkingsontwerp, zintuiglijk
onderzoek en onderzoek naar het gedrag van het winkelend publiek.
Tot de activiteiten van het bedrijf behoren onderzoek en ontwikkeling op
het gebied van productontwerp, marketingcommunicatie en de wisselwerking
tussen consument en handelaar, met ervaring op het gebied van snel
verhandelbare consumentengoederen, televisie en amusement, media en
voertuigen.
Tom Robbins van NeuroFocus Inc., +1-510-526-9882, Tom.robbins@neurofocus.com; of Thom Noble van Neuroco, +44-7768-861-374, thom.noble@neuroco.com
-