Ingezonden persbericht


Persbericht

Stichting Diagnose Kanker gebruikt LogMeIn Rescue: Directe ondersteuning voor patiënten en vrijwilligers

Amsterdam, 13 maart 2009 - De Stichting Diagnose Kanker (SDK) gebruikt LogMeIn Rescue om de vrijwilligers en bezoekers van de sites die informatie over kanker zoeken - waaronder de site diagnose-kanker.nl - snel en direct te kunnen ondersteunen. Informatie over kanker en lotgenoten contacten zijn de belangrijkste activiteiten. Door LogMeIn Rescue te gebruiken kan SDK directe ondersteuning op afstand te verlenen aan bezoekers van de sites en vrijwilligers. Binnen een paar seconden is er via het web controle over een PC of Mac, zonder eerst software te hoeven installeren.

Voorzitter van SDK is Tom van der Wal - sinds kort ook mede-bestuurslid van de 'European Cancer Patients Coalition (ECPC). "Via onze websites kunnen we patiënten en hun naasten informatie bieden en ondersteunen. Want ons motto is: 'waar mensen samen gaan, blijft niemand alleen staan'. Maar juist de groep voor lotgenoten contacten heeft vaak al met stress te maken en verdwaalt dan snel in techniek en informatie. Ze komen er vaak niet uit. Die mensen nemen dan contact met ons op. Door met e-tickets vanuit Rescue te werken - die wij naar de bezoekers van onze website mailen - kunnen we de computer tijdelijk van hen overnemen en ze 'aan de hand nemen' en ondersteunen in hun zoektocht."

Volgens Van der Wal biedt deze wijze van ondersteuning veel meer mogelijkheden en informatie-verschaffing dan alleen via telefoon- of mailcontact. "We helpen op deze manier patiënten nog directer om een keuze te maken in hun routes. Net als de opzet van onze websites is ook LogMeIn Rescue erg laagdrempelig."

Ook voor de vrijwilligers binnen de organisatie wordt Rescue gebruikt om bij eventuele problemen met hun computers ondersteuning te bieden. "De ruim zestig vrijwilligers profiteren net als patiënten van de ondersteuning via Rescue", stelt Van der Wal. "Zij ervaren het ook als een super ondersteuning en dankzij de licenties die wij nu voor Rescue hebben, besparen we veel tijd door de veel directere en gerichte contacten."

LogMeIn Rescue is een webgebaseerde ondersteunende tool die het mogelijk maakt dat technici op afstand toegang krijgen tot PC's, Mac's of smartphones als ook gegevensverwerkende apparaten met Windows Mobile®, Symbian® en BlackBerry®. Dit is mogelijk zonder de software van te voren te installeren op de computer die assistentie vereist. Met LogMeIn Rescue kunnen ondersteunende organisatie kosteneffectieve kwalitatieve ondersteuning, training en educatieve services bieden aan klanten, partners en werknemers.

Over LogMeIn, Inc.
LogMeIn is een toonaangevende leverancier van on-demand remote connectivity-oplossingen voor mobiele operators, het MKB, IT-dienstverleners en consumenten. LogMeIn-producten worden 'on-demand' aangeboden en zijn toegankelijk via een webbrowser. De LogMeIn reeks bestaat uit LogMeIn Free®, LogMeIn Pro®, LogMeIn Ignition®, LogMeIn Rescue®, LogMeIn IT Reach®, LogMeIn Backup®, RemotelyAnywhere® en LogMeIn HamachiTM. LogMeIn is gevestigd in Woburn, MA (USA) en heeft Europese vestigingen in Amsterdam en Boedapest. www.LogMeIn.nl. BlackBerry, Windows, Symbian and Apple related trademarks, names and logos are the exclusive trademarks and properties of Research In Motion Limited, Microsoft Corporation, Symbian Software Limited, and Apple, Inc., respectively, and are registered and/or used in the U.S. and countries around the world.

Websites van de Stichting Diagnose kanker:
Voor redactionele informatie:
Influx PR, Jakob Brons, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Telefoon: 055-3663034, fax: 055-3602661, e-mail: Jakob@influx-pr.com, website: www.influx-pr.com