( BW)(MATTEL-INC) Puur Italiaanse, perfect roze en verbluffend stijlvolle Barbie™ Fiat 500

Business Editors

MILAAN--(BUSINESS WIRE)--Mar 13, 2009-- Fiat 500 uitgeroepen tot officiële auto voor Barbie®’s 50ste verjaardag

Mattel, wereldberoemd om haar fantastische accessoires, heeft vandaag de officiële auto voor Barbie®’s 50ste verjaardag bekendgemaakt: de Fiat 500. De Fiat 500, erkend als ultiem Italiaans ontwerp, met absolute glamour en een van de meest stijlvolle en opvallendste auto’s van de wereld, zal Barbie® in dit uitzonderlijke jaar een unieke stijl geven.

In haar beroemde Centro Stile (stylingcentrum) heeft Fiat voor Barbie® twee levensgrote, speciale, roze Barbie™ uitvoeringen van de Fiat 500 ontwikkeld. De Barbie™ Fiat 500 combineert het beste van de fantastische stijl van de twee iconen om de ultieme auto te creëren voor Barbie®’s ultieme feest.

“We herkenden vrijwel direct de synergie tussen Barbie en Fiat 500 – het unieke profiel en de populariteit van de twee merken zorgen ervoor dat ze wereldwijd overal herkend worden en hun vergelijkbare achtergrond voor wat betreft excellent design maken het een perfect huwelijk”, aldus Richard Dickson, algemeen directeur en senior vice-president bij Barbie®.

Echte stijliconen overstijgen tijd, mode en trends. Zowel Fiat als Barbie® zijn eind jaren ‘50 van de vorige eeuw geboren en zijn nog steeds ongekend populair, omdat ze trouw blijven aan hun oorspronkelijke prominente ontwerp en stijl en omdat ze over de hele wereld dromen vervullen en aan verwachtingen voldoen.

Na een enthousiaste presentatie in Milaan op 9 maart is de Barbie™ Fiat 500 vandaag in Parijs om Barbie® naar een feest te brengen in het chique modehuis colette. De Barbie™ Fiat 500 blijft wereldwijd het hele jubileumjaar verschijnen bij festiviteiten en Barbie®-feestjes.

In de geest van Barbie®, de beste vriendin van meisjes over de hele wereld, wordt de speciale uitvoering van de Fiat 500 die is ontworpen voor Barbie® zelf, in oktober van dit jaar ook voor jonge meisjes uitgebracht in speelgoedformaat. “We zijn er ontzettend trots op om Barbie achter het stuur van een dergelijk Italiaans icoon te zien”, vervolgt Dickson. “En het feit dat meisjes nu ook deze droom kunnen verwezenlijken is onderdeel van de magie van ons merk.”

Verkoopprijzen en distributie-informatie over de producten worden zo snel mogelijk bekendgemaakt.

Over Mattel, Inc.

Mattel, Inc., (NYSE: MAT) (www.mattel.com) is wereldmarktleider op het gebied van ontwerpen, produceren en op de markt brengen van speelgoed en gezinsproducten. De Mattel-familie bestaat uit goed verkopende merken als Barbie®, de meest populaire modepop ooit, Hot Wheels®, Matchbox®, American Girl®, Radica® en Tyco® R/C, maar ook Fisher-Price® merken, waaronder Little People®, Power Wheels® en een ruim assortiment op de entertainment business geïnspireerd speelgoed. Mattel wordt erkend als een van de "100 beste werkgevers" in 2009 door FORTUNE Magazine. Mattel, met haar mondiale hoofdkantoor in El Segundo, Californië (VS), heeft ongeveer 30.000 mensen in dienst in 43 landen en territoria en verkoopt producten in meer dan 150 landen. Mattel's visie is om ‘s werelds grootste speelgoedmerk te zijn—vandaag en morgen.

MATTEL, BARBIE en bijbehorende handelsmerken en karakteristieke verpakkingen zijn eigendom van Mattel, Inc. © 2009 Mattel, Inc. Alle rechten voorbehouden.

Over Fiat Group Automobiles

Fiat Group Automobiles ontwerpt, produceert en verkoopt wereldwijd auto's onder de merken Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Fiat Professional (lichte bedrijfsvoertuigen) en Abarth. Fiat, een van de eerst bedrijven in de auto-industrie, heeft sinds de oprichting van het bedrijf in 1899 in Turijn, Italië, meer dan 95 miljoen personenauto’s en lichte bedrijfsvoertuigen geproduceerd van niet minder dan 450 types. Sommige hiervan vormen mijlpalen in de auto-industrie.

www.fiatautopress.com; www.fiat.com; www.lancia.com; www.alfaromeo.com; www.fiatprofessional.com; www.abarth.it.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:

Mattel, Inc.
Julia Jensen
julia.jensen@Mattel.com