Ingezonden persbericht

Persbericht 16 regels om de recessie te overleven met Marketing 2.0

13 maart 2009 - We zijn in een recessie beland. Voor veel bedrijven betekent dit een minder leuke periode, voor andere een 'zuivering' en nieuwe kansen. Met de neus op de feiten worden bedrijven en bedrijven gedwongen om hun aanpak nog eens kritisch te bekijken. Verkopen staan onder druk en daarmee ook de marketingbudgetten. Inspirator, internationaal spreker, docent en schrijver Richard van Hooijdonk ontwikkelde een handig boekje dat je 16 tips geeft om de recessie te overleven door gebruik te maken van Marketing 2.0. Het boekje is gratis verkrijgbaar via www.vanhooijdonk.com.

MARKETING 2.0
Van Hooijdonk lanceerde het begrip 'Marketing 2.0' in 2006 om daarmee inhoud te geven aan een kanteling in het marketingdenken. Door sociale en maatschappelijk veranderingen wijzigt marketing immers drastisch. De wijze waarop bedrijven producten ontwikkelen zal moeten veranderen. Ook de wijze waarop merken met hun klanten praten en crossmediaal communiceren zal een andere inhoud krijgen. De websites die bedrijven maken zijn vaak niet meer dan 'websitebrochures' en de wijze waarop marketing- en verkoopkanalen worden ingericht is niet meer van deze tijd. Kortom: bedrijven die de recessie willen overleven moeten nu ingrijpen in hun commerciele strategie. Het gratis boekje geeft bedrijven de mogelijkheid om hun commerciele strategie te toetsen aan de nieuwe marketingeconomie. Het boekje kan worden gedownload via http://www.vanhooijdonk.com.

POWERSEMINAR MARKETING 2.0
Van Hooijdonk geeft al sinds 2006 'powerseminars' over dit onderwerp in Europa en USA. De seminars worden met enorme interesse gevolgd en inmiddels hebben ruim 156.000 geinteresseerden zijn seminars bezocht. 'De reacties zijn overweldigend. Ieder optreden levert een enorme hoeveelheid enthousiaste reacties en uitnodigingen op'. 'Voor velen een echte eye-opener en een inspiratie om daarna snel zelf aan de slag te gaan', aldus van Hooijdonk die net terug is uit Orlando/USA. Daarnaast doceert van Hooijdonk aan SRM/Erasmus en is hij gastdocent op Nyenrode.