Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Aanzienlijke verbetering in respons door gebruik van gedragsdata

NIEUW ONDERZOEK TOONT WAARDE VAN WEB ANALYTICS IN EMAIL MARKETING

Amsterdam, 16 maart 2009 - Nedstat maakt de publicatie bekend van het rapport 'Integrating Web Analytics With Email Marketing To Improve Campaign Performance', uitgevoerd door Forrester Consulting in opdracht van Nedstat. Het rapport is gebaseerd op recent marktonderzoek door Forrester en onthult dat marketeers die email marketing integreren met web analytics bijna vier keer meer omzet en achttien keer meer netto winst genereren dan marketeers die eenvoudige, ongerichte mailings versturen.

Volgens het onderzoek, dat werd gehouden onder 159 email marketeers in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland, zijn marketeers die de prestaties van hun email campagnes analyseren, aanzienlijk meer tevreden met hun campagnes dan marketeers die dit niet doen. De integratie met web analytics data stelt hen in staat om doelgroepen intelligenter te segmenteren en deze direct gerichte boodschappen te sturen wat de klantenbinding kan verbeteren en de omzet kan verhogen.

"Uit resultaten blijkt dat in alle drie de landen de meeste marketeers hun email segmentatie nog kunnen verbeteren.... Door segmentatie relattief weinig in te zetten missen marketeers nog steeds de kans om strategieën toe te passen die op maat zijn gemaakt voor de specifieke campagnes die ze voeren. In plaats daarvan vertrouwen zij nog steeds op verouderde methoden van segmentatie... en ontnemen zichzelf daarmee de mogelijkheid gerichtere campagnes aan abonnees te versturen... Teveel marketeers doen geen enkele moeite om respons van abonnees te monitoren... Zelfs wanneer een gebrek aan respons is aangetoond blijven sommige marketeers... abonnees emailen, wat leidt tot vervuilde adressenbestanden en verspilde marketing budgetten."

Ulrike Ziegler, VP Marketing bij Nedstat: "Marketeers zien de waarde van behavioural data voor email marketing, maar slechts een enkeling past het op effective wijze toe. Het onderzoek bevestigt ons idee dat dit soort integraties extreem gebruiksvriendelijk moeten zijn. Onze eenvoudige wizard stelt gebruikers in staat een bepaalde groep van prospects te selecteren die op een link in de email hebben geklikt, op de site zijn aangekomen, maar niet zijn geconverteerd. Binnen enkele seconden kunnen ze het geselecteerde segment terugsturen naar de email software voor gerichte re-mailings."

Nedstat's email partnerships worden mogelijk gemaakt door het Sitestat RING(TM) platform dat is opgezet voor integratie met ieder type online marketing applicatie. Door de open standaard SOAP te gebruiken in de verbinding met integratie partners, wordt het mogelijk om data direct door te geven van marketing applicaties naar Sitestat en terug.

Het onderzoek van februari 2009 'Integrating Web Analytics With Email Marketing To Improve Campaign Performance' is gratis verkrijgbaar op www.nedstat.nl/publicaties en op blog.sitestat.com.

Over Nedstat

Nedstat is Europees marktleider in web analytics.

De Nedstat producten en services stellen bedrijven en organisaties in staat het rendement van hun online communicatie en business te verbeteren. Nedstat maakt web analytics simpel, duidelijk en toegankelijk voor gebruikers van alle niveaus en disciplines. Producten zijn daarom makkelijk te gebruiken, rapporten zijn helder en snel toegankelijk, aanpassingen zijn eenvoudig en de service en support zijn persoonlijk en van hoge kwaliteit.

Nedstat telt 165 medewerkers in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje en het Verenigd Koninkrijk.

Tot de klantenkring behoren vele gerenommeerde en wereldwijd opererende ondernemingen zoals Electrabel, Ernst & Young, KarstadtQuelle, Panasonic, Renault en Wolters Kluwer, alsmede diverse overheidsinstanties en non-profitorganisaties.

Accreditaties van onafhankelijke, toonaangevende instituten in Europa, zoals ABC electronic, OJD, Kia en Audiweb garanderen dat metrics van klanten in overeenstemming zijn met de gestelde standaarden.

Voor meer informatie over dit bericht kunt u zich wenden tot: Nedstat B.V., Michael Kinsbergen, telefoon +31 (0) 20 519 54 01, e-mail press@nedstat.com Voor meer informatie over Nedstat, ga naar www.nedstat.com