Sneller inzicht in de belangrijkste websitegegevens met Snoobi

17/03/2009 13:20

Snoobi B.V.

Sneller inzicht in de belangrijkste websitegegevens met de laatste versie van de analysetool van SnooBI

Nieuwe KPI-rapportage en uitgebreide filtermogelijkheden in Snoobi 2.5

SnooBI B.V. in Amstelveen, leverancier van de Snoobi webanalysetool, heeft de nieuwe versie 2.5 van het programma geïntroduceerd. De nieuwe versie van Snoobi biedt gebruikers nog sneller en gemakkelijker inzicht in de belangrijkste gegevens of KPI's van hun websitebezoekers. Ook zijn de mogelijkheden voor het tracken van mobiel gebruik, de segmentatie van bezoekers en de toepassingen voor zoekmachine-optimalisatie (of SEO) uitgebreid.

Uitgangspunten van Snoobi blijven het bedieningsgemak en de toegankelijkheid van de gewenste websitegegevens voor iedere klant of gebruiker.

KPI-rapportage

Met Key Performance Indicators (of Kritieke prestatie-indicatoren), afgekort KPI's, kunnen prestaties worden geanalyseerd. Binnen Snoobi houdt de nieuwe KPI-rapportage in dat bedrijven nu nog sneller de beschikking hebben over alle belangrijke kerngetallen van het websiteverkeer. Hiermee kunnen zij per dag, week of maand het rendement van de website en andere online-activiteiten meten, de ontwikkelingen vergelijken met eerdere resultaten en tijdig bijsturen zodat verspilling van marketingbudgetten wordt voorkomen.

Bij grotere bedrijven is webanalyse vaak in gebruik en worden de resultaten van de internet marketing regelmatig besproken. De KPI-rapportage in Snoobi is hiervoor een uitstekend hulpmiddel omdat het precies laat zien hoe de trends en verschuivingen van de verschillende KPI's zijn.

Meer mogelijkheden bij zoekmachine-optimalisatie

Bedrijven besteden veel geld om hun webpagina's te optimaliseren voor zoekmachines, zodat de website beter gevonden wordt op de juiste en meest belangrijke zoekwoorden. Het is ook van belang te weten wat de resultaten van deze optimalisatie zijn.

Snoobi heeft aan het rapport nu de optie "Zoektermgroepen" toegevoegd, waarmee zoektermen worden samengevoegd en als één geheel geanalyseerd. Op die manier zijn de resultaten van SEO-activiteiten snel inzichtelijk te maken.

Mobiel gebruik

Internetten via de mobiele telefoon neemt steeds meer toe, en met Snoobi is het al langere tijd mogelijk om mobiel gebruik te laten zien in het rapport. Met de nieuwe versie 2.5 is het nu nog makkelijker geworden om de gegevens van "mobiele bezoekers" separaat te analyseren.

Meer filtermogelijkheden in Detailrapporten

De toevoeging van steeds meer analyse-variabelen maakt een verregaande segmentatie van de beschikbare informatie mogelijk. Dit brengt een waardevolle analyse van een groep websitebezoekers of een enkel bezoek onder handbereik van iedere Snoobi-gebruiker zonder dat daarvoor iets hoeft te worden geprogrammeerd.

Charles Odinot, managing partner van SnooBI in Amstelveen benadrukt de filosofie van Snoobi dat de toegankelijkheid van de rapportage en het gebruikersgemak altijd de grondslag blijven van de Snoobi-tool.

"Wij zijn blij met de nieuwe mogelijkheden die onze service nu biedt. De doelstelling van Snoobi blijft het eenvoudig beschikbaar maken van bruikbare gegevens en met deze nieuwe versie is het weer eenvoudiger geworden alleen die gegevens te zien die voor een bedrijf daadwerkelijk waarde hebben."

SnooBI Oy is in 2004 in Helsinki, Finland gestart. Pekka Koskinen, de eigenaar en oprichter van SnooBI Oy ontwikkelde al sinds 2002 het Snoobi-platform, dat de e-business-functies van bedrijven volledig kan ondersteunen en volgen door middel van webanalyses. Het bedrijf is in Finland marktleider als leverancier van betaalde webanalysetools en werkt met een team van circa 40 medewerkers aan de verdere ontwikkeling van de service en de groei van het bedrijf in Europa.

SnooBI B.V. is de vestiging van SnooBI voor de Benelux. Vanuit Amstelveen wordt de sales, marketing en service voor deze regio verzorgd.

Volledige informatie over de nieuwe faciliteiten die Snoobi 2.5 biedt, vindt u op onze website.

Hieronder vindt u ter informatie een aantal afbeeldingen van het nieuwe Snoobi-rapport.

Afbeelding : Bekijk de KPI-rapportage: Vergelijk de ontwikkeling met eerdere resultaten (per dag/week/maand) en met de doelstelling (weergegeven in kleur)

Afbeelding: Met Zoektermgroepen kunnen SEO-activiteiten beter worden geanalyseerd (hier weergegeven in het Basisrapport en een Detailrapport voor één specifieke Zoektermgroep)





http://www.snoobi.nl

http://www.snoobi.nl