Ingezonden persbericht


Jochem de Jong gepromoveerd tot SVP en General Manager van Discovery Networks Benelux

Amsterdam, 17 maart 2009 - Jochem de Jong is gepromoveerd tot Senior Vice President (SVP) en General Manager van Discovery Networks Benelux.

Jochem staat sinds februari 2007 aan het hoofd van Discovery Networks Benelux als General Manager. In die rol is hij verantwoordelijk voor Discovery Channel en Animal Planet en de digitale netten Discovery World, Discovery Science, Discovery HD en Discovery Travel & Living. Jochem maakt eveneens onderdeel uit van het Discovery EMEA senior management team.

Arthur Bastings, Executive Vice President and General Manager, Discovery Networks EMEA: "Jochem redeneert consequent vanuit de doelgroep bij elke beslissing. Hij ontwikkelt programmering die aansluit op het merk met een hoge mate van lokale relevantie. Jochem is de drijvende kracht achter de succesvolle bedrijfsresultaten van Discovery Networks Benelux en geeft uiting aan de coachende leiderschapsstijl die wij zo hoog waarderen. We zijn trots om hem aan boord te hebben en deze welverdiende promotie aan te kondigen."

Species
Als vlaggenschip van Discovery Networks Benelux, maakt Discovery Channel een sterke groei door. Met een gemiddeld marktaandeel van 4,2 procent* in de doelgroep mannen 20-49 zet Discovery Channel, dé mannenzender van Nederland, de stabiele groei door die de zender heeft ingezet. Discovery Channel lanceerde vorig jaar het grootste onderzoek naar de Europese man ooit en blijft zijn expert rol op het gebied van mannen verder laden door regelmatig onderzoek te doen naar wat de jonge Nederlandse man beweegt.

'Tot Hier En verder'
Discovery Channel lanceerde recent de nieuwe pay-off 'Tot Hier En verder'. Met de nieuwe pay-off wil Discovery Channel als credible insider de kijker het moment laten beleven waar het leven een cruciale wending neemt en iemand kiest voor zijn passie. Daarnaast symboliseert de pay-off de ambitie om de stabiele tiende zenderpositie verder uit bouwen. Met rauwe en confronterende beelden, wil Discovery Channel laten zien dat de feitelijke entertainment zender televisie maakt zoals mannen dat graag zien: uitdagend, echt, blikverruimend en persoonlijk.

Kraanspoor
Discovery Networks Benelux opereert vanuit het Kraanspoor in Amsterdam, dat tweemaal werd uitgeroepen tot het groenste gebouw van Europa.


* bron SKO, februari 2009

o-o-o-o

Over Discovery Networks Benelux:
Discovery Networks Benelux maakt deel uit van Discovery Communications, (NASDAQ: DISAD, DISBD, DISCK): 's wereld grootste non-fictie mediabedrijf, met ruim 1,5 miljard gecumuleerde abonnees in meer dan 170 landen. Discovery Networks Benelux voert zes zenders in Nederland, waarvan Discovery Channel en Animal Planet overal te ontvangen zijn, en Discovery World, Discovery Science, Discovery HD en Discovery Travel & Living digitaal. Internationaal voert Discovery ook diensten zoals howstuffworks.com en treehugger.com. In Nederland bereikt Discovery Channel maandelijks 10 miljoen kijkers en heeft het de hoogste selectiviteit op mannen. Discovery Channel lanceerde onlangs 'SPECIES: een blauwdruk van jonge mannen', de grootste studie naar de Europese man ooit. Het onderzoek bevestigt Discovery Channel's rol als expert op het gebied van jonge mannen. Discovery Channel sponsort Team Delta Lloyd in de Volvo Ocean race 2008/2009 als onderdeel van haar merkcampagne 'Tot hier en verder'.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
DISCOVERY NETWORKS BENELUX
Hesther Jolly - Pers & communicatie
Tel: +31.20.713.8925 // 06.5347.1243
Email: hesther_jolly@discovery-europe.com


---- --