Waardestijging genieten zet door


Nieuwe Genietgroep zet gebeurtenissen om in genietenissen

TILBURG, 20090317 -- Meer genieten is voor veel Nederlanders belangrijker dan meer geld. De huidige crisis maakt mensen daar nog eens extra van bewust. Dit is aanleiding voor een nieuw initiatief: Genietgroep. De Genietgroep heeft als missie om bedrijven te helpen hun klanten en medewerkers meer te laten genieten. De Genietgroep ziet genieten in het bedrijf als bron van energie, trots en enthousiasme. Investeren in genieten is volgens de Genietgroep nodig om juist in deze moeilijke tijden succesvol te kunnen blijven of juist te worden.

Als Nederlanders nu wordt gevraagd naar de manier om gelukkiger te worden of meer geld of meer genieten, dan blijkt uit een eerste steekproef (n=300) dat het genieten duidelijk de voorkeur heeft. Genieten stijgt dus in waarde. Vanuit het perspectief van de werknemers betekent die dit meer genieten van het werk belangrijker is dan meer salaris. Vanuit de consument zou dit betekenen dat zij meer willen genieten voor hetzelfde geld. Ofwel tevredenheid is een goede basis, maar niet meer voldoende voor succes.

De aanpak van de Genietgroep is erop gebaseerd om (bestaande) gebeurtenissen om te zetten in genietenissen(1). De begrippen: inspiratie, tijd en zintuigen een centrale rol om dit proces te realiseren. Er zijn vier variabelen die door de Genietgroep worden gebruikt om genietenissen te creëren, namelijk: 1) Genietkans: De mate waarin een gebeurtenis wordt gezien als genietkans; 2) Geniettijd: De balans tussen benodigde en beschikbare tijd om te kunnen genieten; 3) Genietpotentie: De mate waarin de zintuigen positief worden geprikkeld; 4) Genietcapaciteit: De kennis en vaardigheden om zintuigen te prikkelen.

De Genietgroep is een initiatief opgezet door het bedrijf ROLPH (a rolphsid) in samenwerking met Dilven Marketing en Onderzoek. De Genietgroep biedt op diverse gebieden genietdiensten aan: 1)Genietonderzoek: geeft inzicht in de genietbehoeften, 2)Genietmarketing: zorgt voor doorvertaling van genietbehoefte naar concrete genietactiviteiten, 3)Genietenis: inspireert mensen tot nieuwe genietkansen.

(1)Definitie Genietenis: "Gebeurtenis waarbij een prikkeling van de zintuigen leidt tot een bewuste meer dan positieve ervaring, die je zeer graag nogmaals wilt meemaken."





Ingezonden persbericht