De winaars van de Channel Xcellence Awards zijn bekend

19/03/2009 10:00

IDG Nederland

Haarlem, 19 maart 2009 - ChannelWorld, het multimediale platform voor het ICT-verkoopkanaal, heeft gisteravond tijdens het Channel Xcellence Gala in het Kurhaus te Scheveningen weer haar jaarlijkse Awards uitgereikt aan distributeurs, resellers, leveranciers en telecombedrijven die zich in het afgelopen jaar hebben onderscheiden in de markt.

De winnaars zijn HP (Best Channel Brand Award), Citrix (Channel Marketingcampagne Award), Scholten Awater (Innovatieve Business Partner Award) en Voipro (Telecom Xcellence Award). Op de feestelijke avond waren circa 130 directieleden van vendors, distirbuteurs en resellers aanwezig.

Voor de laatstgenoemde Awards is in november 2008 is een kandidatenlijst samengesteld en gepubliceerd in ChannelWorld. Ruim 6000 lezers hebben vervolgens hun stem op een van de kandidaten uitgebracht. Uiteindelijk heeft een vakjury de top tien genomineerden geselecteerd.

De winnaars lieten gisteravond de volgende kandidaten achter zich: Alternate, MostWare Automatisering, Priority, RealOpen IT, Salland Automatisering, Avnet, Trend Micro, Ricoh, Alice, Vodafone, XS4all, Samsung en Cisco.

BackupAgent en TIE Kinetix belanden samen op een gedeelde 2e plaats voor de Innovatieve Business Partner Award. Misco kreeg een eervolle vermelding voor hun marketingcampagne van dit jaar en Priority werd gefeliciteerd met de 2e plaats, Ingram Micro met de 3e plaats. Ook ASPIDER ging naar huis met de 2e plaats en Priority met de 3e plaats voor de Telecom Xcellence Award.

Naast bovengenoemde stem- en jurytrajecten vond dit jaar wederom het 'Best Channel Brand Onderzoek' plaats, waarbij resellers en distributeurs bepaalden hoe het is gesteld met de merkbeleving van de verschillende leveranciers (hard- en software, telco's). Het resultaat van dit onderzoek leverde winnaar HP op.

Gabriella Meijnckens, Coördinator Events, over de kandidaten en de avond: "De Nederlandse ICT-branche liet ook dit jaar weer veel betrokkenheid zien bij de Channel Xcellence Awards. Dat heeft zich ook zeker vertaald naar een grote, gevarieerde groep kandidaten voor de Awards van deze editie. Hierbij is de hoeveelheid tijd en moeite die de kandidaten en genomineerden in de procedure hebben gestoken opvallend. Een woord van dank is hiervoor zeker op zijn plaats. Het was in zijn totaliteit zeer zeker een geslaagde avond met gelukkige winnaars."

De jury voor de Innovatieve Business Partner Award bestond uit consultant Bert Landman, Michel du Croix (Cross Impact BV) en Pim Hilferink (ChannelWorld). Voor de Channel Marketingcampagne Award kwamen Perlita Fränkel (MCS), Gonny Tholen (IDG Nederland) en Alfred den Besten (MarketCap) bijeen.

Voor de Telecom Xcellence Award kwamen Mario van Lemmen (Webellen.nu), John Kroon (OMvenience Europe) en Pim Hilferink (ChannelWorld) bijeen.





http://awards.channelworld.nl/