Ingezonden persbericht


Persbericht

Human Inference lanceert Data Quality on Demand

SaaS datakwaliteitsservice verrijkt klantdata realtime met gegevens uit externe bronnen

Arnhem, 19 maart 2009

Human Inference, Europees marktleider op het gebied van datakwaliteitsoplossingen, lanceert Data Quality on Demand, een service waarmee klantdata realtime kan worden verrijkt met gegevens uit externe bronnen. Het aanbieden van online datakwaliteitsfunctionaliteit zoals HIquality Name is een belangrijk onderdeel van de nieuwe service. HIquality Name valideert en standaardiseert realtime een persoons- of bedrijfsnaam. Data Quality on Demand is per direct beschikbaar. Een demonstratie staat op Human Inference's kennisplatform www.watweetikvanmijnklant.nl/dataqualityondemand/. De nieuwe dienst is in nauwe samenwerking met Webservices.nl tot stand gekomen.

"Er is al langere tijd vraag naar een webservice waarmee bedrijven eenvoudig en realtime hun klantdata kunnen verrijken en valideren. Nu webservices breed ondersteund worden in systemen, is het ook daadwerkelijk mogelijk onze Data Quality on Demand-strategie uit te rollen", zegt Sabine Palinckx, CEO van Human Inference.

Data Quality on Demand stelt een breed aanbod van datadiensten beschikbaar in een rijke gebruikersomgeving. Het gaat bijvoorbeeld om data van de Kamer van Koophandel (KvK), het Kadaster, Graydon, TeleAtlas en de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW). Webservices.nl verzorgt het intelligente technologie- en communicatieplatform dat gegevens van dataproviders binnen Data Quality on Demand ter beschikking stelt. Een belangrijk onderdeel van de nieuwe dienst is het online aanbieden van datakwaliteitsfunctionaliteit zoals HIquality Name, waarmee men onder andere naamsvalidatie, geslachtbepaling op grond van persoonsnamendetails en standaardisatie van namen kan bewerkstelligen.

Over Human Inference
Human Inference is marktleider op het gebied van oplossingen die de kwaliteit van gegevens verbetert en vervuiling voorkomt. De software is gebaseerd op natuurlijke taalverwerking die gebruikmaakt van landspecifieke kennis. Daarnaast kunnen gegevens vanuit verschillende databronnen geïntegreerd worden. De oplossingen zijn toegesneden op grote databases en bedrijfskritische systemen waarbij goede gegevenskwaliteit essentieel is.

Meer dan 250 bedrijven zetten de Human Inference oplossingen in voor het bereiken van customer intimacy, operational excellence en compliance. Gegevens van hoogwaardige kwaliteit zijn immers een harde voorwaarde voor het bereiken en behouden van een eenduidig klantbeeld, voldoen aan regelgeving, opsporing van fraude en efficiënte zoekprocessen in call centers.

Naast het hoofdkantoor in Arnhem heeft Human Inference vestigingen in Engeland, Duitsland en België en vertegenwoordigingen in Frankrijk, Italië, Zwitserland, Oostenrijk en Maleisië. Human Inference software is in gebruik bij, onder andere AEGON, Allianz, ANWB, Achmea,Informa, Ministry of Justice, Essent, ING Group, KPMG, KPN, SenterNovem, De Telegraaf, MesseMünchen en Wehkamp.

Ingezonden persbericht