ExpoBella!-awards voor Renson en Recticel Insulation

19/03/2009 09:55

EXPO-ID

Op woensdag 18 maart werden in de marge van de vakbeurs EMIF de ExpoBella!-awards 2008 voor de beste beursdeelname uitgereikt. De firma Renson uit Waregem krijgt de hoogste onderscheiding voor haar deelname aan aan de vakbeurs Polyclose in Gent. Recticel Insulation krijgt een ExpoBella!-award voor haar deelname aan Batibouw in 2008.

Elk jaar belonen de ExpoBella!-awards - voorheen bekend als de 'Oskars' voor de beste beursdeelname - bedrijven die op een creatieve en doordachte manier een beursdeelname integreren in een bredere marketingstrategie. Alle bedrijven die deelnemen aan een beurs in België kunnen gratis een dossier indienen waarin ze de aanpak van hun beursdeelname en de resultaten ervan met cijfers en voorbeelden onderbouwen. Hoewel de ExpoBella!-award geen schoonheidswedstrijd voor de fraaiste stand is, hanteert de jury twee categorieën op basis van de standoppervlakte: standen kleiner dan 88 m² en standen groter dan 88 m².

In de categorie standen tot 88 m² gaat de ExpoBella!-award naar Recticel Insulation uit Wevelgem. De firma nam in 2008 opnieuw aan Batibouw deel en moest zich tevreden stellen met een kleine stand van 22 vierkante meter. Tegelijk schakelde Recticel zoveel ingenieuze communicatiemiddelen in dat de beursdeelname een groot succes werd. De firma kreeg 1.400 geregistreerde vakbezoekers over de vloer, goed voor 1.350 nieuwe contacten. Ook tijdens de publieksdagen was het op de stand een drukte van jewelste. Daar droegen onder meer de opvallende actie met Powerroof draagtassen, de promotiecampagnes op tv en de advertenties in dagbladen toe bij. Eerder won Recticel Insulation een Batibouw Communication Award voor de beste beurscommunicatie.

In de categorie standen groter dan 88 m² gaat de ExpoBella!-award naar de firma Renson uit Waregem voor haar deelname aan de vakbeurs Polyclose. De firma registreerde er meer dan 850 nuttige zakelijke contacten. Aan de beurs ging een intensieve mailingcampagne vooraf waarin nieuwe producten als teaser gebruikt werden en prospecten een gratis toegangskaart konden aanvragen. Om een optimale efficiëntie te hebben, werden de 32 standmedewerkers uitvoerig gebriefd over de doelstellingen van de beursdeelname, de look & feel van de stand en de belangrijke nieuwigheden die tijdens de beurs voorgesteld zouden worden. Extra visibiliteit in de perimeter van het beurscomplex en een advertentiecampagne in de belangrijkste vaktijdschriften zorgde ervoor dat Renson voor alle bezoekers top fo mind was.

De ExpoBella!-awards werden uitgereikt op woensdag 18 maart in het kader van de vakbeurs EMIF op Tour & Taxis. Juryvoorzitter en initiatiefnemer Gerard van Os mocht de bronzen awards overhandigen aan Valerie De Raedt van Recticel Insulation en Pieter Lecluyse van Renson. Ook het agentschap Focus Advertising (Recticel) uit Kortrijk en standbouwer Next Level (Renson) uit Maldegem kregen een getuigschrift.

Foto v.l.n.r.: Christophe Landuyt (secretaris ExpoBella!-comité), Karel Vanoverberghe (creative director Focus Advertising), Nathalie Beels (account executive Focus Advertising), Valerie Dearaedt (marketing manager Recticel Insulation), Pieter Lecluyse (marketing Renson Ventilation), Nico Lippens (zaakvoerder Next Level), Gerard van Os (voorzitter ExpoBella!-comité).

Noot (