Ingezonden persbericht


Persbericht

Salesforce.com viert 10-jarig bestaan

~ Verjaardag markeert een decennium van enterprise cloud computing ~

Utrecht, 20 maart 2009 - Salesforce.com (NYSE; CRM), de onderneming voor zakelijke cloud computing, viert haar tienjarig bestaan. Tien jaar geleden is salesforce.com opgericht met als visie een einde te maken aan het tijdperk van software. Vandaag de dag maken meer dan 1,5 miljoen betalende gebruikers bij 55.400 bedrijven over de hele wereld succesvol gebruik van het cloud computingmodel van salesforce.com.

"Onze klanten hebben een ongekend succes gecreëerd en zij zijn de inspiratiebron geweest voor onze beste innovaties," aldus Marc Benioff, chairman en CEO bij salesforce.com. "Er is slechts één manier om het afgelopen decennium te omschrijven: het einde van software. Als we naar het komende decennium kijken, zien we niet alleen applicaties, maar ook platforms die in de cloud draaien. Het tijdperk van enterprise cloud computing is aangebroken."

Tien jaar klantsuccessen
Salesforce.com is in 1999 opgericht met een visie voor drie nieuwe revolutionaire modellen: een nieuw technologiemodel waarbij klanten toegang krijgen tot bedrijfsdiensten via de cloud; een nieuw bedrijfsmodel waarbij klanten per licentie betalen en een nieuw 1/1/1-model, waarbij 1% van het totaal aantal arbeidsuren, 1% van het bedrijfskapitaal en 1% van de producten ten goede komt aan non-profit instellingen.

Tien jaar het einde van software
De cloud computing-industrie heeft de afgelopen tien jaar een exponentiële groei doorgemaakt. In maart 2005 schatte IDC de SaaS-markt in 2004 op 4,2 miljard dollar wereldwijd. In december 2008 verwachtte IDC dat deze markt in 2012 de 19,8 miljard dollar bereikt. "IDC schat dat er vandaag de dag meer dan 1.000 SaaS-aanbieders zijn en dat er meer dan 33 miljard dollar in SaaS-aanbieders wereldwijd is geïnvesteerd," aldus Robert Mahowald, Director of SaaS and On Demand Research bij IDC. Er is alleen al meer dan 600 miljoen dollar aan durfkapitaal geïnvesteerd in bedrijven die applicaties op de Force.com AppExchange hebben geplaatst.

Tien jaar cloud computing:


· 1999 Salesforce.com en zijn Foundation worden opgericht - het einde van software begint


· 2000 Salesforce.com introduceert zijn eerste SFA-oplossing


· 2001 Salesforce.com introduceert zijn eerste CRM-oplossing


· 2002 Salesforce.com introduceert de Enterprise Edition


· 2003 Salesforce.com introduceert Sforce, 's werelds eerste publiekelijk beschikbare enterprise cloud computing API


· 2004 Optekening 1.000ste klant - Sungard


· 2005 Introductie Force.com AppExchange


· 2006 Optekening 15.000ste klant - Cisco


· 2006 Salesforce.com introduceert Apex, 's werelds eerste cloud computing programmeertaal


· 2007 Optekening 50.000ste klant - Japan Post


· 2007 Mijlpaal van 1 miljoen betalende klanten en 100 miljoen transacties per dag


· 2007 Salesforce.com introduceert het Force.com ontwikkelplatform


· 2008 Force.com wint een Wall Street Journal Technology Innovation Award


· 2009 Eerste enterprise cloud computing onderneming die 1 miljard aan jaarlijkse inkomsten behaalt


· 2009 Door Forbes, na Google, als nummer 3 genoteerd als snelst groeiende technologiebedrijf


· 2009 1,5 miljoen betalende klanten


· 2009 Optekening 75.000ste gebruiker


· 2009 100.000 customized applicaties gebouwd door 124.000 ontwikkelaars op Force.com

"We zijn blij verrast hoe ver de industrie zich de afgelopen 10 jaar heeft ontwikkeld," aldus Marc Benioff. "Wij geloven dat het komende decennium gedreven wordt door lage kosten, beperkte risico's en snelle resultaten door cloud computing."

Salesforce.com 10-jarig bestaan promotionele aanbieding Salesforce.com's klanten vormen de basis van het bedrijfssucces. Om zijn verjaardag te vieren, bedankt salesforce.com zijn klanten met een cadeau. Zij kunnen hun succes ofwel met behulp van Salesforce CRM Customer Service en Support, ofwel met behulp van het Force.com-platform uitbreiden. Ga voor meer informatie naar: http://www.salesforce.com/10th

(572 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over salesforce.com
Salesforce.com is de zakelijke cloud computing onderneming. Het portfolio van SaaS-applicaties, waaronder het award-winnende CRM, beschikbaar op http://www.salesforce.com/nl/products/, heeft de wijze waarop klanten bedrijfsinformatie via het internet beheren en delen, revolutionair veranderd. Met Force.com PaaS kunnen klanten, ontwikkelaars en partners krachtige on-demand applicaties bouwen die de voordelen van multi-tenancy naar bedrijven brengen. Force.com, beschikbaar op http://www.force.com/nl/ maakt het mogelijk alle Apex-componenten en applicaties gemakkelijk te delen, aansluiten en installeren via salesforce.com's AppExchange-bestand op: http://www.salesforce.com/appexchange/.

Vanaf 31 januari 2009 beheert salesforce.com de klantinformatie van circa 55.400 klanten, waaronder Allianz Commercial, Dell, Dow Jones Newswires, Japan Post, Kaiser Permanente, KONE en SunTrust Banks. Alle nog niet aangekondigde diensten of features waar in dit of andere persberichten en openbare verklaringen aan wordt gerefereerd, zijn momenteel nog niet beschikbaar en hoeven niet op tijd of helemaal niet te worden geleverd. Klanten die onze diensten aanschaffen moeten de aankoopbeslissing maken gebaseerd op de features die momenteel aanwezig zijn. Het hoofdkantoor van salesforce.com is gevestigd in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië. Het bedrijf is genoteerd aan de New York Stock Exchange met het 'ticker' symbool 'CRM'. Bezoek voor meer informatie http://www.salesforce.com/nl/

###

Copyright (c) 2009 salesforce.com, inc. All rights reserved. Salesforce.com and the "no software" logo are registered trademarks of salesforce.com, inc., and salesforce.com owns other registered and unregistered trademarks. Other names used herein may be trademarks of their respective owners.

Voor verdere persinformatie, de Engelstalige persberichten, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Claudia Top van LEWIS Communicatie: Tel: +31 (0)40 235 46 00
E-mail: claudiat@lewispr.com Website: http://www.lewispr.com

Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Hans Brouwer, Regional Director Benelux bij salesforce.com: Tel: +31 (0)30 210 6415
E-mail: hbrouwer@salesforce.com Website: http://www.salesforce.com/nl

Voor informatie over salesforce.com kunt u ook bellen met het gratis directe telefoonnummer: 0800-0200431 LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com & www.lewismediacentre.com
Agency blog: www.lewis360.com