Ingezonden persbericht


Hieronder vindt u een persbericht van BT over de introductie van 'Work Anywhere' in de Benelux. Hiermee hebben werknemers toegang tot alle benodigdheden om veilig en effectief, waar en wanneer dan ook, ongeacht het gebruikte netwerk of apparatuur, te werken.

De aankondiging sluit aan bij recente initiatieven van de Nederlandse overheid; eerder deze maand pleitte minister Rouvoet naar aanleiding van drie onderzoeken, dat er een cultuuromslag bij werkgevers moet komen als het om flexibel werken gaat.

Dat het culturele aspect van groot belang is, wordt door BT zeker onderkend. Zo voorziet de 'Work Anywhere Quick Start' - een korte, gerichte assessment die ten grondslag ligt aan de Work Anywhere portfolio - in een business case voor de financiële-, politieke- en gedragsveranderingen die nodig zijn om het 'nieuwe werken' in te voeren. Ook wordt BT's consultancy-aanbod op dit aspect aangevuld door Pentascope, een adviesbureau gespecialiseerd in verandermanagement

Hieronder vindt u het volledige persbericht. Voor meer informatie, kunt u contact opnemen met Thomas Cordes of Dennis Doodeman (zie contactgegevens onderaan bericht).

DC09-094 23 maart 2009

BT INTRODUCEERT 'WORK ANYWHERE' IN BENELUX

Portfolio mobility-diensten laat werknemers altijd en overal productief zijn

BT introduceert vandaag 'Work Anywhere' in de Benelux, een volledig portfolio van mobiliteitsoplossingen en consultancydiensten, ontworpen om grote organisaties te helpen de stap te maken naar een flexibelere werkomgeving. Hiermee hebben werknemers toegang tot alle benodigdheden om veilig en effectief, waar en wanneer dan ook, ongeacht het gebruikte netwerk of apparatuur, te werken. "Dagelijks forenzen, zakelijk reizen, ontoereikende processen en technologieën zorgen voor onnodig verlies van veel werkuren. Bedrijven zouden hun werknemers dan ook moeten helpen om, waar ze ook zijn, productief en bereikbaar te zijn," aldus Bas Burger, CEO van BT Benelux. "Het gaat daarbij niet alleen om productiviteit; flexibel werken bespaart ook kosten, is goed voor het milieu, verhoogt de tevredenheid onder werknemers en zorgt uiteindelijk voor hogere winsten." (1) Sinds oktober, ondanks afnemende bestedingen onder druk van de huidige economische situatie, hebben de consultants van BT Global Services' professional services afdeling een verdrievoudiging geconstateerd in het gebruik van de 'Work Anywhere Quick Start' module door multinationals. Deze korte, gerichte assessment ligt ten grondslag aan de Work Anywhere portfolio en voorziet in een business case voor de financiële-, politieke- en gedragsveranderingen die nodig zijn om het 'nieuwe werken' in te voeren. In de Benelux wordt BT's consultancy-aanbod aangevuld door Pentascope, een adviesbureau gespecialiseerd in verandermanagement. "Work Anywhere van BT stelt mensen in staat overal te werken, net alsof ze op dat moment op kantoor zijn. Wat betekent dit voor organisaties, manieren van managen, benodigde vierkante meters werkvloer en vooral voor de werknemers en klanten? De aanpassing in manier van werken die zo'n verandering vereist is net zo belangrijk als de technologie zelf," aldus Peter Meijers, Implementatiemanager Het Nieuwe Werken bij Pentascope. Volgens Chris Barnard van analistenbureau IDC, één van de auteurs van de meest recente 'Top 10 Voorspellingen' over de grootzakelijke mobiliteitsmarkt, zal het aantal Europeanen dat mobiel werkt tegen het einde van 2012 toenemen tot 99 miljoen ten opzichte van 95 miljoen in 2007. IDC ziet flexibel werken, zeker in de huidige markt, als een van de belangrijkste manieren voor bedrijven om hun kosten terug te brengen, wat direct impact heeft op de financiële resultaten. (2)

BT's mobiliteitsoplossingen hebben bijna 80.000 eigen medewerkers in staat gesteld flexibel te werken. In de Benelux heeft 80 procent van de medewerkers van BT de mogelijkheid dit te doen.

De 'Work Anywhere' portfolio bevat:


· BT Work Anywhere Quick Start - De kern van het aanbod behelst consultancy- en professional services. Het biedt een strategische en tactische rode draad voor het verandertraject dat op de assessment volgt.


· BT Workstyle Managed Service - een portfolio van managed services dat de behoeften van een onderneming op het gebied van mensen, vastgoed en processen ('People, Property and Process') in kaart brengt.


· Secure Remote Access - BT MobileXpress geeft medewerkers beveiligde toegang tot het intranet en essentiële bedrijfsapplicaties, ook wanneer ze buiten kantoor zijn. Dit is het belangrijkste element dat werknemers in staat stelt om veilig op afstand te werken waar ze ook zijn.


· Mobile Infrastructure Services - helpt klanten hun WLAN-omgeving te plannen, ontwerpen, kopen en uitrollen.


· Mobile Collaboration and Advisory - met de audio-, video- en weboplossingen van BT Conferencing kunnen grote groepen werknemers kennis delen en samenwerken.


· Unified Communication & Collaboration Services - BT zet de complexe integratie van voice, data, fixed, mobiel en applicaties om in een Unified Communications-omgeving die de organisatie operationeel ondersteunt en direct impact heeft op het bedrijfsresultaat.


· Professional Services - planning en assessment, slimme kantoren, ontwerp, implementatie, management en beveiliging, training en ondersteuning.

Voor meer informatie, kijk op: http://www.globalservices.bt.com/BusinessContentAction.do?N=4294967153&col1Id=4294966754&col2Id=Work_anywhere_business_needs_all_en-gb&title=Work%20anywhere. Einde
(1) Dat 'Work Anywhere' werkt, bewijst BT zelf:

· Winst door verhoogde productiviteit. Bij BT werken 14.500 van de 112.000 medewerkers vanuit thuis. Deze thuiswerkers zijn gemiddeld twintig procent productiever. Hun verhoogde productiviteit voegt jaarlijks GBP 6 tot 7 miljoen toe aan het bedrijfsresultaat.
· Kostenbesparingen. Fulltime thuiswerkers besparen BT jaarlijks GBP 6.000 per persoon per jaar en in totaal zo'n GBP 87 miljoen - een enorme besparing.
· Lager ziekteverzuim. Medewerkers die flexibel kunnen werken zijn minder vaak ziek. Thuiswerkers bij BT melden zich gemiddeld maar drie dagen per jaar ziek.
· Milieuvoordelen. Minder woon-werkverkeer heeft een positief effect op het milieu. In 2001 heeft het beleid van BT 12 miljoen liter brandstof bespaard, ter waarde van GBP 10 miljoen, waarmee de uitstoot van CO2 werd verminderd met 54,000 ton.

(2) IDC - 'European Enterprise Mobility 2009 - Top 10 Predictions', January 2009.

Over BT
BT is een van 's werelds grootste leveranciers van communicatieoplossingen en -diensten en is actief in meer dan 170 landen. De kernactiviteiten van BT omvatten de wereldwijde levering van netwerkgebaseerde IT-diensten; lokale, nationale en internationale telecommunicatiediensten aan onze klanten voor thuisgebruik, op kantoor en onderweg; producten en diensten op het gebied van breedband en internet, alsook convergente vast/mobiele producten en diensten. BT is actief met vier divisies: BT Global Services, Openreach, BT Retail en BT Wholesale.

In het boekjaar 2007-'08, dat eindigde op 31 maart 2008, behaalde BT Group een omzet van 20.704 miljoen Britse pond. De winst voor belastingen en specifieke items bedroeg 2.506 miljoen Britse pond.

British Telecommunications plc (BT) is een volledige dochteronderneming van BT Group plc waarin vrijwel alle bedrijfsonderdelen en activa van BT Group zijn verzameld. BT Group plc is genoteerd aan de effectenbeurzen van Londen en New York.

Bezoek voor meer informatie over BT: http://www.bt.com/aboutbt. Beeldmateriaal van BT is te downloaden op: http://imagelibrary.btplc.com.