Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Vooral op het werk verlangen vrouwen naar een break Baas vermoeiender dan jengelende kinderen

Hoofddorp, 23 maart 2009 - Vrouwen vinden een veeleisende baas (50,7%) een stuk vermoeiender dan jengelende kinderen (37,2%). En hun favoriete break nemen ze liever met Barack Obama (28%) dan met Brad Pitt (22,1%). Dat blijkt uit een enquête van Vrouwonline en KIT KAT Senses naar de lekkerste breakmomenten van vrouwen.

De vraag bij wie of wat je weleens een break zou willen nemen, leverde nog andere verrassende resultaten op. Het zijn niet de zeurende kinderen, de aandachtvragende partner of de bemoeizuchtige (schoon)familie die vrouwen af en toe het liefst achter het behang willen plakken. Nee, ze worden - afgezien van hun werk - het meest moe van zichzelf (26,5%)!

Thee met iets lekkers
Vooral tussen 7.00 en 9.00 uur en tussen 16.00 en 18.00 uur hebben vrouwen spitsuur. Momenten waarop ze vooral aan het racen en rennen zijn en geen tijd hebben om te eten (19,6%), te plassen (19,2%) en met name vergeten te drinken (45,9%). Geen wonder dus dat dé favoriete huiselijke break van vrouwen een kopje koffie of thee met iets lekkers is (36,9%).

Vluggertje of chocolade?
Erg veeleisend zijn vrouwen niet: naast de koffie- en theebreak met een lekkernij - chocolade! - heeft 22,5% van de ondervraagden genoeg aan de eigen fantasie en droomt lekker weg om te ontspannen. Mannen, seks en een heerlijke winkelstraat hebben ze kennelijk niet per se voor nodig voor een aangename break. Waarschijnlijk omdat de meeste breaks toch vooral bestaan uit korte 'minutensnoepmomentjes' tussendoor. In 5 tot 10 minuten laadt een derde de batterij weer op en 37% neemt daar 5 minuutjes langer de tijd voor.

Onder de douche
Hoe druk vrouwen ook zijn, áls ze tijd voor zichzelf nemen, dan kunnen ze gelukkig vrij goed ontstressen: de overgrote meerderheid (63,5%) voelt namelijk vooral 'rust' tijdens het nemen van een break. De ondervraagde vrouwen trekken zich thuis het liefst terug in de woonkamer, gevolgd door bad- en slaapkamer. Ruim een kwart wast de stress van het lijf onder de douche of in bad, en een vijfde laat de boel de boel door te genieten van een fijn boek.

Roddelen op het werk
Waar vrouwen thuis hun rustmomentjes nauwelijks zoeken in bijvoorbeeld het bijpraten met vriendinnen (6,9%), zien ze kletsen/roddelen op het werk met collega's juist als een zeer ontspannende bezigheid (25,7%). Favoriet is overigens het blokje om waarbij bijna 30% tot rust komt door frisse lucht.

File.... Heerlijk!
Ondanks de wens tot een regelmatige break, voelt ruim 16% van de ondervraagde vrouwen zich vooral nog schuldig tijdens een kleine pauze... Terwijl iedereen een lekkere break verdient . Bovendien heb je die tijd voor jezelf ook écht nodig. Voortaan misschien toch gewoon genieten van die fikse file of het feit dat je weer nét in de verkeerde rij bij de kassa bent gaan staan. Immers, zijn dit niet de beste momenten om ongegeneerd minuutjes voor jezelf te stelen?!

Wil je meer weten over het breakgedrag van vrouwen? Op Vrouwonline lees je meer uitkomsten op http://www.vrouwonline.nl/mamas/specials/

Neem je zelf eigenlijk wel genoeg breaks? Doe de test op http://www.vrouwonline.nl/inbalans/testjes en vind uit wat voor breaktype jij bent!

Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met ruim 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en ruim 200 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2008 haalden Sanoma Uitgevers en haar dochters en deelnemingen - Sanoma Magazines Netherlands - een omzet van 515,7 miljoen euro. In Hoofddorp werken circa 1000 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl.

Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern Sanoma. Sanoma Magazines is met meer dan 300 tijdschriften in 13 landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.


* Over samenwerking Vrouwonline en KIT KAT Senses Vrouwonline en KIT KAT Senses hebben een gezamenlijk onderzoek gedaan om meer te weten te komen over de breakmomenten van vrouwen. Dat onderzoek is gehouden op www.vrouwonline.nl onder ruim 500 vrouwen. Vrouwonline is dé vrouwensite van Nederland en heeft maandelijks ca. 400.000 bezoekers. KIT KAT Senses is de nieuwe smaaksensatie van Nestlé, een heerlijke partner in crime bij het stelen van minuutjes tijdens de hectiek van alledag.

Noot voor de redactie (

Ingezonden persbericht