Pilootproject - Ticket Restaurant(TM): overstap van papier naar 'contactless'

23/03/2009 17:45

Accor TRB sa

Accor Services lanceert in samenwerking met Belgacom een fantastisch pilootproject in het kader van de dematerialisatie van Ticket Restaurant®. De werknemers van de zetel van Belgacom en van de bedrijven in de buurt krijgen binnenkort immers de kans om het nieuwe concept van Ticket Restaurant® uit te testen dat gebaseerd is op de "contactless" technologie.

In zijn zoektocht naar eenvoudige en flexibele oplossingen die toelaten om in te spelen op de uiteenlopende behoeften van de verschillende betrokkenen (bedrijven, werknemers, horeca, kruideniers en supermarkten), bestudeert Accor Services deze vernieuwende technologie van dichtbij. Zij laat immers toe de snelheid van een elektronische transactie te combineren met een grotere gebruiksvriendelijkheid.

Accor Services, Belgisch en wereldwijd marktleider in de sector van de prepaid services, werkt al jarenlang aan dematerialisatieprojecten en deed al heel wat belangrijke ervaringen op, zowel in België als in andere landen waaronder Brazilië, Venezuela, Mexico, Turkije, Italië, Frankrijk, Nederland, -

Belgacom van zijn kant positioneert zich als belangrijke speler in de sector van de mobiele betalingen. De toenadering tussen de twee marktleiders ter gelegenheid van dit pilootproject zal de twee partijen toelaten om lessen te trekken uit deze vernieuwende ervaring. Bovendien is Belgacom gevestigd in een zakenwijk: een ideale omgeving dus om te experimenteren met dit type pilootproject, dat snel uitgebreid zal worden naar andere naburige bedrijven.

Wanneer de eerste elektronische Ticket Restaurant® effectief op de markt komt, is afhankelijk van de publicatie van het Koninklijk Besluit dat het gebruik ervan moet regelen.

* * *

Enkele gegevens over Accor Services in België:

- Belgisch en wereldwijd marktleider op het vlak van dienstencheques (54,5% van het marktaandeel in België)

- Een uitgebreid gamma producten met als meest gekende Ticket Restaurant®, Ticket Compliments® Supreme Award waarvan het emissievolume steeds in stijgende lijn gaat

- Een netwerk van 50.000 leden

- 35.000 ondernemingen als klant

- Meer dan anderhalf miljoen gebruikers.

Accor, een wereldwijde groep en Europees marktleider in de hotelsector, wereldleider in de dienstverlening aan bedrijven en openbare instellingen, is aanwezig in bijna 100 landen met 150 000 medewerkers. Het bedrijf stelt de knowhow die het gedurende meer dan 40 jaar heeft opgedaan in deze twee grote kernactiviteiten ten dienste van zijn klanten:

- Hotelwezen, met de merken Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, Suitehotel, Ibis, all seasons, Etap Hotel, Formule 1 en Motel 6, met 4000 hotels en bijna 500 000 kamers in 90 landen, evenals aanvullende activiteiten, waaronder Lenôtre;

- Diensten, 32 miljoen mensen in 40 landen genieten van de prestaties van Accor Services (voordelen voor werknemers en burgers, beloningen en klantenbinding, beheer van beroepskosten).

Voor eventuele hyperlinks en bijlagen: Zie het origineel