( BW)(PRINT24) Het geheim van print24 - Interview met COO van print24 voor het recordjaar 2008

Publishing Writers

RADEBEUL, Duitsland--(BUSINESS WIRE)--Mar 23, 2009-- „Online drukken - alleen voor kwaliteit en betrouwbaarheid betalen“

Online drukken of ook web2print, iets wat enige jaren terug nog ondenkbaar was, is vandaag een winstgevend zakenmodel. Dit geldt zowel de verkoper als de consument. Daarom schoten de online-drukkerijen als paddestoelen uit de grond van een inmiddels zware concurrentiemarkt. Tijdens de startfase waren het vooral de enorme prijsverschillen die ertoe leidden dat klanten in plaats van bij de traditionele drukkerijen online gingen bestellen. Inmiddels wordt er een nieuwe bladzijde omgeslagen - vandaag de dag zijn niet alleen de goedkope prijzen maar ook de kwaliteit en een algehele positieve ervaring met online-drukkerijen doorslaggevend.

Wij spraken met Klaus Sauer, COO van de meest succesvolle online-drukkerij http://www.print24.com over het recordjaar 2008.

Meneer Sauer, vertelt u ons wat over uw recordjaar 2008. Welke doelstellingen heeft print24 bereikt en in welke cijfers wordt dit uitgedrukt?

2008 was voor ons tot nu toe het meest succesvolle jaar. Wij zijn met onze portalen in 22 Europese landen vertegenwoordigd. Voor de eerste keer hebben wij meer dan 100.000 nieuwe klanten in één jaar kunnen verwerven. Samen met onze vaste klanten hebben deze ons een hoeveelheid bestellingen bezorgd die in de zes cijfers loopt naast een duidelijke winsttoename die percentages van twee cijfers bereikt. Uitmuntende kwaliteit en operatieve excellentie zijn hierbij onze vereiste.

Wat denkt u dat er in uw branche belangrijk is om het succes te bereiken dat u in 2008 had?

De basisvoorwaarde voor succes in E-Business, waar iedere klant de mogelijkheid heeft informatie over producten en vooral prijzen in te winnen en te vergelijken, is een hoge mate van transparantie - te beginnen bij de bestelling tot aan de levering - doorslaggevend voor verdere aankoopbeslissingen. Absolute basisvoorwaarden zijn het zich houden aan de gestelde tijden en goede drukkwaliteit.

Hoe garandeert u de genoemde punten bij print24?

Onze eigen vereiste is niet alleen de wens van de klant - en verwachtingen - te bevredigen, maar deze vooral ook te vervullen. De klant simpelweg tevreden stellen met een goede prestatie is voor ons niet voldoende. Het niet alleen aanhouden van de afgesproken termijnen, maar hier ook beneden te blijven, met een uitstekende drukkwaliteit en een topprestatie in ieder opzicht - vanaf de bestelling tot de levering - dat is de voorwaarde die dagelijks bij ons leeft.

Dit bereiken wij door middel van de meest moderne techniek, het gebruik van eersteklas materiaal en natuurlijk dankzij de hooggeschoolde medewerkers. Belangrijk is het dat zij niet alleen hun vak verstaan, maar zich ook voor 150% met print24 identificeren en zowel intern als ook extern topprestaties ten opzichte van onze klanten leveren.

Print24 staat voor eerlijke kwaliteit en een perfecte verhouding prijs-prestatie. Niet alleen wat goedkoop is in de branche is het beste en zal van langdurig resultaat zijn, maar ook dat waarvoor de beste algehele prestatie geleverd is.

Waaruit bestaat uw bedrijf precies en waarvoor staat het merk print24? Waarin onderscheidt print24 zich van andere talrijke online-drukkerijen?

In de online-business is het altijd moeilijker om achter de schermen van het bedrijf te kijken. Je weet niet wat of wie daar precies achter zit. Als je naar een supermarkt gaat, heb je waren en verkopers voor je - in E-Commerce neemt dat een moeilijkere vorm aan. Je stuurt bestellingen aan verkopers zonder gezicht, je chat met virtuele adviseurs, van wie je noch de naam noch het gezicht kent. Hiertegenover willen wij transparantie en absoluut vertrouwen stellen - dat is de basis waarop wij ingezet zijn. Niet alleen bieden wij topprestatie, maar wij zijn ook persoonlijk, bereikbaar en op generlei wijze gezichtsloos. Absolute transparantie - te beginnen bij onze live cam waarmee iedere klant de mogelijkheid heeft in onze productie te kijken en waarmee hij ook een persoonlijk gesprek kan voeren.

Zijn er bepaalde tools, ontwikkelingen of programma's die voor een hogere klantentevredenheid kunnen worden ingezet?

Natuurlijk bestaat er zoiets. Wij beschikken natuurlijk op de eerste plaats over de beste druk- en doorverwerkingstechniek. Bovendien is er het care& share- Programm, een print24-ontwikkeling, waarmee het mogelijk is de onvermijdelijke overproductie met aanzienlijke prijsvoordelen aan de klant door te spelen. Hiermee voldoen wij ook aan een sociale verantwoordelijkheid, namelijk de milieubescherming.

Op het gebied van marketing maken wij met groot succes sinds kort gebruik van een nieuwe trend – hierbij bouwen wij op de mond op mondreclame van tevreden klanten. Met onze partner TRND hebben wij al heel geslaagde projecten omgezet.

Wat zijn volgens u, de grootste fouten die men in E-Commerce - speciaal in de online-drukbranche - kan maken?

Een van de grootste fouten is wanneer men zich achter zijn zich online-zakenmodel verbergt en het directe contact – vooral in kritieke gevallen of bij conflict - schuwt.

Uiteindelijk wordt het economische succes bepaald door kwaliteit, spoed, betrouwbaarheid en efficiëntie. Klanten binden zich langdurig dáár waar zij betrouwbaarheid en vertrouwen vinden.

Welke visie heeft print24 voor de toekomst met betrekking tot klantentevredenheid?

Voortdurende verbetering is een never-ending-proces. Samen met onze klanten gaan we een leerzaam en open proces aan om het hoogst mogelijke kwaliteitsniveau te houden.

Hiervoor hebben wij het „beter worden“ – tool ontwikkeld, waarmee door middel van verbeteringsvoorstellen voor gebruikers het rechtstreekse pad naar zakenleiding wordt geëffend. Iedere klant kan actief aan het ontwikkelingsproces van print24 deelnemen. Op managementniveau testen wij ieder voorstel op haalbaarheid en veranderen wat mogelijk is en onze klanten voordeel biedt.

Wij bieden het hoogste kwaliteitsniveau en streven naar topprestatie. Bevestiging hiervan vinden wij in onze geslaagde samenwerking met de meeste verschillende branches - zoals de auto-industrie, grote meubelketens, de software-industrie en natuurlijk ook grote reclamebureaus en bedrijven - zij stellen allen inmiddels „online-vertrouwen“ in het print24-merk.

Oprechte kwaliteit en een perfecte prijs-prestatieverhouding - dat is waarin wij ons uitmunten, daarvoor staat het merk print24, zelfs de Aldi van de drukindustrie.

print24.de is een onderneming van unitedprint.com SE - toonaangevend Europees leider op het gebied van web2print. Meer dan 500 medewerkers werken 24 uur de klok rond en met de meest moderne technologie op een productieterrein van meer dan 10.000 m². De onlineshop heeft de volgende producten in haar portfolio: adresetiketten, stickers, briefpapier, enveloppen, brochures, flyers, jaarlijkse muurplanners, kalenders, korte mededelingen, mousepads, aanplakbiljetten, briefkaarten, prospectussen, presentatiemappen, schrijfblokken, bureau-onderleggers, stempels, visitekaarten.

Bovendien concentreert print24 zich consequent op zijn kernconcurrentie: het zo snel mogelijk leveren van de hoogste productkwaliteit voor de gunstigste prijs. Gecombineerd met een 24-uurs ServiceFreeCall 0800 5 24 24 24 en ServiceFreeChat: vriendelijk, competent, betrokken - en natuurlijk gratis.

http://www.print24.com - eenvoudig en goedkoop drukken online.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:

print24 GmbH
Andrea Fleischer
Tel.: 0351 / 272 253 88
http://www.print24.com